TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Melissa
30-6-2012
|
3-1-2011 15:49:58
Hey Lies
Ik ken jouw gevoel maar al te goed :o) Wij zijn nog maar net aan de voorbereidingen begonnen (we trouwen pas op 30 juni 2012) maar zelfs nu begint mijn schoonmoeder al met haar ideetjes op te dringen.
Het beste wat je doet is regelmatig vermelden dat het om jullie huwelijk gaat, en niet om de hare. Als dit niet werkt... probeer dan zo weinig mogelijk over jullie voorbereidingen te vertellen in haar bijzijn!
Het is niet zo simpel... eerder heel frustrerend :o) maar denk erom dat jullie gelukkig moeten zijn!
Knuffels
Melissa
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
3-1-2011 15:55:04
Haaaa hier nog eentje se. Hoe je dit oplost? Door u daar niet van aan te trekken en één keer goed en wel zeggen dat het jullie dag is en dat ze zich maar zal moeten aanpassen! Wedden dat het eerst een hele bla bla zal zijn en zo'n 3 maand voor de trouw weer toch zal bijdraaien.... En als ze in een ander hotel wilt, wel laat haar hé. Als ze het zelf betaalt, dan moet zij het maar weten. Maar van het menu zal ze zich moeten aanpassen. Ik heb ook een schoonmoeder probleem, echter zal het mijne wrs nooit opgelost worden. Na 5 maanden niet meer tegen haar zoon gesproken te hebben (ja door een huwelijkskwestie) zijn wij onlangs nog keertje geweest. Ik met mijn volle goede wil, proberen te tonen van "kom laat het nu rusten". Nee van het uur dat we daar hebben gezeten, heeft ze een halfuur staan praten over een overleden kat, een kwart over haar werk en het ander kwart gevraagd hoe het met haar zoon was. Maar geen woord gerept over de trouw, geen reactie bij de uitnodiging die we haar gaven, behalve uitgevlogen dat het stond op de uitnodiging dat ze geen wit mocht dragen... Ik hoop het voor mijn ventje dat dit nog goed komt, hij zou graag 1 van zijn ouders op de trouw hebben, wat ik begrijp, maar van mijn kant zal het niet meer komen en ze zal moeten plooien aan onze eisen. In het hele scenario deelt mijn toekomstige hubby mijn mening, maar het blijft zijn moeder. I agree, daarom dat ik het ook geprobeerd heb, maar dat was echt geen leuk uur! Familie hé... ik voel dat we bij ons 5 jaar huwelijk nog een feest zullen geven met ENKEL vrienden Succes!
|
|
Sofie
2-7-2011
|
3-1-2011 16:04:06
Hey, Ik ken het probleem! Ik heb ook dergelijke schoonmoeder... Ze beweert dat ik mijn zus wil nadoen bij elk idee dat we geven. Mijn zus is 3 jaar geleden getrouwd, heel traditioneel. Wij willen ook een traditionele trouw, maar toch zal het helemaal anders zijn. Ik ben even gaan samenzitten met mijn vriend en samen hebben we besloten wat we wouden. Ik moet heel wat water bij de wijn doen, maar als je elkaar graag ziet heb je dat er soms voor over... We hebben nu samen onze trouw gepland en zeggen enkel het hoogstnodige tegen mijn schoonmoeder. Ze trekt dan wel van die gezichten (dat kan je waarschijnlijk wel), maar dat negeer ik volledig! Groetjes en nog veel succes! Het komt wel goed! Sofie
|
|
Femke
26-2-2011
|
3-1-2011 16:27:25
mijn schoonmoeder is een schat, het is mijn moeder die mijn leven momenteel tot een hel maakt....
Hopelijk komen wij er samen uit en kunnen we het volhouden, mijn vriend steunt me nu door dik en dun, maar we weten niet hoelang we het nog kunnen volhouden.
Dus aan iedereen die min of meer in het zelfde schuitje zit: probeer vol te houden en samen sterk te zijn, hoe moeilijk dat ook is. Spijtig genoeg gaat dit de ene dag al wat beter dan de andere....
|
|
Babs
13-8-2011
|
3-1-2011 18:04:05
Typisch verhaal, ook de mijne moeit zich ten volle. Als we zeggen het is onze trouw komt ze zelf af met het verhaal dat een trouw eigenlijk ook voor een groot stuk van de ouders is! We hebben al enkele keren stevige ruzie gehad en mijn vriend steunt mij ook. Het blijft echter wel zijn moeder en daarom moet ik vaak slikken en water bij de wijn doen... Sterkte aan alle vrouwen met een moeilijke (schoon)moeder
|
|
Evelien
1-9-2012
|
3-1-2011 19:24:21
Hier is het eveneens niet de schoonmoeder maar wel de moeder!
Elk idee (gaande van je laten sminken en je haar laten doen op je trouwdag naar een rode of witte loper in de kerk tot het suite-vervoer) dat we hebben en aan haar enthousiast willen vertellen krijgt als enige reactie een bedenkelijk gezicht en een "dat wordt nu toch niet meer gedaan zeg...". En als we meer dan 2 dingen erover zeggen, zegt ze dat we er nu eens mogen over zwijgen...
