Terug naar overzicht
Hallo Anke, Traditie of niet, ik ga zeker mee :-). Dan hoef ik ervoor niet te stressen wat ze hem hebben aangemeten... broek die te kort is, jas die niet dicht kan... ik mag er niet aan denken ;-) Maar als jij weet dat je verloofde zal worden omringd door mensen met smaak, dan hoef je je misschien geen zorge te maken en kan de verrassing blijven! Succes en veel plezier!
hoi, ik ga ook mee. dan ben ik zeker, dat het bij elkaar past.
Hoi! Ik zal zijn kostuum niet zien. Mijn moeder zal meegaan (met mijn vriend en zijn ma). Zij zal dan zeggen wat wel en niet past bij mijn trouwkleed. Zo blijft de kostuum van m'n vriend ook een geheimpje voor mij net zoals hij mijn trouwkleed niet zal zien tot op de trouw zelf. Groetjes!
Ik ga zeker mee! Het moet mijn gedacht zijn he! :-)
Ik ben ook meegegaan.
Ik ga ook zeker en vast mee ,men ventje heeft nog nooit een kostuum aangehad dus voor het zekerste ga ik mee want mannen alleen :)
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan toch ook maar ga meegaan.
Ik doe het zoals Anneleen. Lekker spannend. En m'n moeder en schoonmoeder weten hoe m'n kleed eruit ziet!
Bij ons zullen ook mijn moeder en schoonmoeder mee gaan. Mijn vriend heeft op zich al een goeie smaak, maar weet natuurlijk niet hoe mijn kleed eruit ziet. Daar zijn de twee vrouwen dan voor, he. Die kunnen hem in de juiste richting duwen. Heb er alle vertrouwen in! Ik hou zelf ook wel van een verrassing, dus als hij niet mag weten hoe ik eruit zal zien, wil ik dat van hem ook niet weten...
De traditie is inderdaad dat hij ons kleed niet mag zien, maar wij ook niet zijn kostuum mogen zien. Voorheen werd het kostuum ook doorgaans geschonken door zijn ouders en gingen deze dus mee voor het uitzoeken. Mijn schoonmoeder is meegeweest om te kijken voor mijn kleed en zij gaat met hem mee en zal ook een staaltje van het stof meenemen, zodat de kleuren zeker overeen komen. Daarnaast heb ik natuurlijk mijn aanstaande flink bespeeld over wat ik wel of niet mooi zal vinden, maar verder wordt het afwachten. Idem met het bruidsboeket: bruidegom zoekt deze uit en ook hier gaat schoonmoeders mee (en aanstaande gehersenspoeld met mijn voorkeur).
mijn schoonmoeder is meegeweest miet mijn vriend, en is daarna zelf nog op zoek gegaan naar een bijpassende stropdas die precies hetzelfde was als het rood van mijn jurk (met een schouderbandje in haar tas!). De stropdas kreeg hij pas toen hij al bij mijn pa binnen was en mijn jurk gezien had, zo bleef de kleur van de jurk een verrassing, en paste hij toch precies bij mij!
ik ben ook met een vriendin om mijn kleren geweest maar we gaan samen om zijn kleren gaan hij wilt dit zo, mijn kleren zijn een verassing voor hem