Nu Online
Momenteel zijn er 526 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat te doen?

26-12-2010 16:34:31
Hoi iedereen! Wij weten dus helemaal niet goed wat te doen voor een zaal! Je hebt idd zalen waar alles in zit, catering, versiering enzo..maar deze zalen zijn meestal ook wel vrij duur. Wij hebben wel iets op het oog van catering maar dan moeten we al een zaal vinden die vrij is van catering. Nu ja ok die vind je wel, maar dan heb je meestal de versiering enzo ook wel voor jezelf denk ik? En versiering kost ook wel wat. Ik vind dat tafels die heel mooi gedekt zijn enzo en stoelen met hoezen ofzo, geeft al een heel ander beeld van je zaal, maar dit kost ook wel veel geld om allemaal te doen denk ik! Ik weet het dus echt niet he!

Groetjes Elke!

Elke
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 879

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik26-12-2010 19:47:18

Hallo Elke,
Welke regio zoeken jullie?
Wij wonen in Haacht en feesten in Den Ast in Kampenhout, geen vrije keuze van catering, maar wel héél uitgebreid of je nu kiest voor buffet of à la carte.
De zaal boven heeft een rustiek karakter dat geen/weinig decoratie nodig heeft.
Veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik26-12-2010 22:26:15

Als je alles te duur vindt, kan je ook minder groots gaan feesten vind ik! Feest dan in intieme kring, kan ook plezant zijn...
Of een jaartje langer sparen...
Een feest maak je zelf toch zo duur als je wil... en natuurlijk als je hoezen wil, extra versiering........

lizzy
20-5-2011
 Meld misbruik27-12-2010 1:54:49

Hoi Elke,

Ik denk dat jullie zeker te weten het goedkoopst uit zijn als zoals je uitlegt zelf bij een zaaltje voor de catering en versiering zorgen. Jullie zullen het zelf een dag van te voren moeten versieren dus het is wel wat meer werk maar de versiering zelf hoeft echt niet duur te zijn hoor. Goed uitdenken wat je precies wilt (zoals thema, kleuren enzo) en dan goed zoeken op internet of winkeltjes.

Onze thema is wit & rood en het zaaltje wat we hebben is al heel mooi ingericht en ik heb gevraagd of ze zoveel mogelijk wit aankleden en dan gaan we zelf een dag van te voren met rode spullen en versieringen het naar onze smaak aanpassen. Veel plezier met het organiseren!

Groetjes Lizzy

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik27-12-2010 10:43:01

hoi Elke

Werken met een traiteur is niet noodzakelijk goedkoper dan een "all in" formule van een feestzaal... (in de feestzaal zit bediening, versiering e.d meestal in de prijs inbegrepen, terwijl je dit bij een traiteur moet bij betalen (of zelf moet doen, maar dan moet je nog gaan huren))
Wij hebben gekozen voor een namiddag receptie, diner enkel met de suite en een avond/dansfeest met (zeer) uitgebreid avondhapje. Misschien ook een idee om de kosten een beetje te drukken?

Veel succes nog!
groetjes
Joyce

Karen
20-8-2011
 Meld misbruik27-12-2010 11:39:54

Wij vonden de prijs voor een diner bij SanMarcoVillage goed meevallen want echt alles zit daar mee in (de zaalhuur, maar ook zelfs de menukaartjes op tafel, vestiare, ...) Er is zoveel waar je al moet voor zorgen die dag, dat we dat graag wilden uitbesteden. Zoals je zegt, als je alles zelf doet, spendeer je ook weer veel aan aankleding ed.....

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik27-12-2010 12:03:46

Ik ben het eens met Joyce. Een feestzaal all-in is daarom niet perse (zoveel) duurder.

Wij waren ook van plan eerst alles zelf te doen, een zaal zonder catering en dan zelf iemand te laten komen, zelf te versieren, (zelf op te kuisen!), bediening te moeten zoeken, ... Kortom heel de reutemeteut..

