Nu Online
Momenteel zijn er 668 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis, 2000 voor 2 personen?

4-1-2011 15:38:07
Lieve bruidjes,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een goedkope huwelijksreis. Aangezien mijn vriend nog studeert en ik de enige kostwinner ben hebben we uiteindelijk een budget van 2000 voor 2 personen om te spenderen. En we trouwen ook nog eens in het hoogseizoen(15-07-2011). Heeft iemand van jullie ideetjes hoe we met dit beperkt budget toch nog een leuke huwelijksreis krijgen? Voor ons is natuur belangrijk. Ik hoop dat jullie iets creatiever zijn dan wij....

Alvast bedankt!!

Iris

Iris
15-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1778

f2011
30-10-2011
 Meld misbruik4-1-2011 15:43:37

Bij ons was het €2500 de man...
Ik kan je dus niet helpen. Voor minder dan 5 sterren kom ik men zetel niet uit.

Iris
15-7-2011
 Meld misbruik4-1-2011 15:51:06

Oei, dat kunnen wij niet betalen :D Wij waren aan het denken aan een chaletje in Frankrijk ofzo. Wat denken jullie?

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik4-1-2011 15:54:11

Dat je voor die prijs in een luxe hotel ergens all in in Egypte, Griekenland of Turkijen kan zijn...

Je hoeft toch niet zo'n super dure reis te hebben?

Wij doen óók een droomreis, en dat is 10 dagen mobilhome door Italië met zijn getuigen (oa onze beste vrienden)

Iedereen heeft dus een ander idee van een reis.

Wij zijn onlangs voor 12 dagen naar Las Vegas getrokken met 15 vrienden, dat was ook een super reis en heeft ons maar 1.500€ pp gekost.... maar zo'n dingen kunnen niet elke keer!

Iris
15-7-2011
 Meld misbruik4-1-2011 16:31:05

Inderdaad, een dure reis hoeft niet per se. Wij waren aan rondkijken voor een chalet en daar kon je al voor 800 euro voor twee weken verblijven, maar ik vraag me af of dat wel leuk is voor huwelijksreis omdat daar dus geen luxe is enzo. Daarom dat ik vroeg of er nog andere ideetjes waren voor dat budget. Met de mobilhome is ook nog wel leuk idee.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik4-1-2011 16:31:21

Maak gebruik van de extra-vroegboekkortingen ed. Daar kan je al een flinke duid mee sparen. Je moet wel boeken voor de eerste helft van deze maand denk ik. Toch mooi meegenomen!

Naar Turkije en Egypte kan je voor dat budget ook wel iets vinden. Let wel dat het er dan heel erg warm kan zijn in het hoogseizoen.

Met de rugzak voor tailand en die kanten is ook niet duur maar dat is niet voor iedereen een droomvakantie.

Griekenland (en de eilanden) is dit jaar een heel deel in prijs gezakt dankzij de euro-crisis daar.

En last but not least VERGELIJK tussen de verschillende touroperators. Voor hetzelfde hotel bestaal je soms verschillende honderen euros minder of meer bij een andere maatschappij en vlieg je in hetzelfde vliegtuig en heb je dezelfde hostess in het hotel!!!

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik4-1-2011 16:52:16

check eens www.skytours.nl
Zelfde hotels als met belgische touroperators (sommige dan toch) en scheelt echt veel van prijs

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik4-1-2011 17:05:33

Wij hebben een appartementje gehuurd bij een wijndomein in Italië, Toscane voor amper 650 euro voor een week. Wij willen een week genieten van lekker eten, supershoppen (ik dan toch:-) en leuke city trips. Wij volgen zelfs cursus Italiaans bij syntra om goed onze plan te kunnen trekken. Wij houden het wat bescheiden want hebben net een appartement gekocht. Maar mijn vriend en ik zijn echte gastronomie en Italië liefhebbers. Die grote reis zal voor 2012 zijn wanneer we niet voor en een trouw en een appartement sparen :-)

een maandje eerder gaan wij (op traktatie van mijn ma - en om mooi bruin te zijn op de trouw) een week naar Turkije, fantastisch hotel, heeft mijn ma denk ik 1400 euro gekost, wel in mei (dus niet hoogseizoen).  

Dus ja, afhankelijk van jouw wensen (zon, rondtrekken, bepaalde activiteiten) vind je heel veel voor jouw budget hoor!

Veel plezier met de zoektocht! 

Kim
27-8-2011
 Meld misbruik4-1-2011 17:25:11

Hey, je kan misschien naar het reisbureau gaan, je budget zeggen en zij kijken dan wat ze je voor die prijs kunnen bieden. Voor 2000 euro kan je zeker ergens naartoe. En ik sluit me bij Aurelie en Melodie aan, jullie kunnen een super mooie vakantie hebben op een andere manier. Het hangt ook een beetje af van wat jullie willen, wij houden niet van die all-in formules in een super chic hotel waar voor de rest niets te beleven valt.
Succes!!!

Iris
15-7-2011
 Meld misbruik4-1-2011 19:11:07

Dankje dames!!

Ik ga zeker iets doen met jullie raad. Zo fijn he, dat jullie reageren. Allemaal schatjes;)

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik4-1-2011 19:17:10

Ik studeer ook nog en we trouwen ook in juli. Maar de huwelijksreis gaat doorgaan in september zodat de prijzen ietsje later zijn. Als jouw vriend nog studeert kan het goed zijn dat hij september ook vrij is?

