Nu Online
Momenteel zijn er 224 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

nieuwkomertje

14-12-2010 13:31:15
Hallo iedereen,

hier weer een nieuwkomertje met huwelijksplannen.
Ik ben duidelijk niet de enige die vol euforie aftelt
naar de grote dag. Spannend hé.
Heeft iemand van jullie een idee van prijzen per persoon
bij een receptie? Wij hadden namelijk gedacht om de verre
kennisen enkel op de receptie uit te nodigen en familie en
goede vrienden op avondfeest, maar als ik bepaalde prijzen
lees is een receptie ook vrij duur?!
Groetjes en bedankt voor reactie

joke
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 945

laetitia
24-9-2011
 Meld misbruik14-12-2010 13:39:07

Hallo,

Ik heb verschillende zalen bezocht en de recepties zijn meestal rond de 25 euro. Bij ons krijgen de gasten hiervoor 8 hapjes en kunnen ze kiezen tussen witte wijn, fruitsap, schijmwijn, bier, frisdrank en water. De receptie duurt 2 uren. In sommige zalen kan je het aantal hapjes kiezen en betaal je dus per hapje.

Groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik14-12-2010 13:39:30

Je kan altijd de kosten van een receptie drukken door bv. witte wijn aan te bieden in plaats -van champagne wij voorzien 35 flessen voor -+ 120 personen (met kinderen) waarvan de helft champange, de helft witte wijn en nog natuurlijk fruitsap.

Ook wat de hapjes betreft kan je "sparen". Hou een korte receptie, vb. 1 uur, kan je je limiteren aan 5 hapjes per persoon.

Wij doen een receptie van 2u en zorgen voor 5 warme en 5 koude hapjes per persoon. Onze receptie zal toch 1500€ kosten als ik me goed herinner!

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-12-2010 13:44:41

hey

bedankt voor jullie snelle reactie, fijn seg dit forum
Ja blijkbaar kost een receptie toch meer dan ik dacht
we zullen het nog eens tegoei moeten bekijken denk ik
of onze gasten misschien wat moeten beperken, maar hoe
doe je dat hé, vind het zo moeilijk om te beslissen van ja
die laten we dan maar niet komen pfffffff

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik14-12-2010 13:50:41

hoi,

Prijzen voor een receptie lopen echt enorm uiteen. Wij hebben offertes gezien vanaf 16 euro pp tot zelfs 58 euro pp (voor een receptie van 2u met 6 hapjes, dus nog niet erg overdreven)...
Voor onze receptie betalen we 21 euro pp, voor 2u, met cava/witte/rode wijn/frisdrank/bier... en 2 koude hapjes, 2 warme hapjes, soepje en dessertje.

Veel offertes opvragen in ieder geval!

Succes met alle voorbereidingen!
groetjes
Joyce

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-12-2010 13:53:13

Bedankt Joyce

maar jullie zeggen veel offertes opvragen, doen jullie de receptie
dan niet op dezelfde locatie als het avondfeest?
Pf ben echt een nieuwkomer blijkbaar

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik14-12-2010 14:13:23

hoi Joke,

Nee, wij hebben voor de receptie een locatie vlakbij de kerk (Deurne, Antwerpen) gekozen. Ons avondfeest gaat ergens anders door (Massenhoven). We dachten dat de mensen die verplaatsing niet zouden maken voor 2 uurtjes, omdat de meesten uit de omgeving van Deurne komen (buren enzo...)

groetjes
Joyce

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik14-12-2010 14:27:48

Hey,

Wij doen receptie ook op een andere locatie dan avondfeest. Receptie dichtbij de kerk, zodat de mensen niet té ver moeten rijden.
Wij hebben ervoor gekozen om onze receptie in een parochiezaal te doen, en wij zorgen hier zelf voor de catering, komt zo veel goedkoper uit én we kunnen zo iedereen uitnodigen die we willen, want idd, is niet gemakkelijk hé, wie wel en wie niet...?
Dranken hebben we dus aan inkoopprijs via brouwer. De hapjes, daar moeten we nog eens over nadenken, maar hiervoor hebben we nog effe tijd. Waarschijnlijk zullen we ook een paar warme en koude hapjes voorzien, al dan niet zelf gemaakt (of laten maken door vrienden, familie,...)

Succes!

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-12-2010 15:03:48

Hey Joyce

ja dan is het inderdaad beter zo, bij ons ligt nog niks echt vast
maar wou eigelijk toch proberen om het zo dicht mogelijk bij
elkaar allemaal te doen zodat de mensen niet teveel heen en weer
moeten rijden.
Zal es werk moeten maken van offertes zodat ik weet waar we aan
toe zijn.
groetjes

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-12-2010 15:05:55

hey Ellen

bedankt voor je reactie. Das mischien ook nog een idee, dicht bij
onze kerk is ook een parochiezaal, als we de receptie daar zelf zouden
\doen kunnen we inderdaad een hoop besparen .
thanks
groetjes

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik14-12-2010 16:38:45

Onze receptie zal 21 euro per persoon kosten. Hier zit alle hierboven vernoemde drank in en 8 hapjes (lepelhapje, soepje, zoete afsluiter,..) voor 2 uur.

wij doen geen avondfeest, maar wel een diner van 6 gangen met alle drank erbij gedurende 6 uur. Hiervoor betalen we 56 euro per persoon.

Veel hangt inderdaad af van de zaal waar je gaat. We zijn ook zalen gaan bezoeken waar de prijzen lager waren, maar waar je minder voor kreeg. Maar ook spijtig genoeg zalen die meer vroeger voor hetzelfde of zelfs minder.. Goed uitkijken is dus de boodschap! als ik jullie was zou ik al beginnen rondkijken naar een zaal.. Het is immers niet zo heel ver meer af.

Ik kan je enkel de tip meegeven: ga naar alle zalen kijken! ook diegene waarvan je denkt dat ze boven je budget liggen. Vaak valt er wel een mouw aan te passen. Wij hebben nu ook een zaal, die ons eerst te duur leek voor ons, maar uiteindelijk 250 euro boven de prijs lag om alles zelf te regelen. En stress is me wel 250 euro waard :)!

Veel succes ermee!

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-12-2010 18:18:13

hoi Anika

bedankt voor je uitgebreide uitleg, ben weer wat wijzer geworden hihi
ja gelijk heb je 250 euro tegen een hoop stress dan is de keuze vlug gemaakt.
Ik ga es beginnen se met afspraken te maken om overal te gaan kijken, want
ja inderdaad de tijd dringt, maar dat wist ik wel op voorhand, we zijn nog maar
net verloofd en ik had geen zin om langer te wachten hihi.
Op 18 maart trouwen we in frankrijk al voor de wet en dan in juli in belgie voor
de kerk. Het gaat allemaal vlug daar zijn.
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...