Nu Online
Momenteel zijn er 675 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging of niet...

22-12-2010 23:57:08
Hey meisjes,
binnen vijf maanden is het zover...ringen gekocht, zaaltje vastgelegd...enz. We houden onze trouw heel intiem, namelijk onze ouders, broers en zussen, en nog een paar beste vrienden. Ongveer 30 personen in het geheel. Nu weet ik niet goed hoe we dat moeten regelen met de uitnodigingen. We kunnen toch geen trouwaankondiging versturen naar alle andere mensen die we kennen, maar niet op onze trouwfeest(je) komen. Vind dit zo raar. Zo precies om een cadeau te krijgen.........vinden jullie niet? Help???

veerle
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1106

Lesley
8-7-2011
 Meld misbruik23-12-2010 7:16:47

Hoi Veerle,

Bij ons is het ook een intiem feest, met enkel de dichte familie en de dichte vrienden voor het avondfeest en dan enkele collega's voor het dessert, in totaal zo'n 50 personen.
Ik ben van plan om enkel uitnodiging te sturen naar de mensen die we echt vragen voor het feest of dessert/dansfeest, dit zijn ook de mensen die ik er echt bij wil. De andere mensen kunnen natuurlijk wel naar de viering komen, maar ik ga ervan uit dan ze dan gewoon es zullen vragen hoe laat de viering is, als ze willen komen... Of ben ik hier ook verkeerd in?

Groetjes Lesley

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-12-2010 8:15:46

Ik heb ook enkel uitnodigingen verstuurd naar mensen die uitgenodigd waren (op receptie, avond- of dansfeest). Maar ik kan je zeggen, de tam-tam gaat wel snel, hoor! Mensen die echt willen komen vragen wel aan jou persoonlijk of aan vrienden of familie om hoe laat jullie trouwen. In onze kerk zaten ook mensen die geen uitnodiging hadden gekregen (vrienden van mijn ouders, buren van mijn ouders,...). Ik vind ook dat als je een uitnodiging stuurt zonder meer dat het precies is alsof je een cadeau verwacht (of mensen zien dat toch zo en voelen zich moreel verplicht iets te geven).

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik23-12-2010 8:20:27

Je kan dit ontgemakkelijke gevoel misschien oplossen door een kleine receptie te organiseren na de kerk en daar de andere mensen op uitnodigen.

Een uitnodiging sturen naar mensen die je niet echt uitnodigd voor een feest geeft volgens mij de indruk dat je toch iets van her verwacht.

Kim
27-8-2011
 Meld misbruik23-12-2010 10:23:12

Hey Veerle, wij trouwen ook intiem, ongeveer 50 personen, enkel deze mensen krijgen een uitnodiging. Je kan toch nooit voor iedereen goed doen. Het is jullie dag!

veerle
21-5-2011
 Meld misbruik23-12-2010 10:31:47

Bedankt voor de reacties. Ik dacht er eigenlijk ook al zo over. We zijn gisteren ons zaaltje gaan vastleggen. Het feest(je) zal in "Den Duiventoren" in Bazel doorgaan. Er is daar een klein gezellig zaaltje aan, en het ziet er allemaal wel heel gezellig en gemoedelijk uit, ook heel vriendelijke mensen. We kijken er al naar uit. Ook een mooie locatie daar, vlak aan het kasteel van Bazel. Mooi voor de foto's.

groetjes en bedankt iedereen.

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik23-12-2010 15:30:10

ik ben het hier niet helemaal mee eens. wij geven ook uitnodigingen aan enkele mensen die niet verder worden gevraagd voor receptie of diner. Dit zijn er natuurlijk wel niet veel, maar toch een tiental. Ik denk hierbij aan vrienden van de ouders, mensen die expliciet om een uitnodiging vroegen,... Je vraagt deze niet op het feest zelf, maar bij ons willen onze ouders wel dat ze een uitnodiging krijgen. Maar daar moet iedereen natuurlijk mee doen wat hij /zij wil..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info