Nu Online
Momenteel zijn er 388 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskindjes kiezen

4-1-2011 20:03:52
Beste bruidjes en bruidegoms

Wij moeten een zoektochtje beginnen naar bruidskindjes. In mijn familie zijn geen kleuters te bespeuren. En een stoere voetballer van 11 jaar is niet zo schattig als bruidskind, hé...

Daarom zou ik op zoek gaan bij kinderen van collega's en vrienden. Maar daar is het probleem dan weer dat de ene zich misschien voorbij gelopen voelt als je het aan de ene collega wel vraagt en aan de andere niet.
Of zou ik twee kinderen van verschillende gezinnen nemen? Dan zijn beide collega's tevreden EN dan heb ik een jongen en een meisje.
Probleem is dan wel dat die kinderen elkaar niet kennen en misschien kruipen ze dan in hun schelp...

Kortom, hoe begin ik best aan mijn zoektocht? Kinderen van vrienden, kinderen van bevriende collega's...? Twee kindjes uit 1 gezin OF uit verschillende gezinnen?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes
Ellen, de twijfelaar :-)

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 657

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-1-2011 20:30:53

Gewoon geen bruidskindjes?
Wij hadden ook niet echt een band met bepaalde kinderen, dus hadden er gewoon géén!
Dan bespaar je trouwens ook op kleedjes, moet je ze niet een hele dag bezig houden (want voor kinderen is dat toch wel saai, lang stilzitten),...
Ik ben juf, dus in de kerk zaten kindjes genoeg! En de mama's en papa's (of oma's en opa's) moesten er dan maar mee bezig zijn! :-)

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik4-1-2011 21:25:31

Hoi Ellen,

Wij hebben in de familie meerdere ukjes rondlopen en hebben er bewust voor gekozen om geen kindjes uit de familie te kiezen, onder andere om niet op bepaalde tenen te trappen. Ook zijn het alleen maar jongetjes en we willen zo graag een jongen en een meisje als bruidskindjes.
Nu hebben we het geluk dat er in onze vriendengroep slechts 2 koppels zijn met kinderen die tegen onze huwelijksdatum de geschikte leeftijd zullen hebben: heel toevallig een jongen en een meisje, én de kindjes van mijn getuige (het jongetje) en van de getuige van mijn vriend (het meisje). Dit is niet bewust gegaan, we kozen gewoon de getuigen en kindjes uit, en toen dachten we hé, dat wordt een leuke suite! Aangezien zowel mijn vriend als ik geen broers of zussen hebben, beschouwen we deze mensen in feite als familie. Wij zijn dus heel blij met deze gang van zaken!

Succes met de zoektocht!

M.
18-6-2011
 Meld misbruik4-1-2011 23:36:32

Ik vind dat idee van de collega's wel leuk hoor. En dan heb je ineens een jongen en een meisje! Ik ben vroeger ook bruidsmeisje geweest samen met een jongetje dat ik niet kende, en ik heb mijn rol perfect gespeeld :-)
Het is toch maar enkel voor de kerk binnen te gaan, en voor de foto's , dus dat valt toch mee, niet?

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik5-1-2011 8:47:02

Wij hebben 4 "bruidskindjes".

Shanniah (me kleine halfzus waarvan ik meter ben) zal mijn ring dragen,
Tristan (de kleinste ukkie van mijn getuige) zal de ring van mijn aanstaande dragen,
Luana en Chloe (de twee grootste van mijn getuige) zullen met groot plezier mijn sleep dragen, zo zijn zij ook in de ceremonie betrokken.

Mijn getuige ging geen kindjes moeten hebben, gingen we enkel voor Shanniah gaan.

Ging ik geen zusje moeten hebben, zie ik ook niet meteen iemand om dat te doen, dus ging het waarschijnlijk zonder kindjes zijn.

Ik zou het doen zoals je zegt. Gewoon die twee kindjes nemen van je collega's. Zo kwetst je ook niemand en heb je meteen jongen en meisje.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik5-1-2011 9:49:19

Wij hebben een gelijkaardig voorval. De kleintjes in de familie (mijn neefje en nichtje van mijn verloofde) zijn nog te klein om samen te lopen zonder "controle" van enkele oudere kindjes. 1,5 en 2,5 is echt te klein volgens ons en om enkel de oudste te kiezen zullen enkelen ons dit kwalijk nemen. Bij gevolg nemen we geen bruidskindje.

Ik zou niet noodzakelijk bruidskindjes nemen voor de sier. Is het niet leuker kinderen te nemen waar je een band mee hebt en als dit niet zo is gewoon geen?

Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik5-1-2011 10:53:41

Ik zit het hetzelfde probleem !

Geen van onze vrienden hebben al kinderen en de kindjes van mijn collega's zijn veel te klein (oudste ervan is 1,5 jaar).

Enige kindjes die we kunnen nemen, zijn mijn achternichtjes, maar de twee oudsten zijn 9 en 10 jaar en zijn ongeveel 1m30, dus niet meer zo klein voor bruidskindjes. De twee jongste zijn nog kleutertjes, maar eentje ervan heeft nogal een moeilijk karaktertje zodat ik vrees dat als zij het in haar hoofd haalt om niet te doen wat ze moet doen, dan mag de hele wereld op zijn kop staan, dat kind gaat dan gewoon in staking. Maar haar papa is wel onze fotograaf, dus dat zou mss wel moeten meevallen. En het zijn zo'n mooie en schattige meisjes :)

Uiteindelijk zijn we er nog niet uit : mijn achternichtjes of geen.

Een collega van mij nam ook geen bruidskindjes omdat hij vond dat zijn vrouw die dag op nummer 1 moest staan en dat iedereen naar de bruid moest kijken en niet naar de kindjes.

Misschien heeft hij wel gelijk ?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...