Terug naar overzicht
Wij moeten 250,00 EUR betalen voor de kerk
Bij ons ook € 250,00. Als ik me niet vergis is dit standaard vanuit het bisdom.Bij ons is het ook zo dat als we een rode loper willen in de kerk, we € 40,00 extra moeten betalen.
Dat is inderdaad afhankelijk van regio. Wij betalen in Bonheiden 110 euro.
Iemand dan een idee hoeveel het in de regio Vorselaar (Herentals) is?
250 EUR voor regio Herentals
Vorig jaar was het 200 euro denk ik in Vorselaar. Waarschijnlijk is het dan dit jaar opgeslagen hé?!? Een kaars hebben we gekregen. Ook lag er in de kerk een rode loper. Dus je spaart een kaars en rode loper uit. Een kleine loper hebben wij nog wel buiten aan de kerk gelegd. groetjes, Carolina
Bedankt voor de reacties. Carolina, kregen jullie van de pastoor veel vrijheid bij het opstellen van de viering of moet je je aan veel regeltjes houden.
Hey, Wij hebben 246 euro betaald. Wij zijn getrouwd in Sint-Jozef(Brugge) xxxx
ik denk dat t hoofdzakelijk 250 eur is en vanaf volgend jaar 260 eur ( heeft de pastoor gezegd) het is wettelijk bepaald en ze moeten het dus vragen
wij betalen denk ik € 210, in Merchtem
Ik heb zelf een misboekje gemaakt. Hij heeft het doorgenomen en op een paar details na (een komma ipv een punt) was het direct goed. Als je het boekje eens graag leest: Carolina.Stappaerts@telenet.be Je kan het dan wel niet gebruiken (dat zal 'em wel door hebben) maar misschien voor de indeling enzo. Zijn jullie van Vorselaar? Wij zijn van Lille maar zijn wel in Vorselaar voor de kerk getrouwd. Heb daar ook nog geen moment spijt van gehad. groetjes, Carolina
Ja, wij wonen sinds 3 jaar in Vorselaar. Oorspronkelijk ben ik van Oostmalle. Ik denk inderdaad niet dat de pastoor moeilijk doet over de viering. We hebben ons kinderen ook bij hem laten dopen en dat waren heel leuke vieringen. Merci voor het boekje. Zo kan ik al een idee vormen over hoe de viering in elkaar kan zitten.
Voor 2010 was dit 200 EUR voor de regio Herentals. Voor 2011 hebben we vernomen dat er een indexering werd toegepast en dit nu uitkomt op 250 EUR. Dit is sterk afhangelijk van het Bisdom waartoe je behoord