TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sonja
12-5-2012
|
26-12-2010 19:47:18
Hallo Elke,
Welke regio zoeken jullie?
Wij wonen in Haacht en feesten in Den Ast in Kampenhout, geen vrije keuze van catering, maar wel héél uitgebreid of je nu kiest voor buffet of à la carte.
De zaal boven heeft een rustiek karakter dat geen/weinig decoratie nodig heeft.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes,
Sonja
|
|
jeff
27-8-2011
|
26-12-2010 22:26:15
Als je alles te duur vindt, kan je ook minder groots gaan feesten vind ik! Feest dan in intieme kring, kan ook plezant zijn...
Of een jaartje langer sparen...
Een feest maak je zelf toch zo duur als je wil... en natuurlijk als je hoezen wil, extra versiering........
|
|
lizzy
20-5-2011
|
27-12-2010 1:54:49
Hoi Elke,
Ik denk dat jullie zeker te weten het goedkoopst uit zijn als zoals je uitlegt zelf bij een zaaltje voor de catering en versiering zorgen. Jullie zullen het zelf een dag van te voren moeten versieren dus het is wel wat meer werk maar de versiering zelf hoeft echt niet duur te zijn hoor. Goed uitdenken wat je precies wilt (zoals thema, kleuren enzo) en dan goed zoeken op internet of winkeltjes.
Onze thema is wit & rood en het zaaltje wat we hebben is al heel mooi ingericht en ik heb gevraagd of ze zoveel mogelijk wit aankleden en dan gaan we zelf een dag van te voren met rode spullen en versieringen het naar onze smaak aanpassen. Veel plezier met het organiseren!
Groetjes Lizzy
|
|
joyce
30-4-2011
|
27-12-2010 10:43:01
hoi Elke
Werken met een traiteur is niet noodzakelijk goedkoper dan een "all in" formule van een feestzaal... (in de feestzaal zit bediening, versiering e.d meestal in de prijs inbegrepen, terwijl je dit bij een traiteur moet bij betalen (of zelf moet doen, maar dan moet je nog gaan huren))
Wij hebben gekozen voor een namiddag receptie, diner enkel met de suite en een avond/dansfeest met (zeer) uitgebreid avondhapje. Misschien ook een idee om de kosten een beetje te drukken?
Veel succes nog!
groetjes
Joyce
|
|
Karen
20-8-2011
|
27-12-2010 11:39:54
Wij vonden de prijs voor een diner bij SanMarcoVillage goed meevallen want echt alles zit daar mee in (de zaalhuur, maar ook zelfs de menukaartjes op tafel, vestiare, ...) Er is zoveel waar je al moet voor zorgen die dag, dat we dat graag wilden uitbesteden. Zoals je zegt, als je alles zelf doet, spendeer je ook weer veel aan aankleding ed.....
|
|
Anika
9-4-2011
|
27-12-2010 12:03:46
Ik ben het eens met Joyce. Een feestzaal all-in is daarom niet perse (zoveel) duurder. Wij waren ook van plan eerst alles zelf te doen, een zaal zonder catering en dan zelf iemand te laten komen, zelf te versieren, (zelf op te kuisen!), bediening te moeten zoeken, ... Kortom heel de reutemeteut.. Na aandringen heb ik mijn verloofde toch kunnen overtuigen om ook 'kant en klare' zalen te gaan bekijken. Al was het maar om ideetjes op te doen en toch ook de prijs eens te weten. Wij zijn beide heel blij dat we dat gedaan hebben! we hebben een droomzaal gevonden die 250 euro duurder uitkomt, dan dat we alles zelf zouden gedaan hebben. En die 250 euro bespaart ons heel wat voorbereidingstijd, opzoekingswerk en vooral heel veel stress! Ik zou zeggen: ga ook kijken naar all-in zalen. Ook al denk je dat ze boven je budget liggen! (wij dachten dit van de zaal die we nu hebben ook en kijk nu: we houden er ons feest). Daarna kan je dan nog steeds beslissen wat je gaat doen, maar dan heb je tenminste een duidelijk beeld van wat alles kost.. Veel plezier op de jacht!
|
|
sofie
15-8-2023
|
27-12-2010 12:52:00
wij hebben verschillende zalen vergeleken en idd sommige waren heel duur maar anderen helemaal niet. traiteurs vragen immers ook vervoerskosten ed en dan heb je nog geen mensen voor in de zaal (voor den drank ed) wij hebben. de vlasgaard in hulshout en gaan daar bbq doen voor de familie en laten nadien vrienden en colega's komen voor het dessert en het avondfeest.
was voor goedkoper dan een zaal te huren met traiteur en heb je zelf ook geen rompslomp
|
|
Valerie
27-8-2011
|
27-12-2010 17:18:54
Wij hadden ook eerst gedacht van een zaaltje te huren en alles zelf te regelen, maar als je begint te rekenen en goed zoekt zijn sommige zalen met alles inbegrepen niet zoveel duurder. Het grote voordeel in die zalen met alles inbegrepen is natuurlijk dat je zelf niets hoeft te doen. Het opzetten van alles valt altijd mee (altijd volk genoeg om te helpen), maar vergeet niet dat je nadien alles moet opkuisen ook. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een zaal met alles inbegrepen, maar wij gaan 's middags eten met enkel familie en getuigen en 's avonds dan grote fuif voor alle vrienden met hapjes en broodjes. Ik denk dat we ongeveer met die zaal een 200 euro duurder zitten dan als we alles zelf zouden regelen. In welke regio zijn jullie op zoek naar een zaal? Groetjes,
|
|
Kim
11-6-2011
|
28-12-2010 19:44:03
Wij hebben wel een zaaltje gehuurd + een traiteur apart. Voor ons kwam het goedkoper uit dan de all in formules in de zalen in de buurt.
Zij brengen ook mensen mee enzo en doen de opkuis van de keuken. Dus ik moet enkel nog de versiering regelen, wat ik persoonlijk leuk vind :), en nadien moeten we wel de opkuis doen.
|
|
Elke
26-5-2012
|
|
|
Nele
|
13-1-2011 22:05:22
Als je goed rond hoort denk ik dat je met traiteur en zaal apart wel goedkoper uitkomen denk ik. Alleen is het dan vaak wel een pak moeilijker om een zaal te vinden. Ben mee aan het organiseren met een vriendin en ik ken zelf een heel goede traiteur, maar we ondervinden dat het zoeken van zaal niet altijd even simpel is. Klein tipje, je traiteur zelf weet zelf mss ook nog wel enkele zalen bij u in de buurt ... Succes nog!
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|