Nu Online
Momenteel zijn er 375 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

beetje depri over mijn gewicht...

5-1-2011 21:39:05
Dag dames,

Ik heb even een peptalk nodig....

Ik heb net foto's gezien die onlangs van mij werden genomen, en ik ben enorm geschrokken van mezelf....
Het is duidelijk dat ik de laatste maanden enkele kilo's ben bijgekomen, en ik zit nu echt niet meer goed in mijn vel.
Ik ben in mijn gezicht écht dik geworden ( dubbele kin enzo,...)
Binnen vier maanden heb ik mijn 1ste pasbeurt ( trouwen in juni) en ik wil écht afvallen.
Ben doodsbang dat mijn jurk te klein gaat zijn, want ze paste perfect toen ik ze ging kopen ( en toen woog ik een dikke 5 kilo minder )

Ik wil dus nu beginnen met een dieet of zo, maar ik merk al na 1 dag dat ik er gewoon de moed niet voor heb, ik zie het niet zitten, stom hé?!? Hoe kan dat toch? Ik wil afvallen, maar kan het niet opbrengen om eraan te beginnen, ik snap het zelf niet..

Bestaat er geen pilletje om af te vallen, of een ander radicaal middel zodat ik niet 4 maanden op sla moet leven?

Of hebben jullie tips voor mij misschien?!?

Help !!!!

M.
18-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 911

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik5-1-2011 21:48:46

Je moet niet per se op sla leven hé! Misschien proberen om echt gezond te eten met 3 hoofdmaaltijd en 3 tussendoortjes en gezond drinken zoals thee en water en af en toe een light drankje of zo... Ook iets van sport kan helpen, zoals joggen of een lange wandeling of ... Vijf kilo is niet superveel hé, dus normaal moet je dat er toch wel afkrijgen op 4 maanden. En zeker niet paniekeren of zo!

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik5-1-2011 21:51:24

Ik heb vorig jaar een vijftal maanden Weight Watchers gedaan en ik was 5,5 kg kwijt (die er nu nog steeds af zijn trouwens)...Je kan echt alles blijven eten/drinken, je moet alleen een beetje keuzes maken...

Good luck!

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik5-1-2011 22:00:50

Ik had voor mijn trouwdag weight watchers gedaan en op 3 maanden tijd was ik 10 kilo afgevallen. Ik doe het wel op mijn eigen zowat en iets strenger dan mag. Twas moeilijk maar het was de moeite waard. Spijtig genoeg zijn er nu bijna dubbel zoveel kilootjes terug bij :(

Veel moed!!

Groetjes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik5-1-2011 22:19:03

Heyhey,

Als je beetje wil afvallen en het niet op je eigen lukt (wat bij mij het geval was, had er de doorzetting niet voor :-)) kan je misschien es bij een dietiste gaan? Die kunnen je helpen met een plan op te stellen dat bij je levensstijl past Ben zo zelf in ong 4 maand 20kg afgevallen, dus 5kg moet zeker lukken!

Hou de moed erin!

Groetjes,

Evelien

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik5-1-2011 22:19:36

Hey meid,

niet panikeren! Waarschijnlijk ben je ook strenger voor jezelf dan nodig: wij vrouwen vinden onszelf meestal dikker dan we eigenlijk zijn, maar soit..

Weight Watchers werkt echt! En voor wie moeite heeft om door te zetten zijn die bijeenkomsten ideaal. Weten dat je door iemand gewogen wordt en dat je zoveel positieve reacties krijgt als je afgevallen bent werkt echt stimulerend.

Andere optie (wel duurder) is Infraligne. Mijn schoonzus is 14 kilo afgevallen en ziet er supergoed uit, echt strak in haar lichaam!

Veel succes!

Groetjes

Greet

f2011
30-10-2011
 Meld misbruik6-1-2011 7:33:47

16kg afgevallen op pure wilskracht. Je moet het gewoon willen...

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik6-1-2011 8:46:13

Als het niets lukt op je eigen kan je mss langs gaan bij een dietiste. Daar stellen ze een plan op dat bij jou levensstijl past en het feit dat je daar elke keer gewogen zal worden kan een duwtje in de rug zijn. Om dezelfde reden is WW mss ook een goed programma voor jou.

