Nu Online
Momenteel zijn er 498 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

waar enveloppendoos kopen en kouseband?

2-12-2010 21:27:49
hey waar kan ik een enveloppendoos kopen en dragen jullie een kouseband of is da ouderwets?? ik vond da wel iets tofs maar vroeg me toch af of da da nog gedaan word

davina
6-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1703

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik2-12-2010 21:42:23

een enveloppendoos kan je vinden bij AVA in rechthoek en hartvorm....en een kousenband...tja wij kunnen dat nietdragen hé....-) maar een maand geleden is onze vriendin getrouwd, een héél modern geklede bruid, maar ze had toch een kousenband, romantisch en tof!

davina
6-5-2011
 Meld misbruik2-12-2010 21:45:05

hey thnx voor de reactie en heeft de bruidegom de kouseband ook uitgedaan op het feest??

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik2-12-2010 21:48:08

Dag Davina,

ik wil toch ook meedoen aan de traditie. Ik wil een blauwe kouseband zo heb ik toch al iets blauw... nieuw is mijn kleed, nu nog iets oud en iets geleend... Ik wil echt wel voor deze traditite gaan, vind dat wel iets hebben.

davina
6-5-2011
 Meld misbruik2-12-2010 21:51:54

hey sharon,
ja ik had ook gedacht om een blauwen te nemen, das toch plezant é die oude tradities

Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik3-12-2010 7:46:39

Hey,

Ik heb er eentje gekregen van de winkel waar ik mijn kleed gekocht heb. Het is een witte met een blauw strikje. Normaal kun je dit ook in een lingerie winkel kopen denk ik.

Groetjes

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik3-12-2010 8:20:29

Hallo!

Ik ga zeker een kousenband aandoen en die nadien 'verkopen'. Is een spel dat vooral in Wallonië denk ik wordt gedaan. Vrouwen bieden om de rok omlaag te doen gaan, mannen voor omhoog, en op het einde wordt de kousenband per opbod verkocht. Vaak is dat de papa die dat dan koopt ;-)

dorien
9-7-2011
 Meld misbruik3-12-2010 9:50:43

hoi hoi
onze emveloppendoos komt van bij de AVA,
verschillende vormen en prijzen. ik heb gekozen voor een doos die ik nadien nog kan gebruiken. Zo een hartvorm is heel mooi, maar denk niet dat je het nadien nog voor iets anders gebruikt.
Ook hebben wij hetzelfde gastenboek gekocht (gelijk onze doos).
En een kousenband vind je soms in de H&M en in de veritas.
groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik3-12-2010 10:32:51

Tinneke, idd uit mijn kindertijd kan ik me zoiets herinneren (onze familie is uit Wallonië) en ik vond dat ook tof maar wist niet of dat nog werd gedaan....

Ik ben dus aan he ttwijfelen om dat ook te doen =D

Kouseband draag ik sowiso, kan je nog iets leuks mee doen op de huwelijksnacht! :D

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik3-12-2010 12:03:09

Ik heb mijn enveloppendoos besteld bij huwelijksbedankjes.nl en ga hem zelf passend versieren bij ons thema (oa met onze uitnodiging erin te verwerken).

Kouseband wilde ik in eerste instantie wel doen, maar ik heb een jurk van chiffon, dus werd dat afgeraden door de winkel. Ben er nog niet helemaal over uit, want ga wel een hoepelrok dragen, dus ik dacht dat je dan een kouseband toch niet meer ziet zitten of ben ik nu mis??? Ik wilde hem in elk geval ook blauw. Something old is het medallion dat ik van mijn oma heb gekregen, Something new natuurlijk mijn jurk, Something borrowed daar moet ik nog even mijn getuigen voor aankijken (gelukkig getrouwde vrouwen en ik zoek nog leuke oorbellen), Something blue zou dan het kouseband zijn, And a silver sixpence for her shoe ik heb via ebay een originele zilveren sixpence gevonden en ga deze bij de juwelier laten schoonmaken en in een zetting doen, zodat ik deze aan mijn boeket als bedeltje kan bevestigen (in mijn schoen lijkt me namelijk niet zo comfortabel).

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik3-12-2010 13:07:57

Hey,

Een enveloppendoos hadden wij niet.
Ik had wel een kousenband, gewoon voor de fun. We hebben hem niet verkocht ofzo maar het was gewoon leuk om toch onder mijn kleed aan te hebben De mijne kwam van bij Veritas en was wit met blauwe strikjes om toch de traditie van something old, new, borrowed en blue te respecteren.
Bij Veritas betaal je dacht ik 15 euro ofzo.

Groetjes,
ilse

angela
2-10-2010
 Meld misbruik3-12-2010 13:29:47

Bij AVA hebben ze zowel enveloppendoos als kousenband.

Femke
26-2-2011
 Meld misbruik3-12-2010 14:15:18

bij Claire's hebben ze ook kousenbanden. heb er de mijne gekocht voor 5euro of zo. Is wel niet wit (met blauw), maar in kleur bijpassend aan mn jurk.

en enveloppendoos ga ik gewoon zelf maken.

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik3-12-2010 16:44:03

Waarvoor dient dat dan?? Niemand ziet dat toch tenzij je 'man' op de huwelijksnacht? En zijn dat ook ineens kousen of enkel een band??? Ik vind het maar raar :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-12-2010 18:24:57

Onze enveloppendoos was eigenlijk een opbergkastje met 3 lades in. Zo had ik de avond zelf, bij het ontvangen van de enveloppes, alles al ingedeeld in 3 'groepen': familie, vrienden, collega's. Als er dan een enveloppe in moest zitten met geld maar zonder naam of kaartje erin, heb je toch al een richting waarin je kan denken van wie dat kan zijn. Of, soms lees je hier over 'lege enveloppes', ook dan kan je gemakkelijker achterhalen van wie het zou zijn. Gelukkig hadden wij zo geen enveloppes ontvangen...
Nu dient het ladekistje als 'herinneringskistje' met allerlei dingen erin die ons doen terugdenken aan ons huwelijk: cd'tje uit de kerk, gastenboek, kaartjes, alle documenten die we ontvingen (brochures, facturen, info,...), enkele bedankingskaartjes die nog over waren,...
Ik had een kousenband, maar... tegen 's middags hing die al aan mijn enkels! Ik heb die toen uitgedaan en die is enkel nog eens boven gekomen voor een foto... Verder heb ik daar helemaal niks mee gedaan...

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik3-12-2010 19:19:13

Ik heb mijn kousenband (lichtblauw) bij Zeeman gehaald voor minder dan €1,00... Dat stond hier ook als tip op het forum. Geef er dus niet té veel geld aan uit.

Voor mijn 'something borrowed' hadden wij witte zakdoeken van de mama. Die zaten dan wel in de jaszak van mijn man, maar ik heb er wel ééntje van gebruikt, dus voor mij was dat ook in orde .

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...