Terug naar overzicht
Halloik heb voor iedereen jouw eerste mogelijkheid genomen. Ik vind het persoonlijk niet fijn als er enkel de naam van mijn man/vriend staat. Ik heb ook geen onderscheid gemaakt tussen samenwonenden en gehuwden;Misschien is dit niet volgens de etiquette, maar in elk geval consequent ;-)groetjesKarolien
Ben het volledig eens met Karolien.Ik vind dat je ook best de 2 namen neemt. Als ik ze echt goed ken of het jonge mensen zijn, schrijf ik de voornamen ipv Dhr. en mevr. Dat vind ik toch persoonlijker.
Hallo wij hebben naam en familie naam geschreven( de man eerst)je moet daar niet teveel van wakker liggen de uitnodeging is het belangrijkste, de envloppe gaat toch de vuilbak ingroetjes
Als je het echt volgens de etiquette wilt doen hoor je de enveloppen als volgt te schrijven: Gericht aan een familie: aan de familie (achternaam van de man) Gericht aan een echtpaar: de heer en mevrouw (achternaam van de man, en ook van de vrouw) Man en vrouw niet getrouwd: de heer (achternaam) en mevrouw (achternaam) Gericht aan een persoon: Voorletters + achternaam . Beroepen hoeven niet vermeld te worden,adellijke en academische titels kunnen wel vermeld worden. Mocht iemand beide titels hebben dan wordt eerst de academische titel vermeld gevolgd door de adellijke titel. Jonkheer is hierop een uitzondering die wordt wel altijd als eerste geplaatst. Bij een adelijke titel: Voorletters dan de titel, bij jonkheer andersom.
Gericht aan een familie: aan de familie (achternaam van de man)
Gericht aan een echtpaar: de heer en mevrouw (achternaam van de man, en ook van de vrouw)
Man en vrouw niet getrouwd: de heer (achternaam) en mevrouw (achternaam)
Gericht aan een persoon: Voorletters + achternaam .
Beroepen hoeven niet vermeld te worden,adellijke en academische titels kunnen wel vermeld worden. Mocht iemand beide titels hebben dan wordt eerst de academische titel vermeld gevolgd door de adellijke titel. Jonkheer is hierop een uitzondering die wordt wel altijd als eerste geplaatst.
Bij een adelijke titel: Voorletters dan de titel, bij jonkheer andersom.