Nu Online
Momenteel zijn er 319 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen met stiefouders?

15-3-2006 22:01:51
Dag bruidjes!

Onze trouwdag komt stilletjes aan ook dichterbij (24 mei). Er is al veel geregeld, vandaag onze ringen besteld, uitnodigingen gedrukt...
Maar we zitten nog met een probleempje. Zowel mijn ouders als die van mijn verloofde zijn gescheiden. Hoe zouden jullie stiefouders betrekken in jullie huwelijksfeest? Ik heb een erg sterke band met mijn stiefvader en ik zou het heel jammer vinden als hij op die dag aan de kant geschoven zou worden. Langs de andere kant wil ik ook mijn echte vader niet kwetsen...
Moeilijk!

groetjes, Daphne

Daphne
24-5-2006
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 388

nathalie
28-7-2006
 Meld misbruik15-3-2006 23:00:25

Ik heb precies hetzelfde probleem, allen zijn gescheiden en hebben nieuwe partner.
Ook ik heb met mijn stiefvader een beter conctact dan met mijn echte pa, maar wil hem niet passeren, ik weet ook nog niet hoe wij het gaan regelen, gelukkig kent iedereen wel de nieuwe partners van elkaar, maar hoe het zal gaan met de tafelindeling weet ik nog niet!
Laat even iets weten als jullie wat hebben besloten,
nathaliewassen@zonnet.nl
Groetjes nathalie 28-07-06

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik16-3-2006 7:43:35

Hey,

de ouders van mijn verloofde zijn ook gescheiden en hertrouwd. Gelukkig staan ze allemaal nog op goede voet, we zullen ze dus allemaal aan de eretafel zetten. Maar zijn ouders komen wel op de eerste plaats, bijvoorbeeld voor de tweede dans...

Groetjes,
Lieve

Eveline
26-8-2006
 Meld misbruik16-3-2006 9:05:02

Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn vader is al 10 jaar hertrouwd.
En ik wil mijn stiefmoeder (vind dit echt een lelijk woord :) niet buitensluiten. Mijn moeder is echter nog alleen. Dus hebben we besloten dat mijn stiefmoeder ook in de suite zal lopen en dat mijn ma met haar neef in de suite zal lopen (die tevens een heel goede vriend is).

Ook bij het begroeten van de mensen zal mijn stiefmoeder in de rij staan. Ik ken haar al zo lang en wil haar echt niet buitensluiten, ze heeft ook altijd voor me "gezorgd" en maakt deel uit van de familie.
Gelukkig begrijpt mijn moeder dit en dat maakt de dingen al heel wat gemakkelijker.

Veel succes!
Eveline

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik16-3-2006 9:59:26

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar ik denk dat het vooral afhangt van de onderlinge band. Als je beide ouders nog overeenkomen en de andere partner aanvaarden is alles heel gemakkelijk. Je kan ze dan met gemak samen aan tafel zetten.

Maken ze echter altijd ruzie en kunnen ze elkaar niet luchten. Ja, dan weet ik het ook niet echt.

Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik16-3-2006 11:54:41

Dag Daphne

Mijn ouders zijn ook gescheiden.
Zowel mijn moeder met haar nieuwe man als mijn papa met zijn nieuwe vrouw zitten aan de hoofdtafel.
Omdat mijn stiefvader mij mee heeft groot gebracht wil ik hem ook niet aan de kant schuiven.
Daarom doe ik het volgende en heb ik dit besproken met mijn vader. Mijn vader brengt mij naar het altaar, maar voor de eerste dans met je vader, neem ik mijn stiefvader. Zo zijn ze alle twee gelukkig en kwetst ik niemand.
Hopelijk helpt je dit naar het oplossen van je probleem.

Tascha
08.04.06

Tina

Meld misbruik16-3-2006 19:13:28

hallo,

bij mij van hetzelde en wij hebben voor alle problemen te vermijden gewoon koppel per koppel geranschikt voor kerk en wet. Dat betekent dat ik met men aanstaande binnenkom maar uiteindelijk is dat maar een detail hé. Ik denk als je ouders nieuwe partners hebben zij zich het beste voelen naast hun nieuwe partner te lopen en dan is het ook een niet zo geforceerde boel.

Groetjes Tina
melopee1@telenet.be
3 juni 2006

Daphne
24-5-2006
 Meld misbruik16-3-2006 19:35:18

Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties! Natascha, ik dacht hetzelfde te doen! Maar heb het nog niet durven voorstellen aan mijn "echte" vader. Heb echt schrik om hem te kwetsen, maar ik ga het toch vragen. We zullen wel zien. Uiteindelijk is het onze dag en moeten onze ouders hun problemen en frustraties voor één dag maar even aan de kant zetten!

VInd het ook stom dat er nergens iets over te lezen valt in boekjes en zo.
Meer tips altijd welkom!

groetjes, Daphne

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...