TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
7-7-2007
|
15-3-2006 12:14:04
Zo zal het ook bij ons zijn...
|
|
Caroline
7-7-2007
|
15-3-2006 12:16:47
Wij zijn alleen nog aan het twijfelen of we niet beter eerst een receptie houden voor mensen die enkel naar de receptie komen en dan, met een pauze ertussen om foto's te nemen, een tweede receptie of beter aperitief geven voor de genodigden voor het diner. Mijn vriend wil immers een paar collega's van hem, die op een andere afdeling werken en waarmee hij niet zoveel contact heeft, alleen op de receptie en de nauwe collega's op het feest. Het lijkt ons nogal raar dat de collega's mekaar tegenkomen en de ene groep blijft en de andere groep dan naar huis gaat. We twijfelen nog...
|
|
Nathalie
23-9-2006
|
15-3-2006 12:19:00
Persoonlijk ben ik er niet zo voor te vinden om mensen enkel uit te nodigen voor het dessertenbuffet. Ik ben zelf zo al eens naar een trouw moeten gaan. Wat mij het meest stoort is dat je zo laat moet vertrekken en dat de anderen al helemaal in de sfeer zijn.
Wij gaan het anders oplossen. Omdat de zaal beperkt is en we dus niet iedereen kunnen uitnodigen, geven we in de namiddag een tuinfeest. Hierop gaan we heel veel mensen uitnodigen. We geven hapjes met schuimwijn, daarna garnalensoep, broodjes en bbq en nadien een dessertenbuffet. Dit feest gaat niet op de zelfde locatie door als het avondfeest.
Groeten Nath 23/09/2006
|
|
Ann
19-5-2006
|
15-3-2006 12:20:23
Wij hebben het in 2delen gesplitst. De eerste helft receptie en diner en de tweede helft korte receptie, dessert en avondfeest. Wij zitten niet met zoveel volk dus konden we dit makkelijker in 2 dan in 3 opsplitsen.
Groetjes Ann
|
|
Lindsay
6-5-2006
|
15-3-2006 12:20:28
Wij doen het zo:
16u tot 18u receptie (genodigden zijn kennissen en collega's van bruidegom die enkel naar deze receptie komen) 19u diner (kleine welkomstdrink + buffet voor vrienden en familie) 22u (ontvangst collega's bruid die komen voor een kleine welkomstdrink, het dessert en het dansfeest).
|
|
Els
1-4-2006
|
15-3-2006 14:59:54
Wij hebben een aparte receptie, andere mensen mogen dan naar ons diner komen, en vrienden van ons schuiven pas aan bij het dessert. We hebben dus 3 verschillende kaartjes voor in de enveloppen te steken. Voor het laatste staat er gewoon: Wij nodigen u van harte uit voor het dessert en het dansfeest om ... , zo weten ze ineens of ze nog iets krijgen of niet en zo, en hier in mijn omgeving is dit tegenwoordig al een standaard gebruik zo!
groetjes Els 1-4-06
|
|
Vanessa
9-9-2005
|
15-3-2006 16:58:18
Dag Eveline
Als ik heel eerlijk mag zijn: ik ben ooit eens naar een trouwfeest mogen gaan vanaf het dessertbuffet (ook met een kleine receptie voor) en ik voelde mij echt het 5e wiel aan de wagen.
ik heb hier ook een collega die overlaatst zo een uitnodiging gekregen heeft en die had net hetzelfde gevoel.
dit is natuurlijk een mening, er zullen mensen zijn die daar niet zo over denken. maar wij wouden dit niet en hebben enkel met een aparte receptie voor het feest gewerkt.
