TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
vanessa
2-7-2011
|
19-12-2010 8:33:36
Als je bij ons enkel voor de wet trouwt, mag je zelf enkele teksten kiezen en worden de ringen ook officieel uitgewisseld. Een burgerlijk huwelijk duurt normaal ongeveer 15 minuten.
|
|
vanessa
2-7-2011
|
19-12-2010 8:38:40
en hier is de rest van mijn uitleg:
Over je trouwkleed moet je je echt geen zorgen maken. Als je je lievelingskleedje gevonden hebt, dan maken ze dat in de winkel op maat. Als je bv. maat 44 hebt en een smalle taille, nemen ze je taille in zodat je jurk perfect past. Ook de lengte passen ze aan.
Een broekpak kan natuurlijk ook, maar ik vind dat te gewoon voor mijn huwelijk. Dit is de enige dag dat jij echt in het middelpunt van de belangstelling staat, en dan mag je er toch wel uitspringen vind ik.
Maak je maar geen zorgen. Dit zijn echt geen belachelijke vragen. Elke bruid heeft er zo een hele hoop en daar dient dit forum toch voor he, een antwoord krijgen op al je vragen.
Veel plezier met je lange verloving! geniet ervan!
|
|
Fredie
26-6-2010
|
19-12-2010 8:55:07
Hey Sylvia, afhankelijk in welke stad/gemeente je trouwt, kan de ceremonie ietsje langer duren dan normaal (meestal 15 à 20 min.) en sommige burgemeesters laten wel toe dat er iets voorgelezen wordt maar jammer genoeg niet overal... Maar bruidsboeket, vervoer, ringkussentje,... ja hoor, het hoort er allemaal bij ! Zeker doen als je dat wil. Het is uiteindelijk het wettelijk huwelijk dat telt, he. Voor je broekpak kan je mss met accessoires werken (een mooie grote hoed bvb., of een korte sluier tot aan de taille of een hoedje met sluier achteraan of met netje vooraan, een mooi sierstuk voor in je haar of een tiara, lange handschoenen, een tasje...) en een broekpak kan daar best bij, vind ik. Persoonlijk zou ik wel iets anders kiezen dan linnen omdat het zo vreselijk kreukt maar dat blijft jouw belissing natuurlijk. Met eenvoudige en bij elkaar passende accessoires en een bruidsboeket, zal niemand er beter uitzien dan jij hoor !
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
19-12-2010 16:52:32
Heeyla Wij trouwen ook enkel voor de Wet. Ik ben ook van het principe: wioj zijn helemaal niet gelovig, dus geen kerk voor ons! Wij zorgen liever voor de officiële plechtigheid en een goed feest met goed eten en drank met iedereen die we graag hebben. Maaaaar het is en blijft een speciale dag! Dus ik heb ook een bruidskleed gaan kiezen, hij een kostuum, we hebben de bruidskindjes, mijn pa zal mij naar binnen brengen, er wordt een suite voorzien en een wagen, bruidsboeket enz... Dat de ceremonie op zich niet lang duurt, stoort ons niet, we willen schitteren en onze liefde aan iedereen tonen! En ja je kan gerust de ringen uitwisselen en als je het vraagt ook zelf een woordje zeggen! Dus zeker niet denken "het is maar de wet" ... En geniet van je dagje zoals jullie hem willen!
|
|
Vicky
21-5-2011
|
19-12-2010 18:00:02
Dag Sylvia,
Wij trouwen ook enkel voor de wet.
Ik heb een brief geschreven naar de gemeente en ze hebben ons toegestaan als laatste om 11u30 te trouwen zodat we wat meer tijd krijgen voor een persoonlijke inbreng. Ik zal ook met mijn papa naar binnen gaan, we laten de getuigen en vrienden aan het woord en hier en daar wat muziek. De ringen geven we na ons ja-woord.
Ik heb helemaal geen fijn figuur maar die kleedjes zijn er zo op voorzien (meestal draag je ook nog een corset) dat ze iedereen laten stralen! We gebruiken onze eigen auto's maar ik laat wel bloemen maken voor erop.
Na de wettelijke trouw mogen wij buiten zelf een drankje aanbieden aan de aanwezigen.
Het is een dag zoals wij het willen (brunch met de suite, bbq met dichtste familie en vrienden en dan een grootdansfeest met dessertenbuffet), samen met onze vrienden en familie.
Succes en geniet van de voorbereidingen!
|
|
Liesbeth
2-7-2011
|
19-12-2010 20:39:39
Hey Sylvia, Wij trouwen ook enkel voor de wet, maar wij doen het ook met de hele rimram erbij hoor! Echt trouwkleed, echte suite, echt bruidsboeket, aangepast vervoer, bruidkindjes, zelf met ceremoniemeester...'t Is niet omdat het "enkel maar" voor de wet is, dat het minder belangrijk is hé. En voor je trouwkleed kan ik je volgende tip meegeven: bij Cermo in Turnout hebben ze een speciale afdeling met plus-modelletjes. Dit zijn dezelfde modellen als de andere trouwkleedjes, alleen in grotere pasmaten, zodat je zelf ook effectief een kleedje kan passen. En als je liever toch voor een broek gaat, in de suite-collecties zitten dikwijls hele mooie ensembles met een broek (kijk bijvoorbeeld eens bij Linea Raffaelli) Veel plezier nog met de voorbereidingen! Liesbeth
|
|
Celesta
22-10-2011
|
19-12-2010 23:28:54
Hoi,
Ook wij trouwen enkel voor de wet.
Eigen inbreng of niet is wat afhankelijk van je stad of gemeente denk ik;
Wij trouwen in Gent en wij kunnen 10min. extra krijgen voor persoonlijke inbreng.
Wij gaan en tekst laten lezen en een vriendin zal een nummertje zingen.
Verder ga ik voor een trouwkleed, op maat, want ook ik heb geen doorsneemaatje. Maat zoals hier al eerder is gezegd zo'n kleed staat iedereen alst op maat is hoor!
Een broekpak kan uiteraard ook, maar ik zou dan eens navragen in bruidswinkels zodat je toch iets specialer hebt daneen gewoon broekpak.
Groetjes,
Celesta
|
|
Marita
|
20-12-2010 0:16:13
Hey Sylvia,
uitleg over de wet heb je hiervoor reeds van je collega-bruidjes-in-spe voldoende gehad? Mijn raad hierover: doe vooral wat jullie willen op jullie dag!
Wat bruidskledij voor een maatje meer betreft, kan je eventueel bij Het Bruidsparadijs te Merksem eens gaan kijken. We hebben een zéér ruime collectie bruidsjurken van maat 46 tot maat 64. Met een maatje meer kan je bij Het Bruidsparadijs ook veel jurken passen hoor. Ook de keuze in bruidsbroekpakken is zeer groot. Uiteraard zijn de bruidsbroekpakken niet gewoon de broekpakken die je ook voor de suite zou gebruiken, maar ze hebben net dàt ietsje meer. Kijk maar eens naar de fotootjes hier op wijtrouwen.com onder Het Bruidsparadijs, "Trouwkleding - maatje meer" of op www.bruidsparadijs.be onder "Bruid - No Limits".
Indien je al een eerste indruk wil komen opdoen ... er is een bruidsmodeshow op vrijdag 14 januari 2011. Mail me maar indien je hierover meer informatie wenst!
Nog veel succes met je voorbereidingen!
Marita
(info@bruidsparadijs.be)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|