Terug naar overzicht
Hey, Lijkt me zeer handig als er verschillende thema's apart in naar voor komen. Dit door aan tegeven waaraan je kan denken zoals bijvoorbeeld: Thema kerk, kledij, gemeentehuis... En dan telkens met alle zaken die hier bij niet mogen ontbreken met een lijst waarin kan aanvinken of al hebt. Ook de tijd waarop dit best gebeurt: bijvoorbeeld 2maand voor huwelijk ..... Ook adresjes van winkels kunnen handig zijn (maar zijn vaak de sponsors en daardoor voelt het voor mij minder betrouwbaar aan) Khoop dat je er iets aan hebt. Groetjes Ellen
Hey Ed! Wat Ellen zei... - En een budget planner met berekening gebaseerd op aantal personen en vergelijking 'voorzien budget' en 'effectieve kost'. - Gegevenslijst met gekozen leveranciers: adres - tel - website - e.mail - contactpersoon... - Agenda! waar alle afspraken met leveranciers in komen te staan, samenkomsten met getuigen,... - gastenlijst met RSVP, eerste versie gastenlijst, overzicht genodigden met al dan niet bevestiging van genodigden in kwestie. - draaiboek van de huwelijksdag zelf en eventueel de dag(en) ervoor, hierin komt bijvoorbeeld ook lijst met taken per verantwoordelijke (vb. getuige zorgt voor ringen,...) - Inspiration board/scrap book :-))) My favorite part! foto's, websites, knipsels uit tijdschriften ter inspiratie, het 'watvindikmooi' en 'watspreektmijaan' gedeelte, kleurenpaletten,... Kan ook per onderdeel: ceremonie, avondfeest, bruidstaart, bruidskledij... - vragenlijsten voor leveranciers: 'Ik heb een afspraak met een potentiële fotograaf, wat moet ik zeker vragen?' Good luck, Ed!!! Kiki
Inderdaad, zo een voorbeeld van een draaiboek vind ik interessant - dat lees je overal om best te voorzien, maar hoe ziet dat eruit? Ook het aantal maanden vooraf per te regelen onderwerp kan interessant zijn, liefst met een dubbel aanvinksysteem: iets waaruit je kan opmaken dat je er al mee bezig bent + iets waaruit je kan opmaken dat het definitief is geregeld. Een extra kolom kan ook nog als laatste checklist in de weken / week voor het huwelijk. Ook richtprijzen kunnen interessant zijn. Want van bepaalde zaken heb je écht geen idee wanneer je eraan begint. Dank kan het zijn dat je denkt voor iets een faire prijs te hebben gekregen, wat achteraf niet blijkt te zijn en omgekeerd waardoor het vertrouwen kan zoek zijn... Bepaalde websites kunnen ook interessant zijn als vermelding, bijvoorbeeld deze. Ook de websites van de meest bekende trouwbeurzen kunnen worden opgenomen. Ook een paar ideeën van hoe je zo'n dag best indeelt, bijvoorbeeld hoeveel tijd je best voorziet voor bepaalde onderdelen van die dag. Op die manier kan je je al een beetje een beeld vormen vooraleer het echte contact met leveranciers etc. begint. Dat zijn zowat de eerste dingen die me te binnen schieten. Ik ben nog maar pas gestart met de voorbereiding, dus denk ik dat dit de bijzonderste voor me zijn. Succes met je opdracht!
@Charlotte: een draaiboek is gewoon een oplijsting van hoe je dag eruit gaat zien: wat doe je om hoe laat? Bv. 7u kapper, 8u make-up,...
Dank allemaal,Mochten er nog wat te binnen schieten hoor ik dat graag en hoop toch nog wel op enkele reacties.Tnx!Groetjes,Ed
Ik hoop stiekem nog op wat meer reacties?