Terug naar overzicht
Ik vind wel dat het iets heeft. Wij hebben 5 bruidskinderen. Ik hou nl. heel erg van kinderen, ik vind het zo schattig en ik vind het een leuke traditie. Maar ik laat de bruidskinderen ook iets doen tijdens de viering, anders moeten ze alleen heen en weer lopen. Hangt er natuurlijk van af hoe oud het bruidskind is.
Wij hebben 2 bruidskindjes (jongen en meisje) en zullen het meisje rozeblaadjes laten strooien op het gangpad in de kerk als mn papa en ik naar voor wandelen. Zo heeft zij ineens ook een concrete taak om naar uit te kijken
Hey, ons bloemenmeisje is eigenlijk 30 jaar. Vinden jullie het dan nog iets hebben?
Ik zou het zelf nogal 'vreemd' vinden om een volwassene dat te zien doen (of om zelf die volwassene te zijn!). Kan je niet bv. aan de middengang enkele mandjes met rozenblaadjes zetten en als jullie passeren dat de gasten zelf die bloemblaadjes naar jullie gooien? Ik weet wel niet hoe je dan aan de gasten duidelijk maakt dat ze die blaadjes bij het binnenkomen moeten strooien... Misschien een briefje op de stoelen leggen? Ik zou het niet door 1 volwassene laten doen...
Als een klein meisje dat zou doen, dan vindt iedereen dat schattig. Als een volwassene dat zou doen, dan ga je de American way op...
Ik sluit me aan bij Véronique... Een bloemenmeisje is echt superleuk (bij ons zal ons dochtertje van bijna 3 bloemenmeisje zijn), maar als het een volwassene is, gaat het schattige karakter ervan een beetje verloren. De blaadjes vallen dan ook wel van heel hoog en is het niet een beetje een raar zicht om een volwassene zo'n klein mandje te zien dragen? Zelfs in Amerika nemen ze als bloemenmeisje meestal een kindje. De volwassen vrouwen zijn gewoon bruidsmeisje zonder extra taak. Kan die vrouw geen andere leuke taak uitvoeren? Je sleep dragen bvb, of de misboekjes uitdelen, of laat haar een mooie tekst voor/over jullie schrijven die jullie niet op voorhand mogen zien en laat die voorlezen in de kerk. Allé, uiteindelijk is het jullie trouw, dus als jullie dat leuk vinden, moet je dat natuurlijk doen! Anders heb je er later misschien spijt van... Maar zelf zou ik het niet doen precies.