TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
jeff
27-8-2011
|
19-12-2010 21:15:57
Bij blokker verkopen ze grote witte paraplu's
De misboekjes voor de familie leggen we vooraf op de stoelen en voor de gasten hebben we iemand die ze uitdeelt aan de ingang van de kapel.
je kan toch iemand vragen om de afwas te doen en dan ook je huis af te sluiten!
|
|
Anika
9-4-2011
|
19-12-2010 21:24:10
Dankjewel! Ik ga zeker eens langs blokker dan deze week! De afwas laten doen is niet echt een optie.. iedereen zal samen eten op de middag en ook samen vertrekken naar de kerk.. wijzelf zouden ook naar huis komen na het feest. De afwas zal er dan dus nog staan ... En net hiervoor zoeken we een oplossing.. Ook omdat we geen zin hebben de dag erna te moeten afwassen. Dan is het de bedoeling dat we genieten en de laatste regelingen treffen voor de huwelijksreis op maandag start.
|
|
M.
18-6-2011
|
19-12-2010 21:24:50
Hey Anika, Voor de versiering in de kerk zou ik dit vragen aan een paar vrienden of aan je familieleden. Je moet wel eerst even vragen aan de priester wanneer je dit mag doen. Stel u voor dat er nog een viering vooraf is.... Wie weet trouwt er nog iemand voor je en kan je de kosten delen?!? Ik denk dat je echt wel een uur moet afspreken met de priester ( stel u voor dat er een begrafenis voor is, dan kan je de bloemen pas op het laatste moment doen he...) Voor de cd's, dan kan je dan ook ineens aan de priester vragen, meestal doet hij de mis samen met iemand. Ik bedoel dan een persoon die mee de hosties doet, wijn enzo aangeeft,... zo iemand is altijd aanwezig, en volgens mij regelen die de muziek altijd. In specifieke bruidswinkels zou je wel eens veel geld kunnen betalen voor een witte paraplu. Ik zou dan eens kijken in vb casa, blokker,.... voor een paar witte exemplaren. Je zal veel minder geld kwijt zijn dan..... Wij gaan ook een belegde broodjes, mini-koffiekoekjes eten op ons appartement, en wij kiezen voor plastieken bordjes en glazen,... Tegenwoordig ( zie ava, makro,...) is er hier zoveel keuze in, dat het soms bijna niet te merken is dat het plastiek is! Je gooit alles gewoon in een grote vuilzak, en klaar is kees ! Ik hoop dat je iets bent met mijn "tips", ik wens je alvast nog veel succes met de voorbereidingen ! Groetjes, Mieke
|
|
Anika
9-4-2011
|
19-12-2010 21:28:17
Bedankt Mieke! We gaan deze week naar ava om onze uitnodigingen op te halen. Dan kunnen we ineens eens kijken naar wat bekerglazen en borden. We hebben al een contact gehad met de priester en zijn de enige die trouwen die dag. Ook moeten we zelf iemand zoeken om de muziek te regelen. Vandaar dat ik me afvroeg wie andere bruidjes hier mee 'lastig vallen'. om het met een lelijk woord te zeggen...
|
|
Claudia
12-8-2011
|
19-12-2010 22:00:33
Sommige bakkers maken ook zo verrassingsbroden, dus bijvoorbeeld een beer of krokodil van brood ofzo met daarin belegde broodjes, ook leuk! Bij ons inde kerk worden de misboekjes voor de kerk klaargelegd en voor de rest wordt op zo'n standaard gelegd bij het binnekomen. Misschien kan je de getuigen de kerk laten aankleden... Wij willen dit laten doen door familie of getuigen en ook het aankleden van de zaal willen we aan hen vragen...
|
|
Claudia
12-8-2011
|
19-12-2010 22:01:05
Ik bedoel dat de misboekjes voor de suite op de stoelen worden klaar gelegd...
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
20-12-2010 8:12:56
Wij nemen een verrassingsbrood en servetten, makkelijk opgeruimd!
|
|
sofie
15-8-2023
|
20-12-2010 9:10:04
ik zou ook voor dingen gaan waar je bijna geen tot niets afwas voor hebt. je kan ook dingen zelf maken (kosten besparend ;-)) bv toastjes besmeren (kan je vooraf doen (of laten doen door mama en getuigen dan gaat den tijd ook sneller vooruit, van die kleine plastick jenever glaasjes (ava) vullen met wat groentjes, garnaaltjes, scampi,... gefrituurde dingen,...
de misboekjes idd op stoelen en 2 mensen aanduiden (elk ne kant) en uitdelen maar
voor de muziek brand al een cdke met de liedjes op volgorde dan is het maar op "play" te duwen en op "stop"
voor de kerk ik weet niet hoeveel en welke soort versiering jullie allemaal voorzien hebben als het bv ballonnen zijn kunnen ze al vooraf geblarzen worden en in de sacrestie "gehangen" worden de dag vooraf (af te spreken met de pastoor) vraag mss ook is of er die dag nix meer te doen is want dan kan je gewoon rustig alles al klaar zetten op't gemakske.
is dit wel zo laat je ze daar hangen en vraag je aan wat mensen om alles op hun plaats te hangen en zetten.