Groetjes Vanessa 09/09/05
|
|
sandy
16-7-2005
|
15-3-2006 17:04:42
wij hebben het zo gedaan: geen receptie op voorhand, wij wilden liever mensen bij uitnodigen op het feest, dan een uurtje mensen uit te nodigen, vind persoonlijk dat je daar niks aan hebt, zowel als koppel niet en ook als gast niet. Wij hebben dat aleen paar keer gedaan zo'n receptie en je hebt er amper de kans om het koppel te spreken, en na een uur of zo word je terug buitengekegeld. Dat wilden wij niet. Daarom hebben wij mensen bij uitgenodigd, tegen 21.30 voor het dessertbuffet en het dansfeest. Deze hadden hier helemaal geen probleem mee en vonden het heel tof dat ze erbij mochten zijn. wij hadden dus ook apparte kaartjes! groetjes sandy
|
|
Maaike
18-8-2007
|
15-3-2006 18:10:33
Ik ben ook al eens naar een trouwfeest waar we enkel gevraagd waren voor het dessertbuffet en dansfeest en ik vond dat persoonlijk een heel leuke formule. Ik denk dat mensen daar meer aan hebben dan aan enkel een receptie, want dan heb je nauwelijks tot zelfs helemaal niet de kans om met het trouwkoppel te spreken. Voor de receptie alleen vragen wij vooral mensen die we zelf minder goed kennen (bijv. vrienden, kennissen en collega's van onze ouders). De formule van het dessertbuffet en dansfeest is voorbehouden voor onze collega's.
|
|
liesbeth
1-4-2006
|
15-3-2006 21:13:32
Hallo, wij doen het net hetzelfde: een receptie in de namiddag (wel 2uur lang), dan een diner voor de familie en de vrienden van onze ouders en enkele onze hele beste vrienden, en om 22u komen onze uitgebreide vriendengroep, jonge collega's, collega-voetballers enz. wij zijn ook al vaker naar zo'n dessertbuffet en dansavond gegaan en vonden dat super. we weten toch zelf allemaal hoeveel het kost en uiteindelijk gaat de 'jeugd' toch vooral om plezier te maken en te dansen... En wij vertrekken ook pas om 22u als we op stap gaan, dus...
Je moet natuurlijk doen wat je zelf als beste aanvoelt, maar heel veel jonge mensen vinden dit heel normaal hoor, en als je ze hartelijk ontvangt als koppel zal niemand zich 5e wiel aan de wagen voelen. Groetjes en veel succes!
01/04/06 www.liesbethenpieterjan.be
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
15-3-2006 21:26:52
Ik ben ook eens gevraagd naar het dessertbuffet alleen en ik vond dit maar niks. Was liever naar de receptie geweest.
Ik had in de namiddag om 15h de trouw moeten opluisteren met muziek en na de viering stond ik daar. Ik wist niet waarheen ik moest. Het was in een dorpje, een eindje van Leuven en ik ben van Brugge. Vervoer naar de viering hadden de trouwers geregeld, maar terug?
Dus ik stond daar maar. Uiteindelijk heb ik dan zelf maar moeten regelen wat ik nog zou doen tot 21h. Vervoer naar het feest had ik ook niet. Mijn ouders waren er al en wisten niet waar ik was.
Uiteindelijk ben ik er wel geraakt, samen met een nicht van me. Toen we daar aankwamen, kregen we een glas. Plots begon de openingsdans en iedereen stond daar maar. Opeens was het dessert. Waar je moest zitten, dat was jou probleem.
Allé, het was allesbehalve. Zelf zou ik het niet doen.
|
|
Tina
|
16-3-2006 19:23:06
wij hebben gekozen voor 16 u enkel receptie - 18 u diner + hele avond en 22.30 u enkel dansfeest ( geven we wel broodjes en zijn allemaal mensen onder de 25 jaar ) Maar je moet dat zelf zien wat jij en misschien je ouders willen.
|
|
Ann
17-6-2006
|
17-3-2006 19:42:02
dag eveline,
alles hangt af van je dagindeling en van wat jullie zelf willen. als het vermeld staat, dan weten de genodigden waaraan ze zich kunnen verwachten! Dat is véél waard! Bij ons is de dagindeling héél anders: 11u30 gemeentehuis, daarna tot 1u30 receptie en 'smiddags gaan we eten met broers, zussen, ouders en getuigen. Om 19u wordt dan al de rest uitgenodigd en alles verloopt in vorm van buffet (kaas- en hespenbuffet met alles op en aan), ook de bar is zelfservice, want we maken er een trouwfeest-fuif van met optreden van een leuke groep en dan na het optreden volgt het dessert, met doorlopend muziek natuurlijk!
Dus ieder zijn keuze en iet aantrekken wat anderen denken!
Véél plezier!
Ann
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|