Na aandringen heb ik mijn verloofde toch kunnen overtuigen om ook 'kant en klare' zalen te gaan bekijken. Al was het maar om ideetjes op te doen en toch ook de prijs eens te weten. Wij zijn beide heel blij dat we dat gedaan hebben! we hebben een droomzaal gevonden die 250 euro duurder uitkomt, dan dat we alles zelf zouden gedaan hebben. En die 250 euro bespaart ons heel wat voorbereidingstijd, opzoekingswerk en vooral heel veel stress!

Ik zou zeggen: ga ook kijken naar all-in zalen. Ook al denk je dat ze boven je budget liggen! (wij dachten dit van de zaal die we nu hebben ook en kijk nu: we houden er ons feest). Daarna kan je dan nog steeds beslissen wat je gaat doen, maar dan heb je tenminste een duidelijk beeld van wat alles kost..

Veel plezier op de jacht!

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik27-12-2010 12:52:00

wij hebben verschillende zalen vergeleken en idd sommige waren heel duur maar anderen helemaal niet. traiteurs vragen immers ook vervoerskosten ed en dan heb je nog geen mensen voor in de zaal (voor den drank ed) wij hebben. de vlasgaard in hulshout en gaan daar bbq doen voor de familie en laten nadien vrienden en colega's komen voor het dessert en het avondfeest.

was voor goedkoper dan een zaal te huren met traiteur en heb je zelf ook geen rompslomp

Valerie
27-8-2011
 Meld misbruik27-12-2010 17:18:54

Wij hadden ook eerst gedacht van een zaaltje te huren en alles zelf te regelen, maar als je begint te rekenen en goed zoekt zijn sommige zalen met alles inbegrepen niet zoveel duurder. Het grote voordeel in die zalen met alles inbegrepen is natuurlijk dat je zelf niets hoeft te doen. Het opzetten van alles valt altijd mee (altijd volk genoeg om te helpen), maar vergeet niet dat je nadien alles moet opkuisen ook.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een zaal met alles inbegrepen, maar wij gaan 's middags eten met enkel familie en getuigen en 's avonds dan grote fuif voor alle vrienden met hapjes en broodjes. Ik denk dat we ongeveer met die zaal een 200 euro duurder zitten dan als we alles zelf zouden regelen.

In welke regio zijn jullie op zoek naar een zaal?

Groetjes,

Kim
11-6-2011
 Meld misbruik28-12-2010 19:44:03

Wij hebben wel een zaaltje gehuurd + een traiteur apart. Voor ons kwam het goedkoper uit dan de all in formules in de zalen in de buurt.

Zij brengen ook mensen mee enzo en doen de opkuis van de keuken. Dus ik moet enkel nog de versiering regelen, wat ik persoonlijk leuk vind :), en nadien moeten we wel de opkuis doen.

Elke
26-5-2012
 Meld misbruik29-12-2010 19:48:48

Ja ik denk dat we is voor allebei gaan horen. En dan kunnen we het nog vergelijken he! Het is vooral heel goed zoeken zeker?? maar dat is het hem juist, ik weet precies niet waar te beginnen ach ja, ik vind wel enkele mensen die me wat op weg kunnen helpen alvast bedankt voor de tips!

groetjes Elke!

Nele

Meld misbruik13-1-2011 22:05:22

Als je goed rond hoort denk ik dat je met traiteur en zaal apart wel goedkoper uitkomen denk ik.
Alleen is het dan vaak wel een pak moeilijker om een zaal te vinden. Ben mee aan het organiseren met een vriendin en ik ken zelf een heel goede traiteur, maar we ondervinden dat het zoeken van zaal niet altijd even simpel is.
Klein tipje, je traiteur zelf weet zelf mss ook nog wel enkele zalen bij u in de buurt ...

Succes nog!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info