komt echt wel in orde
|
|
Kendra
21-5-2011
|
20-12-2010 10:13:36
Hey, Wij trouwen in het gemeentehuis op een uur rijden van onze kerk. Wij gaan dan ook bij mijn ouders thuis eten. Wij bestellen gewoon broodjes en de afwas wordt gedaan door twee goede vriendinnen van mijn mama (zij gaan ook zorgen dat de broodjes er op tijd zijn en dat de tafel mooi is gedekt). En uiteindelijk, voor twee mensen, hoe lang duurt de afwas dan nog? Wij geven ze achteraf een boeketje bloemen, das ook nog tof (en ze komen sowieso naar de avondfeest). Je moet natuurlijk wel die mensen vertrouwen want ze zitten een tijdje in je huis zonder dat jij thuis bent. Voor de kerk kennen wij de poetsvrouw van de kerk en zij gaat zorgen dat alles piekfijn in orde is. De bloemetjes gaan ook `s morgens worden opgehangen door die poetsvrouw (weer een vriendin van mijn mama, denk dat mijn mama teveel vrienden heeft )
Nee maar de kerk kan je evengoed vragen aan enkele vrienden die niet met de suite meegaan, zij zullen dit graag doen en met enkele mensen is dit licht werk. Je kan hen dan ook de boekjes laten uitdelen in het begin van de mis. Bloemenwinkels doen dit ook maar meestal is dit een (vrij grote) meerprijs. Als je alle budgetten hebt, dan kan je dit vragen aan hen. Witte paraplu`s moet ik ook nog gaan halen. Ga ook zeker kijken in Blokker en Casa, misschien Xenos ook. Ook kan je misschien het forum in de gaten houden, geregeld verkopen mensen hun paraplu`s hier. Voila, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen! Groetjes, Kendra
|
|
Daphne
9-4-2011
|
20-12-2010 17:30:38
Ik trouw ook op 9 april. De afwas kun je blijkbaar bij sommige firma's laten doen. Ze brengen propere borden en je mag ze vuil terug meegeven.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
20-12-2010 19:54:51
De versiering in de kerk: werd bij ons gedaan door de bloemist (die weet ook hoe jet bv. het best kleine boeketjes aan de stoelen bevestigd). Wij hadden ook een koppel dat voor ons trouwde, dus wij hadden de kosten gesplitst.
De muziek: werd bij ons door de koster gedaan, evenals het projecteren van de prenten bij de eerste lezing op groot scherm. Hij is ook degene die de stoelen goed zet, ervoor zorgt dat er speciale stoelen zijn voor het bruidspaar,...
De misboekjes werden uitgedeeld door mijn collega met haar kinderen. De boekjes voor de suite lagen al op de stoelen.
's Middags hadden wij een picknick: gemakkelijk, geen afwas!
|
|
Anika
9-4-2011
|
20-12-2010 21:01:17
@ Daphne! Dat van die firma's hebben we ook gezien, maar we vinden het zo stom om daar voor 30 mensen maar iets te bestellen. en dat kost dan ook weer wat extra en daar waar we kunnen proberen we toch de kosten wat te drukken. Trouwen kost al genoeg! :) Hoe gaan de voorbereidingen bij jullie een beetje? we naderen de kaap van 100 dagen! het kort aanzienlijk af nu... @ Véronique: we kunnen de bloemen inderdaad door de bloemist laten doen, maar dan betalen we het dubbele per bloemetje en dat vinden we wat veel. Nu maakt ze deze hangklaar. Dus heel veel moeite gaat het ook niet kosten, maar het is wel een extra 'taakje' voor iemand die dag... Net als de muziek.. Is polsen wie daar zin in heeft, misschien zijn er wel vrijwilligers!
|
|
Katleen
24-9-2011
|
20-12-2010 21:34:58
Hey Anika
Heb je geen tante die dolgraag wil meehelpen met de voorbereidingen, maar die je eigenlijk niet te veel wil betrekken? Laat haar de bloemen en versiering in de kerk doen, eventueel met nog iemand anders. "Oudere" vrouwen voelen zich altijd vereerd als ze mogen helpen... Misschien mag je het ook al de avond voordien doen en kan je het gewoon zelf doen of vragen aan je moeder en schoonmoeder of aan jullie getuigen / broers of zussen.
De misboekjes kan je laten uitdelen door je eigen nichtjes of door kinderen van vrienden of familieleden (best niet te jong dan).
Voor de CD's hebben wij ook nog geen oplossing gevonden, dus daar kan ik je voorlopig niet mee helpen. Ik zal het waarschijnlijk aan mijn broer(tje) vragen, zodat die iets te doen heeft, want die gaat dat anders nogal langdradig vinden, vrees ik...
Ivm de paraplu's: als je het te duur vindt, informeer dan gewoon bij iedereen die je kent of ze een grote paraplu hebben. Vooral op de foto's is het wel leuk om paraplu's in allemaal kleurrijke tinten te hebben ipv enkel witte of zwarte.
Wat betreft de afwas deel ik de mening van de anderen hier: neem iets waarvoor je niet te veel gerief nodig hebt en deel plastieken borden en glazen uit die iedereen nadien gewoon zelf kan weggooien.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|