Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kostuum bruidegom -- Mee gaan kiezen of niet?

29-11-2010 9:53:12
Dag bruidjes!

Ik heb vorige week zaterdag mijn droomkleedje gevonden! Ik ben met mijn zus en moeder gaan kiezen.
Mijn vriend mocht niet mee, dat is de enige traditie waar ik me aan wil houden!
Ik heb altijd gezegd dat als mijn vriend zijn kostuum gaat kiezen ik zeker ga meegaan.
Zijn moeder is daarmee akkoord gegaan tot vorige week.
Toen hij zei dat hij mijn kleedje niet mag zien, antwoorde ze: "dan mag je zij kostuum ook niet zien"

Hier is mijn probleem:
Ik vertrouw het zaakje niet, toen mijn vriend nog thuis woonde had hij alleen maar lelijke en te grote kleren, nu vrees ik dat dat ook het geval gaat zijn met zijn kostuum!
Mijn vriend zijn modekennis is veel uitgebreid sinds we samenwonen, als hij alleen zou gaan zou ik nog meer op mijn gemak zijn!
Maar dus, een ander probleem. Ik heb een speciaal kleedje en ik zou willen dat zijn kostuum bij mijn kleedje past. Nu is haar oplossing: "dan ga ik eens mee naar da kleedje kijken" en net dat zie ik het minst van al zitten!
Tegen dat we trouwen weet iedereen al hoe mijn kleedje eruit ziet!

Hoe doen jullie het?

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 937

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik29-11-2010 10:02:04

Ik heb ook dat probleem, alleen niet van de schoonmoeder :) Mijn schoonmoeder heeft gezegd dat ze alleen mee helpt en denkt als wij dat willen, ze is echt een schat!

Maar mijn verloofde zegt zelf "als ik jouw jurk niet mag zien, mag jij mijn kostuum niet zien!"
De oplossing die ik dan denk te hebben: hij moet maar gaan shoppen met vrienden van wie ik wéét dat ze een goede smaak hebben en die weten dat ik niet ga lachen als het niet goed is haha :D Bv. een vriend die getrouwd is met een goede vriendin van mij ;)

Ik heb mij er nog niet helemaal bij neer gelegd dat ik niet mee mag kiezen, maar als Jeff dat zelf echt zo wil, ga ik het niet voor hem beslissen dat het toch moet... Het is ook zijn trouw uiteraard :)

Met de schoonmoeder: praat eens met je verloofde en vraag of er dan niet iemand anders mee kan, want dat je het echt niet ziet zitten?

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik29-11-2010 10:23:56

Hoi,

Hij ziet mijn kleed ook nog niet en dus ik ga zijn kostuum ook nog niet zien op voorhand.
Vroeger droeg mijn vriend ook kleren die op weinig trokken, vooral ouderwets, de smaak van de schoonmama. Nu komen wij niet goed overeen met zijn ouders dus gaat mijn mama mee kiezen met hem, mijn mama gaat ook mee achter mijn kleedje dus zij weet wat ik heb en het zal dan wel bij mijn kleed passen. Ik heb er alle vertrouwen in :)

Nog veel succes met de zoektocht!

Groetjes,
Kendra

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik29-11-2010 10:46:05

hoi,

bij ons is de oplossing dat mijn mama meegeweest voor mijn kleed en ook meegaat voor zijn kostuum. Zij is de enige die beide gaat weten...

groetjes

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik29-11-2010 10:46:58

Goh, ik weet het niet... mijn vriend die denkt "vecht het ondereen uit"

Versta met niet verkeerd, ik kom heel goed overeen met zijn moeder, alleen als we van menigen verschillen, klap ik dicht en wil zij het op haar manier doen.

Ik durf geen discuties met haar aangaan omdat ik bang ben dat die escaleren, dus laat ik me altijd doen. Maar deze keer gaat het over onze trouw en zoals ze zeggen: "het draait om het bruidspaar en niemand anders"

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik29-11-2010 10:48:44

Oh en ja... vergeten zeggen:
zijn moeder moet mee omdat ze zijn kostuum wil betalen!
Je kan niet zeggen, blijf maar thuis, geef mij u bankkaart :) :)!

