Nu Online
Momenteel zijn er 710 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opsplitsing avondfeest / dansfeest --> aantallen

5-1-2011 9:43:42
Hallo medebruidjes en bruidegommen,

voor onze trouw doen wij opsplitsing in avondfeest en dansfeest.Nu zitten we beetje in de knoei qua aantallen. Naar avondfeest vragen we familie en dichte vrienden (ongeveer 100 man). Nu vragen we ons af wie we allemaal zouden vragen voor dansfeest. Ook hoeveel man we best max laten bijkomen op het dansfeest. Verdubbelen is misschien geen goed idee. Mijn verloofde heeft stuk of 15 collegas (met partners bij komt dit op 25tal man), ik heb een stuk of 25 collegas (met partners toch een 40tal man). Wat toch meteen al een grote hoop is. Feit is dat ik niet met alle collegas een even close band heb maar wil zeker niet iemand op zijn tenen trappen... Ook is het zo dat ik voornamelijk met nederlandstalige collegas overeenkom en minder met engelstalige (niet speciaal omdat die engelstalig zijn of zo maar komt gewoon zo uit). Nu vraag ik me af of ik zou kijken voor slechts deel van mijn collegas te vragen of ze toch allemaal vraag of ...

Hoe doen jullie het? Hoeveel man nodigen jullie uit naar avondfeest? En naar dansfeest? Vragen jullie alle collegas? Of ...?

Alvast bedankt,
groetjes,
kirsten

Kirsten
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1275

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik5-1-2011 10:18:15

Wij eten enkel met onze ouders, broers, zussen, grootouders, tantes en nonkels.
Nadien komt de rest van de familie, vrienden, collega's voor het dansfeest.
Ik nodig al mijn collega's uit (30 personen), maar ik nodig niet al hun partners uit. Slechts van 4 collega's vraag ik ook de partners, omdat ik de andere partners niet echt ken.
20 man extra is toch weeral een hele kost en als je ze dan ook nog niet kent, vind ik dat helemaal veel geld.

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik5-1-2011 10:19:04

Hey
bij ons is het zo: 80 personen voor dinner en dan komt er 100 man bij voor dessertenbuffet en dansfeest.
Ik zit met 35 collega's plus partner dus 70 man...
Ik vind het moeilijk om ergens de grens te trekken tussen de collega's.... wie wel en wie niet... dus mogen ze allemaal komen voor het dessertenbuffet en dansfeest.

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik5-1-2011 10:57:02

Hallo,

Wij nodigen collega`s uit op de receptie `s middags, vooral omdat die allemaal van heel ver moeten komen en de band meer zakelijk dan vriendschappelijk is (we werken allebei nog niet heel lang bij onze werkgevers). Ik werk op een school dus ik hang gewoon een uitnodiging op in de leraarskamer en mijn dichste collega`s en directie geef ik apart een kaart, denk ik.
Voor `s avonds is het bij ons enkel de familie en enkele zeer dichte vrienden om te eten (65 - 70 personen) en voor het dessert en het dansfeest zal dat aantal ongeveer verdubbeld worden.

Wij moeten wel ons uitnodigingen nog versturen dus het kan misschien toch nog een beetje anders uitdraaien. Maar dit is het plan tot hiertoe :)

Groetjes,
Kendra

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik5-1-2011 12:03:38

Wij nodigen de hele familie uit op het avondfeest, 55 personen.
Onze vrienden komen op het dansfeest, evenals de collega's van mijn vriend. Hij heeft 'maar' 10 collega's en het is daar een hechte sfeer, daarom wil hij ze er graag bij. Aangezien we al een aantal keer met zijn collega's gaan eten zijn en ook al 3 x naar een trouwfeest geweest ken ik zijn collega's en hun partners ondertussen ook. Ik ga zelf mijn collega's niet uitnodigen omdat ik daar geen behoefte aan heb. Voor het dansfeest komen er ongeveer 40 personen bij.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-1-2011 13:20:52

Voor het avondfeest hadden wij ongeveer 100 personen (volledige familie, de dichtste vriendengroep). Voor het dansfeest kwamen daar nog een 30-tal bij. Dit waren mijn directie en dichtste collega's, de kinderen van de buren van mijn schoonouders en vriendinnen van de hogeschool met hun partner.
Bij ons waren het dus de dichtste collega's (duopartners en parallelcollega's) en de directie met partner die gevraagd waren op het dansfeest. Alle collega's (dus ook deze + alle anderen) waren uitgenodigd op onze receptie op zondag (wij trouwden op een vrijdag). Dit waren dan +/- 60 personen. Aangezien ook daar de dichtste collega's aanwezig waren, viel het niet op dat sommigen ook op het dansfeest aanwezig waren geweest.

Benjamin en Sara
28-5-2011
 Meld misbruik5-1-2011 19:57:12

Wij hebben voor het avondfeest n zijn geheel enkel familie uitgenodigd. Hierbij staat de teller al op 120 personen. Nadien vanaf dessert komen er dan nog een 40tal dichtere vrienden bij.

Omdat we onmogelijk iedereen (we zitten in enkele verenigingen) kunnen uitnodigen dan, houden we na het huwelijk ( 2 weken later) een klein tuinfeestje waar iedereen naartoe kan. Een chipske, wat muziek en drank, meer moet dat niet zijn.

Deze vrienden krijgen een aparte kleine uitnodiging gwn geprint dus niet echt speciaal.
Maar tja als lid van jeugdraad, fanfare, toneel, collega's op school, speelpleine, heb je een grote bende e;

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik5-1-2011 22:03:28

Wij hebben ongeveer 120 gasten voor het avondfeest en vanaf het dessert komt daar 60 à 70 man bij.

Onze familie, goede vrienden en vrienden van ouders komen naar het avondfeest. De bijkomende gasten bestaan uit:
- mijn collega's (18 personen), ZONDER partner: ik nodig namelijk liever al mijn collega's uit - ook om niemand op zijn tenen te trappen, je moet er tenslotte nadien nog mee samenwerken - dan slechts enkelen met hun partner
- mijn vriend zijn collega's (5 personen) MET partner (in totaal 8 personen)
- onze buren
- enkele kennissen
- vrienden van vroeger die we nu bijna niet meer zien maar waar we toch nog af en toe contact mee hebben
- buren van ouders
- vrienden of kennissen van ouders die een beetje "verplichte" gasten zijn
- zaalvoetbalploeg van mijn vriend (buiten 2 hele hechte vrienden, die komen ook op het avondfeest)

't Is een beetje wikken en wegen, maar uiteindelijk moet je uitnodigen wie je zelf wil. En als jullie nadien nog eens evenveel volk voor het dansfeest willen laten komen en de zaal heeft daar geen problemen mee, waarom niet dan? Je trouwt maar één keer, dus doe het hoe jij het wil, niet hoe anderen het verwachten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info