Terug naar overzicht
h allo cindy wij trouwen ook en hebben ook al kids, we zijn volop bezig met de viering. Een tip is werken met een kinderbijbel dat gaan wij doen. Ik ga zeker de reacties hier meevolgen!
Eigenlijk kan je kinderen altijd betrekken in een viering. Het komt er op aan dingen te vinden die voor hun leeftijd geschikt zijn (uit kinderbijbel kan je idd een heleboel halen) zodat ze beseffen wat ze doen of zeggen. Wij hebben in een mis eens meegemaakt dat elk van de kinderen meerdere zinnen hadden opgeschreven rond het thema "liefde". Ze verwoordden daarin wat liefde voor hen betekende en hadden dit op een hartje geschreven. Dat hartje werd daarna op een bord bevestigd zodat op het eind van de viering, het bord vol harten hing. Ook droeg de jongste een kaarsje in een glaasje naar voren en gaf zijn licht (liefde) door aan broer en zus en tenslotte aan de ouders en de familie. De 2 oudsten (14 en 10 j.) lazen ook iets voor. Het maakte de viering heel bijzonder en aangrijpend.
Ik volg hier zeker mee,moet nog beginnen aan mijn boekje maar mijn kids zullen tegen dan nog maar 2 en 3,5 zijn beetje jonger dus dan die van jullie