Dus de optie dat mijn moeder meegaat is ook niet echt een goede optie omdat de mama's nl niet overeen komen...

Argh, trouwen is eigenlijk om familiedrama's vragen!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik29-11-2010 11:30:19

Haha wij hebben hier ook familiedrama's hoor ... Je bent zeker niet de enige!

Wat uw probleem betreft, ik zou het arrangeren dat één van zijn vrienden (eventueel getuige) ook meegaat achter zijn kostuum. Je legt hem uit (of toont een foto) van je jurk en zegt dat je dit en dit liever niét zie...
Schoonmoederlief kan dan mee, maar zij moet toch haar eisen niet stellen zeker? Het is JULLIE dag en dat moet je vriend beetje beseffen en durven zeggen tegen zijn moeder!

Doet ze nog moeilijk "omdat zij zijn kostuum toch betaald", weiger dan gewoon die betaling van het kostuum, zeg dat je liever je plan trekt en een dag hebt die helemaal naar jullie zin is, dan giften te aanvaarden om er dan bij te lopen niet zoals in je droombeeld...

En mondje opendoen!! Tot zover ik weet zal zij de trouw van haar zoon niet willen missen en komt ze echt niet voor zo'n dommigheden? Wel simpel, dan komt ze niet!

Het is jullie dag en jullie wensen.

Ik heb zelf probleem met mijn schoonmoeder die er niet tegen kan dat ze "zogezegd niet op de hoogte wordt gehouden", terwijl ze evenveel weet dan de andere ouders. Dat heeft geleid tot serieus schelden tegenover mij (ik ben een profiteuse, ze wordt niet door mij aanvaard, enz..) en volgens mijn laatste informatie "komt ze niet" (jah tuurlijk). Allemaal loze dreigementen. Enkel is zij van al de ouders degene die het meest zaagt, maar ook helemaal niéts zal betalen voor ons huwelijk... Dus heb ik haar een grote FOERT gezegd, dat als ze niet komt, ze iets zal missen, maar dat ze moest stoppen met 2x per week 's avonds te bellen "of het al dan niet in lang of kort ging zijn". Ze toont mij dan iets dat ze wil aandoen (ik zeg al sinds maart dit jaar dat geen enkel meisje wit mag dragen...) is het niet overheersend wit zeker ?
Me vriend is er ook tussengekomen en heeft duidelijk partij voor zijn toekomstig vrouwtje gekozen en dat ook eens duidelijk laten weten. Dat heeft 2 maand geduurd eer ze ons nog een berichtje stuurde (ondertussen zijn we zelfs naar Amerika geweest zonder dat ze het wist!) en nu dat de datum dichter komt, krabbelt ze terug. Maar eerst excuses en dan zien we wel...

Yep trouwen leidt tot familiedrama's! =)

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik29-11-2010 11:30:39

Haha, arme jij!
In dat geval zou ik tegen je vriend zeggen: ik ga mee want anders word ik Bridezilla!
En tegen je schoonmoeder: we hebben samen afgesproken dat ik mee ga omdat ik het toch wel een erg belangrijke keuze vind.

Zoiets?

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik29-11-2010 11:38:46

Dankje dames!
Ik denk de hele tijd dat het aan mij ligt, maar blijkbaar is het niet enkel onze trouw die familiedrama's opwekt...
Gelukkig weten jullie altijd goede raad te geven en ga ik dus volgend weekend zeggen dat ik meega!
haha, misschien krijgen jullie volgende week maandag een verhaal te lezen dat we iedereen met iedereen ruzie heeft...

Annick
1-6-2011
 Meld misbruik29-11-2010 11:55:08

Hoi Liselotte,

mijn vriend wil ook alleen gaan zien voor zijn kostuum terwijl ik ook altijd heb gedacht dat we dat samen zouden doen. Ze hebben natuurlijk wel een punt aangezien ze ook ons kleed niet mogen kiezen en zien.
Je kan misschien op het internet al is zoeken en hem laten zien wat jij allemaal mooi vind en wat niet ...
Ik denk dat je verder niet veel kan doen en moet proberen het was los te laten, ik weet dat het moeilijk is want ik probeer dat ook te doen. Troost u, wij gaan in Italië trouwen en mijn vriend zegt dat hij geen kostuum gaat kopen maar een zwembroek met een hemd. Ik denk dat hij er plezier in heeft om mij op mijn paard te zetten maar ik ben er toch niet helemaal gerust in!

