TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sabrina
4-2-2011
|
20-12-2010 11:15:32
zal niet leuk zijn, kan ik inkomen.
Ik zou zeggen : vertel haar 1 keer dat dit jullie huwelijk is en dat jullie dit organiseren hoe jullie het willen en dat als je haar raad nodig hebt, haar dat zal vragen. Ik zou dit doen met de ouders/schoonouders erbij op een heel vriendelijke manier.
Als ze de volgende keer daar weer is met haar raad en daad kan je haar daar vriendelijk aan herinneren en voor de rest : negeer het gewoon. doe alsof je het niet hoort (ook al kook je vanbinnen). Je ouders/schoonouders zullen dit wel begrijpen vooral als ze erbij waren wanneer haar dit de eerste keer gezegd hebt
succes
|
|
Odile
7-5-2011
|
20-12-2010 11:48:15
Nog gemakkelijker: Bespreek niets meer waar zij bij is
|
|
frida
6-2-2010
|
20-12-2010 12:19:58
he,
Ik ben het eens met wat Odile schrijft.. Vertel haar niets meer. Zeg ze toch nog iets over jullie trouw, zeg dan gewoon wij doen het op onze manier en dat vinden wij het best....
Maar ik denk dat vele onder ons dit wel kennen, het is altijd wel iemand die rot doet.
Sterkte.
frida
|
|
Melodie
4-6-2011
|
20-12-2010 13:42:40
inderdaad, praat alleen nog maar over de trouw met mensen die er wel enthousiast op kunnen reageren! Ik heb zo een schoonma die op alles en nog wat haar 'bedenkingen' heeft. Helaas kan ik haar niet buitensluiten bij de voorbereidingen :-).
En ja, wij hebben ook ringen van bij fede di oro en bij ons is van overal de reactie 'die passen toch niet bij elkaar (ik heb veel bling bling en mijn vriend heeft 1 steentje). Tja, je kan toch niet verwachten dat een man ook een bling bling ring kiest... heb nog van niemand te horen gekregen dat ze mijn ring mooi vonden, maar ja, ik heb echt een opvallende ring, geen discrete simpele ring. Ik redeneerde, da's de enige ring samen met mijn verlovingsring die ik tot het einde van mijn dagen zal dragen. Dan mag die ook goed opvallen en kan het me echt niet schelen wat die paar jaloerse pinnen erop te zeggen hebben. En dat geldt ook voor de andere zaken van onze trouw. Ik deel nog enkel info met de mensen die oprecht geïnteresseerd zijn!
Succes ermee en niets van aantrekken!
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
20-12-2010 14:40:22
Haha onze ringen passen ook niet. Who fucking cares ? Jullie zien ze graag en voor jullie staan ze symbool van jullie liefde. Niet van één of andere buitenstaander die denkt het beter te weten. Ik sluit me aan bij de rest: doe lekker je ding en hou ze erbuiten. Zolang jullie je dagje super beleven, is dat toch het belangrijkste? Iedereen heeft een andere visie over zijn trouwdag, en gelukkig maar! Hier is het ook de schoonmoeder. Omdat zij 20 jaar geleden met zijn pa een trouw georganiseerd heeft van niet meer dan 40.000 BEF, is ze er absoluut rotsvast van overtuigd dat wij daar ook niet meer geld aan moeten uitgeven... En maar zagen over de kostprijs... En ergste van allemaal: ze betaalt zelf helemaal niets. Het komt allemaal van ons eigen. Er zullen altijd mensen kritiek hebben, laat ze lekker doen. Ga op stap met de mensen die er wel in geïnteresseerd zijn! Die zullen veel meer primeren dan je schoonzus (denk aan ouders enz)
|
|
Véronique
31-7-2009
|
20-12-2010 19:49:00
Idd! Ook hier zo'n schoonzus (en schoonbroer). Zij zijn al enige tijd 'lucht' voor ons! Haar gewoon niks meer vertellen, ze moet maar wachten tot de dag zelf!
