Nu Online
Momenteel zijn er 248 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijkslijst

1-12-2010 9:29:31
Dag bruidjes!

Wie van jullie werkt met een huwelijkslijst?
Ik weet het... het wordt niet vaak meer gedaan, maar ik zou het tof vinden om dat te doen.

We hebben net een huis gekocht en zouden er in April intrekken...
Tegen eind juni zullen we nog veel dingen tekort hebben, daarom denk ik dat het leuk zou zijn om met een huwelijkslijst te werken.

Ik vind het nogal raar om geld te vragen. En als ik naar een trouwfeest ga, ga ik liever eens iets gaan uitkiezen, dan gewoon geld in een envelopje te steken...
Tegenwoordig staan die huwelijkslijsten ook online en kunnen mensen die veraf wonen ook iets kiezen...

Wat denken jullie? En vooral bij welke winkel zetten jullie je huwelijkslijst?

Groetjes

Liselotte

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1310

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik1-12-2010 10:14:34

Mijn nicht had ook nog een huwelijkslijst. Zij had die bij Collishop van Colruyt, heel gemakkelijk eigenlijk voor de mensen die iets willen kopen want je kan het online bestellen en gewoon gaan afhalen.

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik1-12-2010 11:58:26

Ik woon al wat jaartjes op mezelf, dus voor mezelf is dat niet handig. Maar als dat niet zo was geweest, datn zou ik zeker met een lijst hebben gewerkt. Omdat je deze toch zelf samenstelt, krijg je enkel de dingen die je anders toch zou kopen van het geld. En de meeste mensen doen inderdaad liever niet het bekende envelopje. En zeg nou zelf: cadeaus uitpakken is toch stukken leuker dan envelopjes openen!!!

Wij moeten enkel de tuin nog helemaal opnieuw aanpakken... zou ik me misschien kunnen laten registreren bij een tuincenter en bouwcenter (graag zoveel keer de grijze tegel, en zoveel keer de bijpassende stoeprand)

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik1-12-2010 12:25:59

Hoi,

Aangezien wij al een huis gekocht hebben en de meeste bijbehorende spulletjes hebben, is dit voor ons niet echt van toepassing (een registratie bij een tuincenter zoals Leontine voorstelt zou wel nog handig zijn ).
Maar indien het voor één of andere reden wel handig zou zijn, hadden wij het wel gedaan hoor! Het zijn jullie cadeaus en jullie kiezen dus of het een lijst of een rekeningnr wordt. Trouwens, als je gewoon geld vraagt om er dan achteraf alles zelf mee te gaan kopen dat je anders op de lijst gezet zou hebben, is dat ook weer zonde natuurlijk. Doen dus zou ik zeggen!

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik1-12-2010 12:35:32

Dankjewel dames voor jullie positieve reacties.

Mijn toekomstige die zegt: doe wat je wil, wil je een lijst, dan ga ik mee om te kiezen, wil je geen lijst, dan niet...

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik1-12-2010 15:11:23

Wij weten nog niet wat we gaan doen.. Mijn verloofde wil geen cadeaus, hij wil gewoon dat de mensen komen en plezier hebben en niets geven... Maar mensen geven toch sowieso een cadeau! En aangezien hij alleen woont en ik op kot zit, hebben we al veel spulletjes. Dus hoef ik niet nog 3 waterkokers en nog 20 wijnglazen :)
Dilemma dilemma...

kristien
26-2-2011
 Meld misbruik2-12-2010 22:36:25

wij hebben onze lijst gelegd bij de INNO, kan online of in de winkels besteld worden :) je kan spulletjes uitkiezen en mensen kunnen die dan aanklikken op de lijst, jij krijgt dan op jou kaart het bedrag van de gekochte spulletjes :) achteraf kan je dan eigenlijk nog kiezen wat je met het geld doet, de spulletjes kopen die op je lijst stonden of andere dingen, kan ook bij jetair en een elektrozaak gespendeerd worden :) x

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik3-12-2010 13:16:29

Hey,
Aangezien mijn ventje al een tijdje alleen woonde had hij alle huisgerief al dus wij hadden geen lijst nodig.
Wij hebben op onze uitnodiging niks gezet met betrekking tot de cadeau. Wij hadden ook gewoon iets van we willen de mensen niet in een bepaalde richting duwen en wij waren al blij dat de mensen kwamen (ok de cadeau is mooi meegenomen dat geef ik toe ). 95% van de mensen is met geld gekomen, anderen hadden een cadeaubon (bongo of van reisbureau) en heel goede vrienden van ons hadden iets voor in de keuken bij waarvan ze zeker wisten dat we het nog niet hadden en wel konden gebruiken.
Groetjes,
ilse

lindsay
7-8-2010
 Meld misbruik3-12-2010 13:49:24

hey,

Wij woonden ook al samen en hadden dus ook al het meeste wat op de lijst zou komen. Aangezien wij aan het bouwen zijn, hebben wij ervoor gekozen om stukken van ons huis te vragen. We hadden een site gemaakt, met daar per kamer op wat we graag wilden (keuken: inductiekookvuur, salon, eetkamer, speciale lampen....). Daarnaast wordt de site up to date gehouden met foto's van de bouw. De mensen konden dan op onze rekening iets storten met de vermelding van wat ze gekozen hebben. Hebben hierop heel leuke reacties gehad.

Groetjes,
Lindsay

Nele
7-5-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:33:01

hallo,

Ik krijg veel de vraag: en wat staat er allemaal op de lijst?! (Waarschijnlijk omdat we nog maar net samenwonen of zo,...) Maar eigenlijk hebben we al redelijk veel! Enkel vind ik het nu dan de moment om dingen te krijgen (vragen) die je echt wil... Extraatjes eigenlijk!
Voor ons is dat bijvoorbeeld:
- Mooie santens handdoeken (we hebben elk wel wat handdoeken mee, maar allemaal andere kleuren en al redelijk hard...)
- Mooie wijnglazen (we hebben wel al een set, maar héél ouderwetse duits model)
- ...
We gaan dan ook voor een lijst bij Collishop gaan. En op de kaart zeggen we wel 2 dingen: Er zal (waarschijnlijk) staan:
Vrijblijvende cadeautips:
Zie je ons graag de reis van ons leven maken,
dan zal een centje wel smaken. (000-000000-00)
Geef je liever iets tastbaar, dan is een cadeau
van onze lijst een mooi gebaar. (code collishop)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...