TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
vanessa
2-7-2011
|
13-12-2010 21:18:59
Ik vind het wel een leuk idee zo'n dress-code, maar voor sommige mensen gaat het inderdaad wel niet gemakkelijk zijn om een mooie outfit te vinden in die kleuren.
Maar het is jullie huwelijk, dus doen waar jullie je het beste bij voelen
|
|
Ce
13-9-2013
|
13-12-2010 21:23:03
Misschien kan je als dress-code iets vermelden :
graag accent in rood (en/of zwart)
dat maakt het voor de gasten misschien iets makkerlijker, en jullie hebben toch een beetje uniformiteit qua kleuren.
Kijk voor de kids trouw-kledij eens op humpiedump.nl
of eventueel carnavalwinkels (eventueel online), daar hebben ze wel "trouwkleedjes" en "kostuums" voor kids :)
|
|
jeff
27-8-2011
|
13-12-2010 21:36:42
onze dress code is :
feestkledij with a touch of pink
Ik vind dat iedere gast, dit moet gunnen aan de trouwers.
Bovendien black& Red bij jullie is ook gemakkelijk, voorbeeld een zwart kostuum met rode des, een jurk met een rode roos, of bolero erop, een rood tasje....en jullie dan binnenkomen op 'rood' van marco borsato.
|
|
marijke
22-4-2011
|
13-12-2010 21:45:34
hahaha,jeff,je moet dan nog is weten dat marco borsato myn lievelings-zanger is!!je brengt my nog op een goed idee!!super
zal het is bekyken ce,heb al gekeken op zo een site's van carnaval-winkels,maar nog niets gevonden,zal nog wat meer zoeken!!;-)
ja vanessa,het is onze trouw,maarja de mensen moeten zich op hun gemak voelen!!
en zoals jullie hier schryven,misschien met een accent rood of zwart is het eigenlyk ook al top hé!!nog niet aan gedacht,gelukkig is hier zo een site ;-)
|
|
Sarah
30-7-2011
|
13-12-2010 22:02:07
hey
Op onze uitnodiging komt onze dochter verkleed als mini-bruidje
Heb haar een bruidskleedje gekocht (vind je in carnavalwinkel) en als sluier heb ik 2 meter tulle genomen en voor de rest zal ze nog een mini bruidsboeketje dragen .
Ben heel benieuwd naar het resultaat ze is 3 jaar
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
14-12-2010 7:41:19
Wij vragen ook avondkledij en op onze uitnodiging staat er helemaal vanonder: Cadeautip: (afbeelding van envelopje) Avondkledij gewenst - Dames: geen wit!
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
14-12-2010 8:49:02
Hey Marijke!
Vorige zomer zijn wij naar het huwelijk van vrienden geweest, en de dress-code was er: black with a touch of red. Eerst dacht ik ook: amai!
Maar op het feest zelf bleek iedereen zich daar aan gehouden te hebben en het was wel leuk om zien hoe elk dat op zijn / haar eigen manier had ingevuld. Zelf had ik niets rood in m'n kleerkast hangen, maar heb toen een zwart jurkje aangetrokken met rode schoenen, lippenstift en nagellak :-)
Als je zoiets wil, zeker doen, de meesten zullen dit respecteren / appreciëren!
@ Aurelie: ik denk dat de meeste vrouwen wel weten dat wit dragen op een huwelijk van iemand anders not done is, maar je kan natuurlijk altijd op zeker spelen ;-)
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
14-12-2010 9:38:23
Charlotte, idd de meeste vrouwen weten dat, spijtig genoeg mijn eigen schoonmoeder niet ... ze beweert nu dat het ging om het "model" van de kleding, maar in een ander kleur, maar ik geloof er niet te veel van en ze ging dus in het wit komen ... Dus idd ik speel op zeker!! =)
|
|
marijke
22-4-2011
|
14-12-2010 10:06:21
dat is wel waar charlotte,met een zwart kleedje kan je alle kanten op!!is zelfs leuk met rode schoenen!!humhum,jullie gaan my hier nog over de streep trekken!!
en aurelie,alé de schoonmoeder ging het weer proberen te verbrotten,hahaha!groot gelyk dat je u niet laat doen,het is jullie dag!!
|
|
Evelien
9-7-2011
|
14-12-2010 10:25:17
Ik heb nog al vrouwen in het wit zien verschijnen op iemands huwelijk hoor... Als je echt geen wit wil zien bij andere vrouwen kan je dat gerust vermelden :)
|
|
Eva
10-7-2010
|
14-12-2010 10:47:32
wij hadden al dress code jaren 30-40 maffia style
en waren heel verrast doordat héél veel genodigden echt de moeite hadden gedaan om zich naar het thema te kleden.