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik4-1-2011 19:41:52

Hoi Iris,

wij trouwen op dezelfde dag! :) Wij zijn ook aan het uitkijken voor een huwelijksreis. Met jouw budget kan je zeker al een mooie reis maken, bijvoorbeeld naar Portugal. Je hebt er mooie stranden, natuurparken, leuke dorpjes, prachtige steden, ... Ik heb al het één en ander opgezocht. Optie1: vliegen op Lissabon, daar enkele dagen blijven en dan naar een noordelijke B&B trekken om nog een week de kust en het binnenland te verkennen. Optie 2: vliegen op Faro en hetzelfde principe, maar dan bezoek je de Algarve. Wij zijn meer voor Lissabon en omgeving omdat we denken dat de Algarve te toeristisch zal zijn in juli. Met vlucht, huurauto en verblijf kan je zeker onder je budget blijven hoor!
Als je wil stuur je me maar een privébericht met je email en dan mail ik enkele links door.
Hoe staat het met de rest van je voorbereidingen? En waar trouwen jullie?

Groetjes
Greet

Iris
15-7-2011
 Meld misbruik4-1-2011 19:56:14

Ja we hadden ook al gedacht aan september, maar ik werk in het onderwijs, dus kan ik waarschijnlijk niet zomaar vrij nemen in september. Dat denk ik tenminste toch. Anders is dat zeker een mooie optie. En Greet, fantastisch die opties die je op een rijtje hebt gezet. Ik zal je direct mijn emailadres doorgeven. Lief dat je de links wilt doorgeven. De voorbereidingen hebben bij ons een lange tijd stil gestaan. Nu eigenlijk ook nog, vanwege de blokperiode van mijn vriend. Maar de zaal en kerk enzo zijn geregeld. Wij trouwen in Turnhout in de Kapelhoeve. Ik kan niet meer wachten. Jullie?

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik4-1-2011 20:30:56

Waouw! 2000 euro om eens op reis te gaan! ik denk dat je daarvoor wel een supermooie reis kunt boeken!

Wij moeten onze trouw zelf betalen, hebben net een huis gekocht, ... dus is het nogal moeilijk om een centje opzij te zetten voor een huwelijksreis... bij ons zal het dus een citytripje zijn!

Ik denk dat je best gewoon eens nadenkt over jullie bestemming... Dan kan je op internet al eens op zoek naar de prijzen... ga eens langs bij een reisbureau... je hoeft niet direct te boeken, zeg dat het eens is om rond te kijken, die helpen je zeker verder!

Succes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-1-2011 20:46:53

Ik heb ook nog nooit €2000 uitgegeven aan een reis... Daar kan je zéker iets mee doen! Je hoeft niet persé te zeggen dat het voor een huwelijkreis is, want veel hotels bieden je enkel een fles champagne (goedkope schuimwijn dus), wat bloemen op de kamer en / of een fruitmand (terwijl je bij het buffet altijd fruit hebt...).
Wij zijn héél origineel op huwelijksreis geweest. :-) Een weekje op een hoevehotel in Oostende! Fietsjes mee, rust, dicht bij zee, elke avond Q-Beach en vuurwerk op de koop toe!

Kim
19-8-2011
 Meld misbruik4-1-2011 23:20:31

Hoi,
Wij hebben ook een beperkter budget. Wij gaan naar Tenerife in september. Is ook heel mooi.
Groetjes.

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik5-1-2011 12:57:03

Met zo'n budget kun je zeker goed op reis gaan hoor, geen zorgen ! Surf een beetje rond, je zult nog versteld staan van de mogelijkheden.

Wij zijn zelf ook natuurmensen en onze huwelijksreis was naar Zweden... Daar wat rondgetrokken, enkele kamers gehuurd, een paar dagen een huisje gehuurd. Echt heel leuk en een zeer mooi land.

Ce
13-9-2013
 Meld misbruik5-1-2011 13:05:54

Kijk eens naar "last minutes" bij de bekende tour operators. (deze zijn vaak enkele weken of zelfs maanden vooruit.
Om je een idee te geven : wij zijn al telkens voor +/- 1600€ (per 2!) naar vb Dominicaanse Rep, Mexico, Egypte enz geweest

Of google eens op "eco vakanties"
dat zijn vaak reizen waarbij je bv wat helpt in een natuurpark, slaapt in berber-tenten,...
origineel !

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik5-1-2011 13:41:51

Voor 2000 euro heb je zeker keuze genoeg hoor. Laat je hoofd niet op hol brengen door al die exotische dingen/bestemmingen die zogezegd moeten voor een huwelijksreis.
Huwelijksreis is iets wat je er zelf van maakt en persoonlijk is. Moet absoluut niet 5 sterren en exotische bestemming zon-zee-strand te zijn hoor.
Onze huwelijksreis was wandelen en rondrijden in Schotland 3 weken... ge-wel-dig mooi en supergoe weer gehad (jaja kan écht wel in Schotland). Je hoeft ook niet vlak na je trouw te vertrekken, wij hebben er een tweetal weken tussen gelaten omdat we dan begin september konden gaan, wat al iets goedkoper is.
Kortom alles is mogelijk als het maar gezellig is .
Groetjes,
ilse

Sofie
16-7-2011
 Meld misbruik30-3-2011 16:07:18

Wij gaan naar Alfaz del pi. is ergens dicht bij benidorm maar niet rechtstreeks aan het strand. is met bungalows zodat we kunnen buiten zitten zodat de kids kunnen slapen. Maar het is wel all inn. en dat kwam op een 1000 euro voor ons 4. (2 kids van 3 en 2jaar oud). wij gaan wel met de auto en stoppen zo ergens om te slapen. we gaan een week, maar we maken er 10 dagen van. en met de auto sparen we de helft uit dan dat we met het vliegtuig gaan. Wij vertrekken wel de maandag na ons huwelijk ('s avonds). dus in hoogseizoen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums