Terug naar overzicht
hey wij trouwen 4/2 en hebben onze uitnodigingen eind november/begin december verstuurd en vragen een bevestiging tegen 1/1/11. Dan hebben we nog 4 weken om de mensen die niets laten weten hebben te bellen, en om de tafelschikking te doen (is naar het schijnt een moeilike klus ;)) de feestzaal moet 1 week op voorhand het correcte aantal weten. Succes met de voorbereidingen! SAb
Wij trouwen pal in de bouwvakvakantie (23 juli 2011) Aangezien veel mensen hun vakantie begin volgend jaar al regelen geven wij onze uitnodigingen tijdens kerst en nieuwjaar al aan onze familie e.d. Bij ons moeten ze 2 maanden voor onze datum antwoorden.. sommige waarvan we niks horen kunnen we dan nog op ons gemak bellen. Wat de uitnodiging zelf betreft.. heb deze ook online gevonden (buromac) maar heb die bij een drukker besteld.. kwestie afspraken maken is dit volgens mij iets gemakkelijker dan enkel per email!!!
Ik heb me laten vertellen dat je standaard de uitnodigingen een 6 tal weken voor de trouw verstuurd. Wij trouwen 14 mei en zullen onze uitnodigingen ongeveer eind maart op de bus doen denk k. Wij moeten nog een uitnodiging zoeken en denken erover deze zelf te maken. Veel succes ermeeKristel
Dag Claudia, wij trouwen een weekje voor jullie en zijn van plan onze uitnodigingen in maart - april te verspreiden. Bevestigen tegen eind juni zodat ik nog een maand heb om rond te bellen.... De meesten weten ondertussen wanneer we trouwen en diegene die we er zeker bijwillen die hebben we natuurlijk al gezegd dat ze die datum zeker vrij moeten houden naar het plannen van vakanties enzo toe... Ik vind de gastenlijst zelf opmaken al veeeeeeeeeeeel moeilijker precies ;-)
Hoi, Toch veel verschillende meningen precies. De ene zegt 6 weken, de andere weer een paar maanden, moeilijk hé... Ik had gehoord van ongeveer twee maanden, maar onze familie zegt dat het beter is om een paar weken vroeger te doen vooral omdat het midden in de zomer valt en met vakanties enzo... Ik wou ze misschien versturen begin mei en dan tegen eind juni dat ze een antwoord moeten geven. Wat denken jullie?
Hey Claudia Wij trouwen op 6 mei 2011 en ik verstuur mijn uitnodigingen eind februari. Mei is ook een drukke maand, communies enzo. En jij trouw in augustus dus ik zou ze eind mei begin juni versturen. Dan heb je nog tijd genoeg om de mensen die niet antwoorden te contacteren. Nog veel succes Groetjes Sofie
Wij trouwen 9 april en onze uitnodigingen gaan met de feestdagen de deur uit. Dit omdat het de eerste zaterdag van de paasvakantie is en er dan redelijk wat vakanties gepland worden. We spelen liever op zeker. Een neef van ons is onlangs ook getrouwd en hij vond de termijn van 2 maand toch net iets te kort.. Wij maken er dus 3 maand van.. Bij ons moeten de mensen antwoorden voor 1 maart. zo hebben we nog een dik maandje om alles in orde te brengen. Ik denk dat je best dat doet, waar jij je het best bij voelt. Is dat 2,3 of 4 maanden dan doe je dat maar. Het zijn jullie uitnodigingen en je moet jezelf geen onnodige stress bezorgen door 2 maanden op voorhand te sturen als je je zekerder zou voelen als je het 3 maanden op voorhand doet... Veel succes ermee!
