TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
I'm Back
5-6-2010
|
20-12-2010 8:14:06
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
20-12-2010 8:52:22
Dit lijken me echt overdreven prijzen voor de dominicaanse hoor! Bij Jetair of zo kan dat al voor veel minder!! Ik heb op de luchthaven gewerkt en heb het anders gezien!
|
|
Ellen
17-9-2011
|
20-12-2010 12:46:11
Je moet eens kijken op Skytours.nl
Wij zijn al een paar keer met deze operator op reis gegaan en het is ons elke keer al heel goed meegevallen...De prijzen zijn echt wel een stuk goedkoper dan wanneer je met een belgische operator boekt. Het enige 'nadeel' is dat je vanuit Schiphol vertrekt, maar voor ons is dit nu niet echt heel ver.
Wij zijn vorig jaar in januari naar de Dominicaanse geweest, Punta Cana en ik moet eerlijk zeggen, het sloeg me een beetje tegen...Ok, mooie stranden, dat wel, maar er was niks te beleven...Wij gaan graag eens op stap of eens wat locale cultuur opsnuiven, maar dat sloeg ons daar eigenlijk een beetje tegen. Hotel ligt in een bewaakte zone, waar je dus eigenlijk niet alleen buiten kan/mag.
In oktober zijn we ook met deze operator naar Mexico (Cancun) geweest en dat was echt top! We hebben 1200 euro pp betaald (all in in een 4 sterren hotel, maar het was echt heeeel goed, verzorgd en proper) voor 16 dagen! Ook mooie stranden, maar er is daar ook vanalles te beleven (mijn vriend heeft me daar ook ten huwelijk gevraagd )...Was echt een topreis en ik vond het echt niet duur...
Dus als je een beetje zoekt, kan je echt wel naar een exotische bestemming voor een redelijke prijs
Succes
|
|
I'm Back
5-6-2010
|
20-12-2010 13:52:21
|
|
Yves
|
20-12-2010 15:41:52
Beste,
Voor coleur locale....en laat je niet afschrikken...is Puerto Plata, the place to be.
Ook mooie natuur.
Je kan een uitstap doen oa naar Isla Saona (tegenover Punta Cana)...is een aanrader.
Hagelwit strand, blauw-groene zee, palmbomen,....
12 km van Pueto Plata is het surfparadijs.
Punta Cana is voor diegene die graag alle luxe heeft en niets van het land te zien krijgt.
Zelf spreek ik een mondje Spaans en heb ik heel de noordkust en nog een deel van het eiland bekeken. Zo konden we privé iemand inhuren voor een prijsje. Met 2 andere koppels werd de prijs gedeeld ...telkens we iets dronken of aten werd de chauffeur en gids meegetrakteerd (wat ginder niets kost) en met een geblindeerd busje met airco hebben we elk strandje aangedaan en elke plaats waar me wilden stoppen.
De leukste reis tot hiertoe!
Vriendelijke groeten,
Yves
|
|
Katleen
24-9-2011
|
20-12-2010 21:21:51
Ben ook al in Puerto Plata geweest en vond het super. Net zoals Yves met een privé-gids de stad in gedoken en wat van de plaatselijke sfeer kunnen opsnuiven. Echt de moeite! En het eten is overheerlijk!! Je kan ook veel excursies doen, maar die zijn redelijk prijzig.
Weet de prijs niet meer, is ook al enkele jaren geleden dus zou ook nier meer zo representatief zijn. Maar je kan zeker voor €3000 een leuk hotel vinden voor twee personen hoor. Misschien krijg je wel een upgrade naar een grotere kamer voor je huwelijksreis.
Keuze tussen Punta Cana en Puerto Plata is ook sterk afhankelijk van de periode van het jaar. Informeer zeker eens bij een reisbureau. Het orkaanseizoen begint aan de ene kant vroeger dan aan de andere kant...
Jamaica is ook heel tof, maar redelijk klein. Met een fly en drive via connections kan je bijna het hele eiland zien.
Veel plezier bij het kiezen van een bestemming!
|
|
Gitte
|
21-12-2010 15:29:56
Bedankt voor de reacties!
We zouden begin juni gaan...
|
|
Evelien
17-7-2010
|
|
|
Gitte
|
27-12-2010 12:30:04
Bedankt voo de tip Evelien!
Ben je er zelf al geweest?
Wij willen een echte strandvakantie, maar eventueel ook een auto huren en er zelf op uittrekken en verschillende excursies doen.
Tips mogen altijd! :-)
|
|
sander
23-6-2012
|
6-1-2011 14:30:34
Vorig jaar ben ik naar Punta Cana geweest, en Yves heeft gelijk, je zit in een luxe resort (meestal toch, hangt af van welk hotel je boekt..) maar eens je daarbuiten komt, heb je weinig cultuur.. Santo domingo ligt op 5u rijden.. beetje te ver wetende dat de straten er niet bijliggen als hier..
(ons hotel daar was gran bahia principe bavaro)
Verder kan je altijd wel uitstapjes doen.. maar echte Couleur locale zal je er niet vinden..
Begrijp me niet verkeerd, ik vond de reis super, maar ik was dan ook op zoek naar luieren aan het strand..dus voor mij was dit ideaal.. hangt af van wat je wil in een honeymoon..
Cancun heb ik ook al gedaan, cancun zelf vond ik maar niet, playa del carmen (1u rijden van Cancun, waar ons hotel gelegen was) vond ik super!
Van daaruit ook heel veel te doen.. veel uitsapmogelijkheden..
(ons hotel daar was Iberostar Tucan en Quetzal)--> beste hotel ervaring ooit!
good luck!
|
|
Celine
9-6-2012
|
9-1-2011 12:40:56
Hallo
Wij zijn deze zomer 2 weken naar Punta Cana (Bavaro) geweest en het was zalig!
Het is natuurlijk beetje afhankelijk van wat je zelf wilt.
Wij zijn 2 weken in augustus geweest, goed hotel geboekt, en voor ons is het vooral om te genieten. Het was perfect.
2 keer hebben we een uitstap gedaan: naar het bounty eiland, en het andere leven van de DR.
Succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|