Terug naar overzicht
je zal altijd mensen zelf moeten bellen of mailen, maar je kan het ook terloops eens laten vallen ipv speciaal daarvoor te bellen
Tja dat is een gekend probleem. Waarom de mensen altijd zolang wachten is voor mij ook een raadsel. Als wij de trouwde waren er zelfs aanwezig die niets van hun had laten horen........... als wij hun daarover aan spraken zeiden ze, zeg dat is toch normaal dat wij komen!!! Nog sukses....
ik denk dat wij ook es polsen, via mail of telefoon of ja als je ze es ziet... uiteindelijk is het zeer onbeleefd niets te laten weten en ineens er toch staan... In de zaal gaven ze ons de raad ze op te bellen zodat je rustiger naar tfeest kunt gaan, dat je geen verassingen moet hebben he. alles komt goed hoor! nu is het toch voor jullie echt heel dichtbij he? zalig! blijven genieten he!
Ik denk ook dat iedereen daar tot op het laatst mee wacht, waarom? Geen mens die het weet + er zijn er inderdaad altijd veel die er van uit gaan dat je wéét dat ze zullen komen, heb mezelf ook al meer dan eens op die fout betrapt! Zal zeker niets te maken hebben et een gebrek aan enthousiasme bij jullie genodigden :-) Het moment dat het bij ons zo ver is, zou ik er zeker niet over twijfelen om die mensen te bellen, sms-en, mailen... om het tijdig te weten. Ik zou ook zo snel mogelijk van die 'stress' willen af zijn. Het beïnvloedt namelijk ook je tafelschikking enz., en naar het schijnt kruipt er ook nog behoorlijk wat tijd in dat puzzelwerk ;-) Als je datum 01/01/2011 is, dan zou ik er niet mee zitten om een week à 10 dagen later te informeren bij de mensen die je nog niet 'officieel' hebt gehoord... Alles om stress op het laatst te vermijden, is mooi meegenomen, succes!!
Hallo, Inderdaad, ik begrijp ook niet waarom de mensen zo lang wachten. Ik zou vrijwel onmiddellijk bevestigen maar niet iedereen denkt zo... Er zijn ook veel mensen die denken "als ik ga moet ik niets laten weten". Ook wij hadden dat probleem, onze uitnodigingen zijn 7 weken op voorhand buiten gegaan en helaas heb ik ook mensen moeten nabellen en dan krijg je de reactie zoals hierboven. Het hangt er ook vanaf hoe je dit op je uitnodiging hebt gezet. Sommige mensen vatten dit verkeerd op of lezen erover... Groetjes Annelies
hei!wij zitten in exact dezelfde situatie, trouwen een dagje later als jullie maar hebben de uitnodigingen ook ongeveer 2 weken geleden verstuurd met de deadline op 01/01. Nu denk ik dat bij ons de familie vooral op kerst en nieuwjaar gaan antwoorden, dan zien ze u persoonlijk (en als ze dat neit doen ga ik daar met mijn lijst staan en eens navragen bij iedereen :) )Wij ervaren ook soms dat mensen het vanzelfsprekend vinden dat ze komen maar proberen soms toch eens hints te geven dat ze niet mogen vergeten bevestigen!succes!