Standaard is het 6 tot 8 weken voor het huwelijk opsturen en +/- 4 weken voor de datum moeten ze bevestigd hebben. Ik geef je een goeie raad: stuur ze niet te vroeg op! De meeste mensen zijn niet zo erg met jullie huwelijk bezig dan jullie zelf. Als je de uitnodigingen vroeg vestuurt, hebben mensen zoiets van: 'ik ga nu nog niet bevestigen, je weet maar nooit wat er nog tussenkomt waardoor we toch niet kunnen' of 'het is nu nog te vroeg om te bevestigen, we doen dat maar pas tegen de datum dat erop staat' en dan raakt het uit het oog verloren natuurlijk. Met als gevolg dat je er een heel deel nog kunt nabellen. Maak de tijd tussen het versturen en bevestigen dan ook niet té lang, zodat het bij de mensen nog 'vers in het geheugen zit'. Ik lees hier van iemand 2 maanden op voorhand bevestigen... Ik zou daar toch maar voorzichtig mee zijn... Vooral verdere kennissen hebben dan eerder de neiging om 'nee' te zeggen, want je weet maar nooit... Ikzelf vind 2 maanden op voorhand al bevestigen héél vroeg, maar hé, wie ben ik?
wat hier op het forum ook al meermaals werd gezegd is dat mensen een save the date kaartje versturen. Als je iemand bent die veel kerstkaartjes stuurt kan je dat misschien combineren en zo weten de mensen toch al dat ze die datum moeten vrijhouden.... En dan uitnodigingen versturen 6 à 8 weken voor de effectieve datum...
Hey allemaal, Bedankt voor al de tips alvast! Ik heb al save the date kaartjes bij in de kerstkaarten gestoken, dus de datum weten ze al.Ik ben ook te weten gekomen dat mijn nicht gaat trouwen een week achter mij, dus gelukkig niet op dezelfde datum! Ik ga de kaarten waarschijnlijk 2 à 3 maanden van tevoren versturen denk ik en dan een viertal weken op voorhand voor de bevestiging! Ik weet alleen niet meer juist wanneer we de juiste aantallen bij de zaal moesten doorgeven, dus dat moeten we nog eens gaan vragen. Nog genoeg tijd, maar ik merk wel dat het snel vooruit gaat hoor! Nu eens gaan nadenken over de preciese gastenlijst, ook al zo moeilijk!
Hey , Wij hebben bij onze kerstkaartjes ook Save the Date kaarten gestoken. Zo kunnen de mensen die vroeg hun verlof moeten plannen , al de datum vrijhouden. Ook is dit handig ivm mensen die op reis gaan in de zomer. We hebben tot nu toe alleen maar positieve commentaar gehoord hierover , dus wij zijn lekker content. De eigenlijke uitnodigingen zullen waarschijnlijk eind maart de bus op gaan . Er staat ook in dat ze voor 20 mei moeten laten weten of ze al dan niet aanwezig kunnen zijn. Daarna gaan we ook telefoontjes plegen hé. Ook bij ons is het ten laatste een week voor dé dag dat we het aantal moeten doorgeven aan de feestzaal. Groetjes Kelly http://jenk24062011.onzebruiloftsite.be/
Hey Claudia, normaal moet je je kaarten 6 weken van tevoren versturen, dit is begin juli. Aangezien zowel jullie trouwdag als de verzendperiode in de vakantieperiode valt, geven wij steeds de raad aan onze klanten om de kaarten iets vroeger te versturen nl. eind juni zodat ze, vóór de mensen op vakantie beginnen vertrekken, bij hen zijn toegekomen. Geef ze inderdaad niet té lang om te verwittigen want dan worden een aantal kaarten aan de kant gelegd en "vergeten". Hierdoor ga je inderdaad heel wat genodigden moeten "na"bellen. Aangezien jullie reeds Save the date-kaartjes bij de kerstkaartjes hebben gestoken, kan je er reeds van op aan dat ze de datum blokkeren in hun agenda. De eigenlijke trouwuitnodiging kan je dan mooi "op tijd" versturen. Nog veel succes met de voorbereidingen en prettige feestdagen! Marita (www.bruidsparadijs.be)