Nu Online
Momenteel zijn er 341 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zomers kleurtje :-) + problemen met zonnebank...

3-1-2011 12:15:37
Hallo allemaal!

Terug van even weggeweest :-). We zijn met de toekomstige schoonfamilie een weekje naar Egypte geweest, dus van een bleek wintervelletje even getransformeerd naar een aarzelend bruine kleurtje!

Met nog 148 dagen op de teller zou ik er alles willen aan doen om dat kleurtje een beetje te behouden tot aan ons huwelijk, door nu en dan s naar de zonnebank te gaan.

Gaan jullie wekelijks? Ik hoef niet zwart te zijn, gewoon mooi bruin.

Wel heb ik altijd een probleem met zonnebanken. Mijn huid blijft altijd WIT ter hoogte van bepaalde drukpunten (ellebogen, uiterste punten schouderbladen...). Ellebogen vind ik nu niet zo erg, maar ik zou toch niet graag met twee witte bollen midden op mijn rug staan de dag zelf door het zonnebanken. Help!! Hebben jullie tips om dit te voorkomen?

En met zelfbruiners ben ik een kluns, dus das ook geen optie.

Dank u!!

Charlotte
1-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 856

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik3-1-2011 14:57:15

Hey Charlotte,

Als gediplomeerd zonneconsulente wil ik je graag raad geven...

Als je je kleurtje wil behouden is 1 á 2 keer in de week zonnen meer dan voldoende, tegenwoordig zul je bij de zonnestudio een registratieformulier moeten invullen en zal je huidtype bepaald worden. aan de hand je huidtype bepalen ze hoe lang je onder de zonnebank kan zonder te verbranden.

Om de witte plekken te voorkomen is het belangrijk dat je tijdens het zonnen af en toe wat beweegt... even je schouders en billen optilt zodat er weer zuurstof bij kan.
Die witte plekken komen namelijk door het zuurstof-tekort doordat die delen echt tegen de zonnebank zijn "geplakt" om het maar even gemakkelijk uit te leggen. Af en toe op je buik gaan liggen onder de zonnebank wil ook wel helpen!

Veel succes om je mooie kleurtje te behouden en veel geluk in je huwelijk!

Groetjes
Cindy

Ellen
2-7-2011
 Meld misbruik3-1-2011 16:09:23

Cindy,

Mag ik je ook even een vraagje stellen?
Wij trouwen op 2 juli 2011 en ik zou graag tegen dan ook een mooi bruin kleurtje hebben. Ik ben nog niet op vakantie geweest en heb dus nu mijn 'mooi' wit wintervelleke.
Vanaf wanneer raad jij aan om zonnebankbeurten te beginnnen zodanig dat ik tegen onze grote dag een mooi kleurtje heb? Hoeveel keer gaan?

Alvast bedankt voor je hulp en de beste wensen voor 2011!

Ellen

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik4-1-2011 13:42:23

@ Cindy: hartelijk dank voor je tips!! Ben blij dat ik nu weet hoe het best aan te pakken :-). Heb jij ergens een zonnecenter of zo?

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik4-1-2011 15:32:48

Hey dames,

Ja ik heb een schoonheidsinstituut waar ik ook een zonnebank heb staan, met die nieuwe wetgeving werden we verplicht om een cursus zonneconsulente te volgen, dus vandaar...

@Ellen,

Wanneer je best zou beginnen is afhankelijk van je huidtype, en hoe snel je dus bruint maar misschien is het aan te raden om nu vast te beginnen zodat je rustig je kleurtje kunt opbouwen, dan ga je ongeveer om de dag totdat je de kleur hebt die jij graag wilt en dan onderhouden door 1 a 2x in de week te gaan.

Succes!

bobo
2-2-2013
 Meld misbruik4-1-2011 15:56:55

Dag Charlotte

Voor mijn huwelijk ben ik een aantal sessies onder de zonnebank geweest.
Mijn moeder echter, heeft een zonneallergie en heeft er niks beter op gevonden om te gaan voor een spray-kleurtje.
Echt waar, ik vond dit zéér geslaagd! Heel natuurlijk en egaal!
Zij betaalde hiervoor 40 euro. Ikzelf betaalde evenveel voor mijn zonnebankbeurten. Als je dan nog eens bedenkt hoeveel tijd je kunt besparen door je kleurtje te sprayen... Ik had het beter zelf gedaan!
Succes!

Groetjes

bobo
2-2-2013
 Meld misbruik4-1-2011 15:57:52

Ter verduidelijking: spray werd gedaan in een instituut uiteraard.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...