Nu Online
Momenteel zijn er 322 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling trouwdag

27-11-2010 20:22:02
Hey allemaal! Over precies 7 maanden is het zover! Op vrijdag 1 juli 2011 zullen m'n vriend en ik trouwen.

Op dit moment ligt de feestzaal vast, ook de ceremoniewagens zijn gereserveerd. M'n kleed is bijna gekozen en voor de trouwringen hebben we een afspraak. Ik heb al aan de mensen van het stadhuis laten weten op welke dag ik graag zou trouwen en tot over twee weken had nog niemand anders aangifte gedaan voor een huwelijk op dezelfde datum. Pas op één januari kunnen we officieel aangifte doen van het huwelijk, maar we zouden al "in potlood" een uur kunnen reserveren.

Maar da's nu net het probleem. Ik krijg de dagindeling maar niet in orde. Er zijn zoveel dingen waarmee we rekening moeten houden. Het enige dat vaststaat, is dat de receptie om 18:30u. zal beginnen en het diner om 19:30u. Dus daar zullen we naartoe moeten werken.

Kunnen jullie mij een beetje helpen om tot een goede dagindeling te komen, want ik ben een beetje ten einde raad. Ik som even enkele dingen op waarmee toch wel rekening gehouden moet worden:
- enkel burgerlijke trouw, kerkdienst valt dus weg
- 1 van onze 2 kindjes zou in de namiddag nog een dutje moeten kunnen doen
- ceremoniewagens zijn met chauffeur en we willen die mensen uiteraard niet TE lang laten wachten
- het is een vrijdag en misschien kunnen er enkele van m'n collega's in de late namiddag wel op de dienst aanwezig zijn

Ideaal zou precies zijn om de plechtigheid om 15:30u. of 16:00u. te zetten. Maar wanneer worden dan de foto's genomen? We zouden eerst foto's kunnen gaan nemen, maar dan moeten we dus de ringen al eens aan doen VOOR de trouw zelf? En dan is er natuurlijk een kans dat m'n kleed wat vuil ziet tijdens de plechtigheid.

Zo moeilijk...

Wie helpt ons?

Alvast bedankt!

Myriam.

Myriam
1-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1948

Julie
22-7-2011
 Meld misbruik27-11-2010 22:41:05

Hallo Myriam!

Wij zitten ongeveer in dezelfde situatie ... Wij trouwen ook enkel voor de wet op vrijdag 22 juli. Wij hebben onze afspraak op het stadhuis vastgelegd om 15u30.

In de voormiddag kunnen we lekker op't gemakje naar de kapper gaan e.d. Tegen de middag gaan we foto's nemen en tegen 14u30 komen de mensen die meegaan naar het stadhuis.

Met de 'suite' gaan we na de plechtigheid direct verder naar de feestzaal om buiten nog wat groepsfoto's/familiefoto's te nemen.. En de andere genodigden worden verwacht vanaf 17u30. En dan komen er nog een heleboel bij om 21u30 voor het dessertbuffet en de party...

We denken dat we het zo gaan doen! Hopelijk heb ik je wat verder kunnen helpen ..

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-11-2010 11:06:26

Als je de wettelijke dienst om 15u30 neemt, is daarna zeker nog genoeg tijd voor foto's. De plechtigheid zelf duurt maar een kwartiertje. Dan komen er nog mensen je feliciteren en bloemetjes afgeven, dus naam 16u15 dat je daar ten laatste kunt vertrekken. Dan heb je nog 2u tijd om foto's te nemen. Lijkt me meer dan voldoende.
Je kan uiteraard ook ervoor foto's nemen. Wij hebben ook onze foto's genomen voor de kerk (waar we de ringen overhandigden) en op de foto's valt dat helemaal niet op dat we ze niet aan hebben, hoor. Dus daar zou ik me al geen zorgen om maken.

Patrick

Meld misbruik28-11-2010 21:41:56

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...