Terug naar overzicht
Vrienden van ons hadden vilten vlinders laten maken. Ik geloof dat het roze voor de vrouwen en groene voor de mannen waren. Maar je kan natuurlijk ook in een andere stof of kleur vlinders maken. Een ander koppel had als thema oude volkwagen auto's. De man is een verzamelaar van VW kevers. Hun vervoer was in een kever, de suite in een oud VW busje, ook de tafelverdeling 's avonds had met oude VW's te maken. Zij hadden als "corsage" voor de mannen een speld met een VW kever erop. Weet niet meer wat de vrouwen droegen. Punt is, als je een bepaald thema doet, kan je je corsage daarop afstemmen. Gewoon een leuke speld met wat parels kan ook chic zijn: http://www.traktaties-enzo.nl/page2.php?view=preview&category=2&image=27 Hopelijk vind je iets dat bij jullie past.
eeeuuhhh... ik zal wel stom lijken, maar kan iemand me uitleggen wat dat inhoudt, zo'n 'corsage'?
Een corsage is doorgaans een enkele bloem (meestal een die ook in het bruidsboekt wordt gebruikt) welke op de borst wordt opgespeld bij de bruidegom en de gasten uit de suite. Voor de heren met de bloem naar boven en voor dames met de bloem naar beneden. Tegenwoordig worden deze ook vaak bevestigd dmv een magneet zodat de kleding niet kan beschadigden of worden er voor de dames polscorsages gedragen (overgevlogen uit Amerika denk ik waar ze dit vooral voor hun "prom" gebruiken). Het gebruik is gebaseerd op vroegere tijden waarbij de heer de kleuren van de dame van zijn keuze droeg als hij voor haar ten strijde ging, waarin hij werd bijgestaan door zijn secondant(en).
Het heeft steeds een stijlvol en fleurige toets aan de dmeestal donkere kostuums van de mannen, anders een pochette steken.
Wij hadden voor de mannen ook gewoon een 'pochette' (= stoeferke).