Nu Online
Momenteel zijn er 249 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging voor dessertbuffet + dansfeest

14-12-2010 22:36:39
Hey ladies

Ik zit met een vraag. Mijn vriend wil nl zijn collega's uitnodigen voor ons huwelijksfeest. Op zich vind ik dit geen probleem (het is een leuke ploeg) maar vind toch dat het al gaat doortellen in de prijs... +/- 54 € pp en het zijn een 30 tal collega's (met de partner er al bijgeteld)
Een receptie vooraf, waarna de mensen terug naar huis gaan vind mijn vriend niet zo leuk.
De uitbaatster van de zaal vertelde ons echter, dat er vooraf geen receptie wordt gedaan maar dat een deel van de mensen wordt uitgenodigd tegen het dessert om zo het dansfeest met zijn allen te kunnen startten.
Het idee op zich vind ik leuker dan de receptie vooraf maar:
ik zou er geen idee van hebben hoe dat dan in zijn werk gaat...
Tegen hoe laat worden deze dan uitgenodigd? is dit dan niet aan de late kant? Zijn er onder jullie die het zo gedaan hebben en wat is jullie ervaring hier rond?

jelly
3-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 5405

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik15-12-2010 10:09:53

wij gaan net hetzelfde doen

geen receptie we nodigen enkel de familie uit voor het eten "omdat dit verwacht wordt" en al de anderen voor het dessert en het feest.

in onze zaal kon je kiezen voor verschillende desserten buffetten incl of ecl pronkgebak en er waren ook verschillende soorten drankenforfaits.

voor de mensen die blijven eten hebben we de uitgebreide drankenforfait (incl wijn: 18 euro)

voor die van het dessert zonder (11 euro) het dessert kost ons ook nog eens 11 euro voor 9 desserts incl pronkgebank, kaasschotel en chocolade fontein en dit is al de 2de duurste!

veel succes

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik15-12-2010 10:14:26

Wij gaan het ook ongeveer zo doen. we eten enkel met de dichte familie en al de rest komt erna.
16u30 eten met de familie
19u30 ontvangst avondgasten
20u00 hapjes avondgasten
22u dessertbuffet
23u openingsdans

er zal nog wel wat geprutst worden aan de uren maar zo gaan we het toch doen.

groetjes!

julie
28-5-2011
 Meld misbruik15-12-2010 12:01:13

Hey,

Dit is inderdaad een systeem die de laatste jaren vaak gebruikt wordt.
Wij doen het anders, maar hebben het wel al meegemaakt en ik vond het eigenlijk echt geslaagd!

Wij moesten om 22u in de zaal zijn en dan kregen wij een glas champagne. Tegen rond 22u30 was het koppel en de familie klaar met eten en dan mochten we aanschuiven om het koppel te groeten. We mochten aan tafel gaan aanschuiven en toen speelde er muziek en openden ze het dessertenbuffet.
Wij mochten net zoals de familie aanschuiven. Rond 23u30 was er dan de openingsdans.

Zeker als het voor collega's en vrienden is zou ik dat zo doen, dan gaan ze eerst wat gaan eten in groep en zijn ze al wat opgewarmd voor ze bij jou aankomen!

Veel succes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-12-2010 17:04:49

Wij deden dat ook zo!
Tegen 18u kwamen de avondgasten. Die kregen een uurtje receptie (ook is niet iedereen stipt op tijd, dus heb je wat 'speling') om dan om 19u aan tafel te gaan. Tegen 21u30 hadden alle tafels de hoofdschotel op en werden de dansgasten verwacht in de tuin van de feestzaal (was nog lekker warm buiten). Zij kregen ook nog een glas aangeboden en konden ons nog even begroeten. Na +/- 3 kwartier werden ook zij naar hun tafel gebracht en om 22u30 begon het dessertenbuffet met aansluitend het dansfeest.
Ikzelf vind dat je véél meer betrokken bent bij het feest als je ook het dansfeest kunt meemaken.
Het late uur... Tja, als wij naar een dansfeest moeten, spreken wij meestal nog met de andere vrienden af om eerst ergens te gaan eten en dan het dessert op het trouwfeest te nemen. Zo heb je een héél leuke avond!

Ellen
2-4-2011
 Meld misbruik16-1-2011 12:44:45

hier net mailtje gestuurd naar zaal, had er nog niet aan gedacht
we gaan ten laatste eind deze maand uitnodigingen versturen, dus dan moeten we natuurlijk wel weten om hoe laat receptie en dessertenbuffet en al begint hé
we gingen normaal pas begin maart naar zaal !

hier is het receptie en feest aansluitend voor familie
vanaf dessertenbuffet komt men partner zen werk een 30tal mensen

Sofie
6-8-2011
 Meld misbruik18-1-2011 20:01:04

Hallo,

Ons avondfeest zal ook op die manier verlopen. We eten met de familie en dichtste vriendenkring.
Collega's en vrienden komen tegen 22u00 om aan te schuiven bij het desserbuffet en het echte avondfeest.
Vroeger zijn we zelf naar een trouwfeest geweest die dit concept toepaste en het was fantastisch! voor ons eigen huwelijk hebben we nooit getwijfeld om dit ook te doen.

De gasten maken eigenlijk de mooiste momenten mee, namelijk de openingsdans, dansfeest. En geef toe: het dessert is toch het lekkerste van de hele menu hé, allé vind ik dan toch :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info