Nu Online
Momenteel zijn er 388 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enveloppendoos of niet?

29-12-2010 17:16:39
Beste bruidjes en bruidegommen.

We zitten met een dilemma. Hier op het forum lees ik vaak 'we gebruiken een enveloppendoos'. Nu voor mijn verloofde hoeft dit niet. Hij zou liever het geld gewoon overhandigt krijgen en het dan in zijn kostuum deponeren voor een tijdje. Na de receptie zouden we alles dan in de wagen leggen.

Nu is mijn vraag: Is zo een doos echt nodig? Zijn er nog die het zonder doen/deden en verliep dat dan goed?

Alvast bedankt!
Een 100dagen bruidje

Anika
9-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1900

lindsy
4-6-2010
 Meld misbruik29-12-2010 17:38:39

Hey

Persoonlijk lijkt mij dat geen goed idee om de enveloppes in zijn kostuum bij te houden...
Wij gebruikten een enveloppendoos en die zat meer dan vol... Bovendien gaat het ook wel om een grote som geld he, dus ik denk dat je toch beter een veilig opbergmiddel zoekt :)

Groetjes

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik29-12-2010 17:51:51

Wij gaan toch ook een enveloppendoos nemen hoor, maar ik dacht eerder aan een gewoon simpel kistje of een metalen brievenbus ofzo (dat kan nog op slot ook).

Groetjes,
Kendra

heidi

Meld misbruik29-12-2010 18:03:08

ik zou toch ook opteren voor een enveloppendoos...de mensen dat storten brengen meestal ook nog een kaartje mee, als je dit alles in zijn kostuum gaat deponeren gaat dit maar een raar zicht zijn...

Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik29-12-2010 18:05:31

Ik heb er ook nog geen ervaring mee, maar het lijkt mij zeer onpraktisch om al die enveloppen in zijn kostuumjas te houden. Uiteindelijk ga je toch veel enveloppen krijgen en als zijn kostuum bol staat, is dat ook geen zicht en anders moet je dat in je handen houden, wat ook niet praktisch is. Ga maar voor de doos lijkt mij. Ga ik ook doen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-12-2010 18:50:38

Je krijgt véél enveloppen! Ook van de mensen die al gestort hebben --> die brengen dan een felicitatiekaartje mee, want anders komen ze met 'lege handen'. Dus van zowat elk koppel / vrijgezel krijg je wel een envelop. Ik zie je dat nog niet allemaal in je kostuum stoppen. Echt géén zicht!
Je hoeft niet per sé een typische enveloppendoos te nemen, hé! Je kan gerust iets nemen wat je nadien nog kan gebruiken of iets wat bij jullie past. Zo heb ik al een echte brievenbus geweten, een vogelkooitje, een reiskoffer (centjes gingen naar de huwelijksreis),... Wij zelf hadden een ladenkistje met 3 lades. Nu bewaren we daar alle onze huwelijksspulletjes in: ons gastenboek, kaartjes, misboekje,...

Sofie
9-4-2011
 Meld misbruik29-12-2010 19:24:15

Hallo mede-nog 100 dagen-bruidje! ;-)

Wij hebben dat in de zaal gevraagd en zij zullen daarvoor kijken. Het is een soort postbus van ons.. kan op slot en zij zetten het ook telkens weg (wanneer wij er niet zijn) Ik zou dat toch ook in iets steken hoor, kwestie dat de centen dat je krijgt voor jullie zijn e...
tijd brengt raad!
groetjes

julie
6-5-2011
 Meld misbruik29-12-2010 19:25:25

ik heb ook een envolppedoos allez mijn pa ga ze maken. maar ik zou ook mijn geld nie zoaar in de auto leggen en dan wa dan....
denk da je verloofde het te sipel wil houden maar het moe ook handig zijn hee

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik29-12-2010 20:34:14

Hallo

Wij gaan, toch ook zorgen voor iets om in te bergen; een kostuum vol met omslagen, dik en fijn, zien wij niet zitten.
Bovendien in de wagen bewaren achteraf, neen hoor! als ze inbreken in je auto, je mag niemand daarin vertrouwen toch....
Een enveloppendoos is een goed idee

Lesley
8-7-2011
 Meld misbruik29-12-2010 23:50:06

Hoi allemaal,
Ik zit een beetje met dezelfde vragen...
Zorgen jullie er dan voor dat de enveloppendoos op slot kan? Wat doen jullie met de enveloppendoos als het feest begint?

Groetjes en merci'kes,
Lesley

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik30-12-2010 7:28:35

Wij hadden het geluk dat de feestzaal ons een kluis ter beschikking stelde. In het begin van de avond kregen wij de sleutel en daar konden we alles tussendoor veilig in opbergen.
We hebben dus geen enveloppendoos nodig gehad en we hebben ons ook totaal niet ongerust hoeven te maken over het geld. De andere cadeaus werden na een tijdje door onze ouders en schoonouders in de auto gestopt.
Groetjes,
ilse

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik30-12-2010 10:41:22

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik wist niet dat we ook nog een heleboel kaartjes zouden krijgen de dag zelf. Dan zou het inderdaad heel onhandig zijn..

Toch vind ik de enveloppendozen redelijk onveilig. Je kan ze zonder pardon gewoon open maken! Maaaaar jullie hebben me er wel van overtuigd dat we 'iest' nodig hebben om alles in op te bergen. Dan maar op zoek gaan naar iets dat wel duidelijk op slot kan! Ik weet weeral wat te doen!

Louise
23-7-2011
 Meld misbruik30-12-2010 13:52:40

btw, ik ben al tweemaal op een trouwfeest geweest waar tijdens het feest werd ingebroken in verschillende wagens...
de doos in de auto deponneren lijkt me niet zo'n geweldig idee!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-12-2010 15:29:24

Bij ons werd onze 'doos' na de receptie meegenomen door de mensen van de feestzaal en in hun kluis gezet. 's Avonds, allee 's morgens ;-), als we naar huis gingen, kregen we de doos opnieuw mee. Ik zou ze toch ook niet bewaren in de auto, hoor! Soms komen er wel eens grapjassen op het idee om je auto te 'versieren' en dan ziet iedereen al van ver dat dit de wagen van een pasgehuwd stel is (en waar dan wel eens geld in zou kunnen zitten).
Nee, laat het bewaren door de mensen van de zaal. Het laatste wat zij willen, is wel een diefstal in hun zaak! Dus je kan er wel van op aan dat zij dit veilig opbergen!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik4-1-2011 14:31:47

Wij kiezen ook voor een doos. Eventueel kan je die na de receptie(s) leegmaken en laten deponeren op een veiligere plaats maar een bruidegom met uitpuilende zakken vol envelopjes lijkt me een heel raar zicht en vooral niet practisch.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...