Terug naar overzicht
http://www.nederlandseambassade.be/ Bel eens naar die mensen, het telefoonnummer staat rechts op de pagina.Kristel
Hmmm...weet je zeker dat je dit nodig hebt????Ben toevallig een paar weken geleden op het ned. consulaat geweest in Berchem bij Antwerpen (voor nieuw paspoort) en daar vertelden ze me dat ik dat nodig had, samen met nog een ander document. Totaal 60 euro..Maar toen ik vorige week bij onze gemeente kwam om de aangifte te doen had ik deze helemaal niet nodig !!Enkel paspoort en uitreksel geboorte register en klaar!Goed dat ik ze niet meegenomen heb, spaart dus 120 euro uit (voor mij en mijn aanstaande, wij zijn beide nederlands).Groetjes Mireille01-09-2006
Hey,mijn vriend is ook Nederlander, en had die twee documenten (bewijs van 'nederlanderschap' en 'gewoonterecht', elk 30 euro) wel echt nodig!! Best eerst eens vragen op de gemeente, en dan die papieren gaan halen, ze doen er wel een uur over voor je die papieren hebt (vanuit een Nederlands paspoort kan je natuurlijk niet onmiddellijk checken of je Nederlander bent, en de wetten over het huwelijk in Nederland moeten denk ik elke keer opnieuw uitgevonden worden!), enfin, kostelijke grap, maar dat is met alles zo!!groetjes,Els1-4-06 (nog 16 dagen!)
Hallo, Mijn vriend is Italiaans en hij had ook enkel een uittreksel van zijn geboorteregister nodig. Het bewijs van woonst werd geregeld door de bevolkingsdienst zelf. Succes! veerle