Veel moed en probeer er vooral van te genieten.

groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik29-11-2010 11:58:16

Annick, de mijne ging ook eerst in zwart trainingspak trouwen ;-) Die draaien bij dat is om u een hartinfarct te laten bezorgen :p Ergens vergeten we soms dat het ook hun dag is hé :p Die willen er ook tiptop uitzien

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik29-11-2010 12:15:51

Hey,
Tradities zijn er om mee gebroken te worden .
Ik ben mijn ventje zijn kostuum gewoon mee gaan kiezen samen met zijn ouders. Ah ja het moet toch bij elkaar passen... De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat hij ook mijn kleedje mee gaan kiezen is (ja weet het,dat is helemaal "not done" ).
Maar wij pasten wel supergoe bij elkaar die dag en dat was wel leuk want positieve commentaar op gekregen. Ik had een zwarte rok met turquoise top en hij was helemaal in het zwart met een zwarte das met blauw-turquoise strepen.
Als ik van jou was, zou ik zelf meegaan (a ja zijn moeder was daar tot voor kort toch mee akkoord, ze moet nu nie omdraaien hé) of iemand meesturen die jouw kleedje wel gezien heeft en waar je vertrouwen in hebt wat kledingsmaak betreft. Het is anders geen zicht als zijn kostuum niet bij jouw kleedje past.
En in geen geval je kleedje aan je schoonmoeder laten zien hoor!
Groetjes,
ilse

davina
6-5-2011
 Meld misbruik29-11-2010 23:05:34

hey, ik ga ook samen met mijn ventje zijn kostuum gaan kiezen en hij gaat mijn trouwkleed zeker niet zien voor de trouw, je moet toch zeker zijn da je bij elkaar past é

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik1-12-2010 13:33:13

Een typisch probleem, maar ik denk dat veel bruidjes ook vergeten dat het ook onze dag is en niet enkel om jullie draait ;)
Wij willen ook stralen hé (ik toch ;) )
Dus dat iemand zijn kostuum alleen wil gaan kiezen kan ik zeker snappen :)

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik1-12-2010 13:35:14

Eerst lezen... dan reageren...

Hij wil zijn kostuum niet alleen kiezen... zijn moeder wil niet dat ik meega!

Lindy
9-7-2011
 Meld misbruik2-12-2010 10:52:05

Dag Liselotte

Ik zou zelf eigenlijk ook heel graag meegaan maar vind het dan ook beter dat ik hem ook nog niet gezien heb. Is voor hen inderdaad ook leuk om te zeggen, ben eens benieuwd als ze mij ga zien wat ze ervan vindt. Heb wel een foto dat ik meegeef, van hetgeen het ongeveer moet zijn. Natuurlijk dat is mijn beslissing! Wil ik er toch uitdrukkelijk bij zeggen, als jij mee wil en u vriend dat ook wil dat je meegaat, dan ga jij mee toch? Ik heb het zelf ook niet altijd gemakkelijk met schoonmama maar uiteindelijk zoals al vermeld hier, discussie of niet, ik denk dat u schoonmama zeker niet de trouw van haar zoon wil missen... ik durf ook niet altijd mijn gedacht zeggen maar uiteindelijk zijn we volwassen mensen en het is niet omdat mama betaald dat je daarom u moet laten doen!

Ik word daar eigenlijk zelf heel kwaad van in u plaats. Als er zulke dingen zouden gezegd worden, "ik betaal dus ik beslis" ik zou al vlug zeggen, steek u centen maar weg, we betalen het wel zelf! Kan misschien wel arrogant overkomen maar dat is nu eenmaal mijn gedacht.

Wil je mee en is dat goed voor u toekomstige, ga mee!
voila

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info