en rood, zwart is dan eigenlijk nog niet zo moeilijk, want de meeste mensen hebben toch iets rood of iets zwart in hun kast hangen :-)
succes
|
|
Maria
8-7-2011
|
14-12-2010 16:52:43
Menen jullie dat, vrouwen die in t wit durven komen ? Oei oei ik heb al spijt dat ik dat niet op onze uitnodigingen heb gezet ... Zeker in de zomer. Maar dat is toch eigenlijk echt not done he !!! Ik hoop maar dat er bij ons niemand zo stom zal zijn, op die dag wil ik echt wel in t middelpunt staan. Dat doe je sowieso wel, maar toch ... Enfin, om op de vraag te antwoorden : wij hebben onze kids ook in "trouwkledij" op de foto gezet, maar ik ben gelukkig zelf vrij handig. Voor mijn dochter had ik een rokje gemaakt uit oude witte gordijnen, een wit t shirtje met zo wat broderie afwerking dat ze had gekregen van iemand, en in de carnavalswinkel een diadeem met sluier gekocht. Mijn zoontje had van zich zelf een wit hemdje (met fijne grijze streepjes maar bon dat zie je amper op de foto) en ik heb dan uit een oude zwarte broek van papa voor hem een zwart broekje gemaakt en een plastron. En een hoge hoed uit zwart karton. Dat was allemaal niet supermooi en afgewerkt, maar op de foto zie je dat dus niet he. Veel succes ! En de dresscode, zeker doen als jullie dat mooi vinden, het is jullie dag ! De collega's van mijn toekomstige en ook enkele van onze vrienden zijn helaas niet zo op de hoogte van "hoe het hoort" en we weten uit ervaring dat die in jeans en tshirt durven komen opdagen. Vandaar dat wij zeer expliciet avondkledij hebben vermeld op onze uitnodiging.
|
|
lizzy
20-5-2011
|
15-12-2010 14:59:45
Hoi Marijke,
Ik weet niet of meerdere bruidjes zo denken maar ik doe niet aan dress-code. Omdat ik vooral een heel gezellig (niet stijf) feest in gedachten hebt en ik vind dat mensen in kleding moeten komen waar zij zich het lekkerst in voelen. Grotendeels zal toch wel netjes gekleed komen en de personen die dat niet doen zijn daar ook niet het type voor. Natuurlijk is dit helemaal mijn mening en wens ik ieder succes met hun beslissing ;)!!!
Groetjes Lizzy
|
|
Inge
23-5-2009
|
15-12-2010 15:31:56
Om nog even terug te komen op het 'wit dragen is not done'.
Inderdaad, ook mijn schoonmoeder vond het nodig om een wit vest, witte schoenen en witte handtas te dragen. OK, haar kleed was blauw, maar toch vond ik het niet fijn. Ik wist het op voorhand, had het (op foto) gezien, mijn man had die genomen en hij vond dat het wel meeviel. Niet voor mij dus...
Ook de vriendin van mijn man zijn getuige had een witte bolero aan...
Ik vind het nog altijd spijtig als ik de foto's zie, maar op de dag zelf heb ik er mij over gezet. Mijn man en ik stonden in het middelpunt van de belangstelling en dat is wat telt!
|
|
marijke
22-4-2011
|
15-12-2010 20:19:05
hallo bruidjes,
het is ook niet myn bedoeling om de mensen te pushen in een bepaalde richting,nee zou het gewoon leuk vinden als er details zyn van rood en zwart!!
wy trouwen alletwee voor tweede keer,dus by ons is het geen megafeest,nee een goei dansfeest met walking dinner!!
maar zou het gewoon leuk gevonden hebben zodanig dat er een leuke sfeer hangt!!
ivm wit,amai zou ik ook ni leuk vinden!!maar denk wel dat jullie dat laten merken hebt,alé ik zou het ook ni kunnen verstoppen!!
daaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggggg
|
|
Anika
9-4-2011
|
15-12-2010 21:04:31
Zouden er echt dames zijn die in het wit durven komen? wij hebben geen dresscode op de uitnodiging gezet omdat dat ons ook niet nodig leek. Ikzelf ga een 'wit' kleed dragen, maar heb dat nog voor iedereen (behalve moeder, stiefmoeder en getuigen) tegen niemand vertelt en wil dat zo houden.. Maar nu heb ik wel bang dat er nog mensen in het wit gaan zijn
|
|
marijke
22-4-2011
|
19-12-2010 20:08:05
by ons is de kogel door de kerk ;-)
dress-code is rood/zwart!!maar ik zal zeker niet teleurgesteld zyn als er enkele zich erni gaan aanhouden!!
verwacht wel van de dichtsbyzynde familie wel dat ze een inspanning gaan doen!!
merciekes nog is voor de leuke reacties!!
enja zo weet ik ook dat niemand met wit gaat komen,alé die zekerheid heb je nooit!!
|
|
Odile
7-5-2011
|
20-12-2010 11:33:31
Geweldig, het is echt geen moeilijke dresscode hoor, dus dat moet helemaal goed komen.
Wij hebben black tie als dresscode, onze vriendin die achter de schermen alles in goede banen gaat leiden stuurt een brief naar alle genodigden met uitleg van dresscode en zij zet er heel duidelijk bij dat wit not done is.
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|