Terug naar overzicht
Wat ook veel gebruikt wordt is een puzzelstukje.
Waarvoor moet het symbool staan? Wij gebruiken een 'huis' als symbool voor onze relatie. We spreken dan over der bouwstenen van onze relatie.(Wat wij belangrijk vinden in onze relatie) De voegen...de familie en vrienden die ons ondersteunen. Hoe we van onze huis een thuis kunnen maken: dingen die onze relatie aangenamer kunnen maken.(gezelligheid, romantiek, ...)
wij trouwen ook met de Goede Herder. Aangezien wij evenmin goed wisten welk symbool te nemen en mijn ventje niet zo te vinden was voor het uitdelen van steentjes, zaadjes, puzzelstukjes, hebben wij samen met broeder Gino een andere oplossing uitgewerkt. Ik vermoed dat je bezig bent met het invullen van het vieringsschema of ben je nog maar aan de vragenlijst? Wij zijn met broeder Gino overeengekomen om een kleine powerpoint-fotoreportage te maken over onze relatie als symbolisering van onze liefde voor elkaar. Daaronder zetten we dan 2 liedjes. Dit is echt iets voor ons, omdat eigenlijk wat ons verbind 'sneeuw' is: we hebben elkaar leren kennen op ski, hij heeft mij ten huwelijk gevraagd in de sneeuw en we hopen op sneeuw met ons huwelijk... Misschien moet je symbool niet echt letterlijk nemen, net zoals wij dat niet gedaan hebben, maar laten invullen door iets dat jullie relatie karakteriseert. Nog veel succes met de voorbereidingen!
Oeps, even correctie. Te vlug gelezen blijkbaar: je bent nog met de vragenlijst bezig.... Wij hebben daar als symbool 'sneeuw' gebruikt (zie uitleg hierboven) en daar dan dingen bij geschreven.
Wij zijn een huis aan het bouwen van daar het symbool huis. En ik vind ook zoals Femke zegt, dat je best iets kiest dat echt bij jullie past. Veel succes!
Hoi Ik ben ook bezig met de vragenlijst in te vullen van de goede herder :-) Gezien wij kiezen voor een korte viering, ga ik ook niet werken met symbolen. Iets dat ons verbindt is eigenlijk onze dochter. Ik zou liever hebben dat hij hier iets over verteld. Wat nemen jullie bij de laatste vraag? Over het goede doel om iets aan te schenken? Ik vind dit eerlijk gezegd maar raar op een huwelijk en denk dat ik ga voorstellen dat wij zelf iets schenken aan een goed doel in plaats van een potje te zetten op de viering
Allemaal bedankt voor de reacties! We gaan steen als symbool nemen. Als we er dieper over nadachten past dit het beste bij ons. Ook hebben we samen al een huis verbouwt vandaar ook. @ Sarah: vindt dit ook een rare vraag over het goede doel, heeft niet echt iets met ons te maken.. Als dit dan toch moet zou ik het graag aan een goed doel schenken dat te maken heeft met kinderen aangezien ik een kinderopvang heb.