Veel sterkte gewenst en blijven volhouden! Jullie zijn niet alleen!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
3-1-2011 19:39:05
Hey! trek het je niet te veel aan! het belangrijkste is dat jullie overeen komen over wat jullie willen een dat jullie je zin doen! Vraag aan je vriend of hij het zijn moeder wil duidelijk maken, want als het van jou komt, dan ben jij de slechte! Succes!
|
|
Stefanie
11-6-2011
|
3-1-2011 21:21:50
Voorlopig heb ik daar nog geen last van en ik hoop dat het ook zo blijft. Een vriendin van mij heeft echter ook enorm veel last gehad met haar schoonouders. Die hadden al het perfecte huwelijk voor hun zoon in gedachten en het koppel wou werkelijk iets totaal anders. Uiteindelijk heeft het koppel altijd aan hetzelfde touw getrokken en hebben zijn ouders er zich bij neergelegd en nu beginnen ze het precies ook al te apprecieren. Dus uitmaken wat jullie zelf willen en de ouders er aan herinneren dat het jullie dag is ... Veel succes nog !
|
|
eline
20-5-2011
|
3-1-2011 22:05:04
mijn schoonmoeder zegt niet zo veel :(
is ook jammer vind ik
|
|
Kendra
21-5-2011
|
4-1-2011 10:00:37
Ook hier toffe schoonouders. Na een ruzie deze zomer (wie er gelijk is laat ik in het midden, je vindt toch altijd van jezelf dat je gelijk hebt) over iets stoms, hebben wij hen al maanden niet meer gezien. Tot hiertoe twee pogingen ondernomen om terug contact met hen te krijgen, die zijn telkens maar heel matig beantwoord waardoor alles terug stilviel. Mijn schoonzus (zus van mijn vriend) heeft al laten weten dat ze niet komt, van de schoonouders weten we het nog niet. Ik zou gewoon proberen om eens serieus met haar te praten, dat het gewoon niet mogelijk is om met iedereen rekening te houden. Als ze nu echt allergisch is aan room kan zij daar natuurlijk niet aan doen. Misschien heeft ze wat schrik wat de mensen gaan zeggen als jullie `maar` in een B&B slapen. En gewoon zeggen dat het toch wel jullie huwelijk is, dat zij wel iets mogen zeggen maar dat het `beslissingsrecht` nog steeds bij jullie ligt. In ieder geval veel succes, het is niet evident om hiermee om te gaan en je bent zeker niet de enige (tik maar eens schoonmoeder in bij zoeken).
|
|
deborah
28-5-2011
|
4-1-2011 10:39:42
gewoon ni aantrekken! het is jullie dag he, jullie meoten doen waar jullie je goed bij voelen!
Ik heb het geluk dat zowel ouders als schoonouders wel geinteresseerd zijn maar zich niet willen moeien!
Juist mijn schoonzus kan het precies niet af dat sommige dingen van ons beter bevonden worden daar haar ideeen toen zij trouwde, maar dat trekken we ons niet meer aan :)
wij voelen ons er goed bij wat we hebben beslist, dat is het enigste wat telt!!!
good luck en nog veel plezier met de voorbereidingen!
|
|
Yicke
26-2-2011
|
6-1-2011 17:53:55
Wat hebben schoonmoeder toch met wit? Ook die van mij stijgerde bijna toen ik, half om te lachen, op haar vraag of ik een voorkeur had voor haar kleding, antwoordde dat wit misschien niet zo'n gepaste kleur was. We trouwen in putteke winter. Wie doet er dan nu wit aan (behalve ikzelf. En de mannen als hemd, maar bon.) Trek het je niet aan, laat haar razen. Ik luister al lang niet meer naar mijn schoonmoeder, ze is dan ook absoluut niet betrokken bij de trouw, geen enkele beslissing is aan haar voorgelegd, ze is de kledij niet mee gaan kiezen, heeft de uitnodiging pas te zien gekregen wanneer die in de enveloppe werd overhandigd (na iedereen eigenlijk, maar goed) en moet alleen opdagen (bij mijn ouders thuis), in de auto stappen en braaf zijn. Gelukkig heb ik een héél brave man met een slechte band met zijn moeder; Ik moet er niet aan denken dat hij zou willen dat zij overal bij betrokken zou zijn...
|
|
Filipa
23-7-2011
|
16-3-2011 13:41:35
Ik weet hoe ik zoeits zou oplossen, maar of dit de beste manier is, weet ik niet. Aangezien wij alles zelf betalen, heeft niemand ergens iets op te zeggen behalve ik en mijn vriend. Ik kreeg ook al allemaal miserie langs veel kanten (gelukkig niet allemaal) en wij houden voet bij stuk: het is ONZE DAG en die vullen we in zoals WIJ willen. Wie het eten niet lust, eet minder. En over B&B kunnen ze toch niets zeggen als ze er zelf niet gaan slapen? Geen stress zou ik zeggen, en laat zeker je dag niet verpesten door wat mensen allemaal willen en door iedereen tevreden te stellen, want iedereen wil iets anders, dus dat geeft alleen maar miserie. Jullie trouwdag, jullie plannen, jullie beslissing, toch? :-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|