Terug naar overzicht
Wij wouden het ook eerst zonder doen, maar mensen lief, na een paar keer met verschillende gebabbeld te hebben, zijn er toch wel dingen waar jij niét aan denkt hoor ... En ik vind dat het niet de taak is van de familie om zich dan met die dingen bezig te houden. Zij moeten ook genieten van jullie dag, vooral de naaste familie dan! En ook, wij wilden dit eerst niet doen omdat we dachten dat het +- 500€ ging kosten... Echter met € 200 kan je al vér zijn... Zij zorgen dat iedereen mooi op hun plaats is bij het binnengaan (bij ons enkel wet maar we vinden dat óók belangrijk!)
Wij doen het niet, maar we hebben wel enkele vrienden die we ervoor kunnen vragen aangezien ze al vaker evenementen georganiseerd hebben.Het is wel goed om iemand te hebben die een beetje "de leiding" heeft zodat je zelf niet het aanspreekpunt bent als er wat fout loopt of weet ik veel!
Hey, Wij hadden een ceremoniemeester en dat was de beste keuze :-) Die had alles tot in de puntjes geregeld, zorgde dat iedereen op tijd kwam of op tijd vertrok (bv receptiegasten die niet blijven op avondfeest). Ook onze ouders hebben zo ten volle dan onze dag kunnen genieten. Niemand heeft maar 1 keer op zijn horloge gekeken, want de ceremoniemeester deed dat voor ons. Ik zou zeker niet twijfelen hoor!! En wij hebben er zelfs nog geen 200 euro aan moeten spenderen. groetjes sofie
Wij hadden er geen en hebben die ook niet gemist. Alles is heel spontaan en goed verlopen.
Wij hadden er ook géén en hebben dat ook géén enkel moment gemist! Wij hadden de week voor ons huwelijk de hele suite nog eens bijeen geroepen voor een etentje en toen werd de hele dag nog eens overlopen. Zo wist iedereen goed hoe de dag ineen zat. Ook de fotograaf en de mensen van het vervoer kregen een dagplanning doorgestuurd, zodat ook zij wisten wat we om welk uur gingen doen. In het stadhuis heb je trouwens gratis (!) de bode van het stadhuis die jullie naar de trouwzaal leidt en die jullie aanwijst waar jullie mogen zitten, wanneer jullie recht moeten staan of iets moeten zeggen,... Hier is de ceremoniemeester dus al overbodig. In de kerk doet de priester dat en ook het misboekje is een handige leidraad. Zorg wel dat je zeker iemand aanduidt die de bloemen van jullie aanneemt aan de kerk en deze naar het vervoer brengt. Bij ons deden de getuigen dat. Zij vonden dat geen enkel probleem.