|
|
Kendra
21-5-2011
|
20-12-2010 20:25:54
Hey, Mijn schoonzus moeit haar niet, ze heeft wel al laten weten dat ze niet zal komen (wij hadden dus haar man gevraagd als getuige, die keuze was wel snel geannuleerd). Maar als ze ons zo over de voorbereidingen hoorde vertellen dan was het toch van ``oooh, zo trouwen in een kerk met een schoon kleed zou ik ook nog willen`` Zij is drie jaar geleden getrouwd enkel voor de wet. Mijn conclusie: jaloezie. Soit, er gaan altijd mensen zijn die moeilijk doen (heel mijn schoonfamilie de laatste maanden), probeer je er niet teveel van aan te trekken, ze is waarschijnlijk zelf ook jaloers, kijk maar naar jullie openingsdans! Gewoon negeren die schoonzus, denk dat dat het beste zal zijn. Nog veel succes, en je vooral niet laten doen! Groetjes, Kendra
|
|
Katleen
24-9-2011
|
20-12-2010 21:13:54
Geef haar voor Kerst een stelletje oordoppen cadeau. Als ze vraagt waarvoor die dienen, kan je zeggen "om in je oren te stoppen als we over onze voorbereidingen praten, dan hoef je je niet meer zo te storen aan alles wat wij anders doen dan jij...". Of koop ze voor jezelf en stop je in ze oren telkens ze commentaar begint te geven. Dan zal ze het wel begrijpen...
Effe serieus nu: zoals hier al voorgesteld wordt, moet je het gewoon negeren. Of probeer het te counteren met dingen van hun trouw die je zelf niet zo goed vond. Als zij commentaar geeft over iets zeg je gewoon, "tja dat is nu eenmaal onze stijl, ik zou bvb ook nooit dat of dat gedaan hebben, zoals jullie... maar wat een geluk dat we onze eigen ideeën hebben, he!"
En hou vooral in je achterhoofd dat de meeste opmerkingen gewoon met jaloezie te maken heeft en ze waarschijnlijk heel onzeker is dat jouw trouwdag mooier en leuker zal zijn dan de hare! Misschien moet je haar een taak geven voor jullie trouwdag waar ze zich helemaal op kan concentreren, zodat ze geen commentaar meer hoeft te geven op de andere dingen. Als ze dat wel doet, kan je zeggen "zorg jij nu maar dat ... in orde komt, dat vertrouwen we speciaal aan jou toe!"
Ik heb ook al wat opmerkingen moeten slikken van mijn schoonbroer (eigenlijk de man van mijn schoonzus). Hij flapt zijn mening er gewoon uit en snapt niet dat sommige van zijn opvattingen echt overbodig of kwetsend zijn. Zo zei hij overlaatst dat hij het belachelijk vond dat alle mannen van de suite een jacquet moeten dragen. "Da's zo blasé en erover" zei hij. Of dat wij een bus willen als vervoer om samen met de suite overal heen te kunnen rijden: "Kunnen jullie niet gewoon doen zoals wij en één auto nemen, zodat wij onze eigen wagen kunnen nemen". Of als we twijfelen over live-muziek of cd's zegt hij gewoon dat cd's enorm ordinair zijn (terwijl wij dat overwegen omdat dan net het origineel karakter van het liedje bewaard blijft...). soit, het zijn maar kleine dingen, maar op de duur krijg ik echt de indruk dat hij er gewoon liever niet bij wil zijn. Gelukkig snoert mijn schoonzus hem de mond en is zij wel enorm enthousiast over onze grote dag, dus dat compenseert een beetje he... Wij doen het gewoon zoals wij het willen, het is onze dag!
Veel succes nog met je schoonzus, maar laat haar vooral de pret niet bederven. Het zou zonde zijn om een eenmalig iets door haar te laten verpesten.
|
|
deborah
28-5-2011
|
21-12-2010 13:11:15
bedankt iedereen voor de reacties, ben blij dat ik hier even mijn hart kon luchten!
voel mij al wat beter erover
dat idee van de oordopjes is mss nog nie zo een slecht idee :) ;)
wij hebben besloten gewoon niet meer op de dagen te gaan bij mijn schoonouders waar zij ook gaat zijn, dat moeten we ons niet meer druk maken
wat de ringen betreft is er idd een betekenis achter: hij ziet graag goud ik witgoud en bling bling, door die 3 samen te zetten vinden we dat hij ons samen symboliseerd.
mercietjes en nog veel succes :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|