Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

idee verrassing op trouwfeest van broer

7-12-2010 19:52:35
Hallo iedereen!

Ik trouwde in augustus en mijn broer trouwt in maart. Hij was mijn getuige en ik mag die van hem zijn. Hij heeft op ons trouwfeest een suuuupermooie speech gegeven en dan heeft hij een presentatie gemaakt met foto's van mijn man en van mij van baby tot nu met toegevoegde tekstballonnetjes en op gepaste muziek. Het was PRACHTIG!
Jullie horen mij al komen... Ik wil ook een verrassing organiseren en wil origineel zijn, maar heb geen inspiratie...
Heeft er iemand ideetjes?

Alvast bedankt!

Annelies
14/08/2010

Annelies
14-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 3370

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik8-12-2010 10:44:32

Ken je iemand die goed kan tekenen? Je zou een stripverhaal of geïllustreerd sprookje kunnen laten tekenen met anekdotes over zijn en haar jeugd, eventueel met wat herinneringen van jullie samen. Het verhaal zelf vertel je dan terwijl je de tekeningen laat projecteren. Je kan de tekeningen en tekst laten samenbundelen en nadien aan hen afgeven als herinnering.

Of een medley van liedjes samenstellen die een bepaalde betekenis hebben en die betekenis dan uitleggen in een gedicht. Nadien kan je hen ook de CD geven.

Wat wij gedaan hebben voor het huwelijk van mijn vriend zijn zus was een soort "man bijt hond" aflevering maken (die heette dan Els bijt Stijn). Zo gingen we aan mensen die het koppel kende vragen stellen over andere personen: bvb "wat vind je van Madonna of koning Albert?". De antwoorden hadden we dan gemonteerd alsof de mensen over hen spraken. Er kwamen echt hilarische antwoorden uit. Het was ook leuk voor het koppel om al die mensen in een filmpje te zien. Verder hadden we ook een rubriekje met "Kris en Yves", twee van hun vrienden die bij hen op bezoek gingen toen ze er niet waren en allerlei grappige opmerkingen gaven over hun huis en inboedel. Er was ook een deel met foto's van hen beiden van baby tot nu met een verklarende titel eronder. Daar werd verder niets bij gezegd, er werd enkel een passend liedje bij afgespeeld. Als afsluiter hadden we de tekst van een bekend liedje (Ik hou van u van Noordkaap) aangepast en uitgedeeld om met heel de zaal te zingen. Dit is misschien veel werk (hoewel wij het op twee weken af hadden) en iets ludieker, maar ze waren in de wolken. Het paste ook helemaal bij hen om het op zo'n grappige manier aan te pakken.

Laat weten wat het geworden is he. Ik ben benieuwd!

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik8-12-2010 11:58:30

Hoi,

Ik heb op het trouwfeest van een vriendin oook iets keileuk gezien.

De bruid en bruidegom hadden op hun vrijgezelle de opdracht gekregen iets te maken in 30 minuten de tijd.
De bruidegom moest een schilderij maken zonder zijn handen te gebruiken en de bruis moest een feestelijk jurkje stikken (zij is naaister).

Op de bruiloft heeft men die werkjes bovengehaald en geveild onder de gasten...
Dit was echt keileuk gedaan, de vriend die de veiling deed op het trouwfest heeft dan ook echt motiverend gewerkt en de ouderen op het feest wat aangemoedigd om hoger te bieden (want daar zit het geld ). Uiteindelijk heeft de veiling voor ieder werkje een dikke 100euro opgebracht (een leuk cadeau om te krijgen).

Groetjes,
Celesta

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik8-12-2010 13:01:29

Hey,
Onze zussen hadden een soort kasteel gemaakt in karton. Met daarbinnen een computerscherm. De deurtjes waren gesloten. Iedereen was heel curieus.
Tussen het hoofdgerecht en het dessert is het kasteel "plechtig" geopend geweest.
Het was ook een Powerpoint met foto's van baby tot nu. De PPT heeft de hele avond op replay gestaan, zodat alle gasten het op het gemak konden gaan bekijken.
Maar de ideetjes hierboven zijn wel origineler.

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik8-12-2010 19:43:39

Hey,

Bij ons hadden ze een eigen versie gemaakt op "Dos Cervezas" met een tekst dat van toepassing was op ons leven, hilarisch en superleuk! Daarnaast hadden ze een spel met de gouden doos in elkaar gestoken. Er werden een tiental vragen gesteld, zoals wie is vanavond de meest begeerde vrijgezel of wie kan het beste paaldansen (verwijzing naar mijn vrijgezellen) en degene die de doos had, moest de doos gaan geven aan degene over wie de vraag ging. Bij de laatste vraag kwamen ze terug uit bij ons en mochten we de doos openen. In die doos zaten er dan wat typische dingen in voor ons: een voetbal gehandtekend door de spelers van Club Brugge, krantenartikels over een match verloren door Anderlecht, een foto en kalender van mijn vrijgezellen (hebben toen professionele fotoshoot gedaan), een WC-rol met sudoku's, ... Heel leuk!

Zelf hebben wij dit eens in elkaar gestoken voor vrienden: bruid en bruidegom doen beiden hun schoenen af en geven 1 aan elkaar zodat elk twee schoenen heeft, 1 van zichzelf en 1 van de ander. Ze zitten op een stoel met hun rug naar elkaar met x aantal meter tussen (afhankelijk van de ruimte die je hebt). We hebben ze dan vragen gesteld zoals: wiens moeder zaagt het meest, wie staat er het langste voor de spiegel, ... en als ze allebei dezelfde schoen in de lucht staken, kwamen ze dichter en indien niet, gingen ze weer verder uit elkaar. Was ook wel leuk! Op het einde kregen ze dan ook een cadeautje.

elodie
16-6-2011
 Meld misbruik9-12-2010 9:31:34

een originele gepersonaliseerde enveloppendoos? wij hebben dat cadeau gedaan voor mijn schoonzus en broer. ze waren heel content! je mag me gerust contacteren voor de gegevens van de winkel!
groetjes

marie
27-4-2013
 Meld misbruik16-6-2012 11:52:22

Hallo,

Zou iemand me zo'n aangepaste liedjestekst kunnen bezorgen?
Bedankt.
Groetjes Marie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...