TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Véronique
31-7-2009
|
3-1-2011 11:48:33
Op de enveloppen:
*bij een getrouwd of samenwonend koppel: aan mr. en mevr. Achternaam Heer - Achternaam Vrouw
*bij een vrijgezel (oudere persoon): aan mr. Voornaam Achternaam of aan mevr. Voornaam Achternaam
*bij een vrijgezel (jong persoon): aan mej. Voornaam Achternaam of aan jhr. Voornaam Achternaam
*bij een familie (inwonende kinderen ouder dan 16: onze limiet): aan mr. en mevr. Achternaam Heer - Achternaam Vrouw en op het lijntje eronder mej. Voornaam Achternaam of jhr. Voornaam Achternaam
Wij deelden er zoveel mogelijk zelf uit. Hou een middagje vrij om rond te toeren met de auto en breng er zoveel mogelijk rond. Enkel de mensen die veraf woonden kregen hun uitnodiging per post.
Standaard worden uitnodigingen 6 tot 8 weken op voorhand bezorgd, ongeveer 2 maanden op voorhand dus. Ik zou ze niet vroeger versturen, want dan raakt het wel eens 'vergeten'. In het begin willen mensen nog niet onmiddellijk bevestigen (want het is nog zo lang en ze hebben nog tijd) en nadien raakt dit dan in de vergeethoek.
|
|
Kristel
14-5-2011
|
3-1-2011 11:50:44
Hey Ik zie net dat je de dag voor mij trouwt! Leuk veel succes. Wat je uitnodigingen betreft ik zou Dhr. en Mevr. en dan de naam schrijven. Wat je kan doen is diegenen die ouder zijn en met een partner kunnen komen apart aanschrijven en in het adres ... en partner. Kinderen die wat jonger zijn zou ik niet apart aanschrijven. Wat je ev ook kan doen is Dhr. en Mevr. toeteot en naam van zoon vermelden met en partner. Is dan wel een hele lijst maar dan is het duidelijk denk k. Ik denk dat wij zoveel mogelijk gaan rondsturen. Wij gaan onze uitnodigingen versturen een 6 tal weken voor het huwelijk (te lang ervoor dan kunnen ze het misschien vergeten en niet bevestigen waardoor je zelf moet gaan horen)dus eind maart voor ons. Veel Succes, Groetjes Kristel
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
3-1-2011 12:02:32
Hey Kirsten, wij trouwen op dezelfde datum! Wij hebben het een stuk minder "formeel" gedaan! Enkel de namen van de ouders erop vermeld. Ze weten dat alle kinderen welkom zijn. Wij waren beetje verplicht om onze uitnodigingen nu reeds te versturen. Velen van onze familie werken in de stad of het onderwijs, aangezien het een vrijdag is, moeten de mensen dus verlof nemen. Ik vind dat je de tijd moet geven om dat te regelen en ze vroegen ZELF om de uitnodigingen reeds in ontvangst te mogen nemen .... Zou het een zaterdag geweest zijn, ging ik het ook pas 6 weken op voorhand versturen... Zaterdagen worden er meestal niet gewerkt! Onze uitnodigingen zijn vandaag op de bus. Wij hebben ook de meeste zo afgegeven en degene die ver wonen, krijgen het per post! Groetjes,
|
|
Anika
9-4-2011
|
3-1-2011 12:03:29
Wij hebben gewoon de namen erop geschreven bv: Hilde en Herman of Tante Claire en Nonkel Roger... Maar wij wilden ook niet dat er mensen op ons feest komen die we niet zo goed kennen, dus dan zou meneer of mevrouw maar wat stijf klinken e.. Ik denk dat je dat best zelf kan aanvoelen afhankelijk van de relatie die je hebt tot die persoon. Voor kinderen die inwonen onder de 18 zonder partner hebben wij geen extra uitnodiging voorzien (met uitzondering dan van onze eigen broers of zussen). Standaard worden de uitnodigingen inderdaad zo een twee maand op voorhand gestuurd. De mensen van de suite hebben de onze echter nu met de feestdagen al gekregen. We weten toch dat deze er zullen zijn, dus in een vergeethoekje zullen deze niet geraken. De andere gaan we nu beginnen zelf rond te doen. we vinden het persoonlijker om ze te gaan afgeven. (ook al moeten we ze daardoor al wat vroeger rondbrengen dan de standaard) We gaan wel niet alle huizen af hoor. (We gaan bv bij onze nonkel langs en laten daar ook de uitnodiging van zijn kinderen - onze neven en nichten- achter) Op die manier zie je de mensen nog eens en bespaar je postzegels. Bovendien is het ook ontzettend leuk om de reactie van mensen te zien als ze naar de uitnodiging kijken. Uiteindelijk een richtlijn van 2 maand is ook maar een richtlijn. je doet ze toch rond, wanneer jullie er behoefte aan hebben! Veel succes!
|
|
lies
2-7-2011
|
3-1-2011 19:26:54
Hoi Kirsten,
onze uitnodigingen zullen begin mei de deur uitgaan, 2 maanden op voorhand dus!
Bevestiging tegen eind mei, met een "deadline" voor onszelf de 1e week van juni. Zo kunnen we de onvermijdelijke laatkomers nog even contacteren...
Wie ons dan nog niet kan bevestigen of ze komen heeft pech. Je moet ergens een lijn trekken hé! Hierover kan je best duidelijke afspraken maken vind ik...
Wij gaan een aantal uitnodigingen persoonlijk rondbrengen, diegene die te ver wonen krijgen ze per post.
Veel plezier nog!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|