Hou de moed erin en beeld je in dat je op je trouwfot's zeker zal stralen.

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik6-1-2011 8:47:23

Ik wilde gisteren net hetzelfde berichtje posten. Sinds in mijn trouwkleed gekozen en gekocht heb, ben ik zo'n 5 kilo bijgekomen. Ik weeg het meeste dat ik ooit gewogen heb! Deze zomer ben ik beginnen lopen, en was ik 3 kilo afgevallen, ik hoopte er een 10-12tal te verliezen voor de trouw. Ondertussen ben ik van de dokter moeten stoppen met lopen, is het mijn verjaardag, sinterklaas en de feestdagen geweest en ziet het er niet schoon meer uit... Ben ook wat gaan panikeren. Ik ben van het type dat maar naar een appel moet kijken en bijkomt. Afvallen gaat supertraag bij mij, ook al let ik heel hard op! En nee, ik ben geen valse dikke, mijn trouwkleed had maat 44, 5 kilo geleden... Maar ik probeer nu hetvolgende. Niet lachen he... :-)
Nu heb ik mezelf een armband gekocht van Pandora, je weet wel, met die bedeltjes. Ik heb een eerste bedeltje gekocht met een kroontje op, om me eraan te herinneren dat ik deze zomer moet stralen als een prinses. Als ik iets slechts in mijn handen stop om in mijn mond te laten verdwijnen, zal het me eraan herinneren.
Als ik een ander 1e cijfertje heb in mijn gewicht, mag ik van mezelf een nieuw bedeltje kopen, als herinnering aan het feit dat ik het echt wel kàn en moet doorzetten. Elke dag waarop ik me voorbeeldig gedragen heb op eetgedrag, kleef ik een stickertje op de kalender, zoals bij de kleine kindjes. Wanneer ik een bedeltje mag kopen, mag dat voor het bedrag van het aantal stickertjes dat ik in die periode gekleefd heb (€ 1 per sticker). Klinkt misschien wat belachelijk, maar he, als het werkt...
Ik wil wel samen met jou de uitdaging aangaan.. Kwestie van mekaar te motiveren en geen duur geld aan Weight Watchers of zo te moeten spenderen :-) Ik denk dat de meiden (en mannen, pardon) op dit forum ook wel kritisch genoeg zijn om ons op onze donder te geven als we ons er niet aan houden en niet afvallen ;-)

Soms bedenk ik me, maakt dat stukje chocolade (of wat ik dan ook in mijn mond wil stoppen) me zoveel gelukkiger dan te stralen op de foto's van mijn huwelijk? Wil ik elke keer ik naar mijn huwelijksfoto's kijk spijt hebben, dat ik toch maar wat beter had op mijn tanden gebeten die periode voor mij huwelijk en een mooie bruid was geweest...

We can do it, meid!! Kop op!

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik6-1-2011 8:51:20

Nog vergeten te zeggen wat ik juist doe om af te vallen. Doordat mijn lichaam een paar signalen had gegeven, heb ik beseft dat ik gezonder moest beginnen eten. En meer bewegen! Ik had nooit echt een leuke sport gevonden, tot ik lopen had ontdekt. Maar ja, dat mag ik nu niet meer... Nu hebben we een soort hometrainer gekocht en die in de living voor de tv gezet. Daar zit ik nu elke avond een half uurtje op. En fiets natuurlijk, want met zitten alleen zal het niet lukken ;-) Ik neem zoveel mogelijk de trap en laat de auto staan. Ik doe aan zumba, maar begin het wat saai te vinden. Ik zou heel graag gaan dansen, maar alleen durf ik er zo goed niet aan beginnen. Mijn vriend is niet zo'n danser, en alleen is de drempel wat hoog...

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik6-1-2011 9:45:59

Als je het op pure wilskracht niet kan kan je misschien beter naar een dietist gaan. Een vriendin van mij heeft infraligne gedaan en is daar ook veel mee afgevallen. Sporten helpt ook altijd want daar wordt je figuur strakker van! En veel water drinken.
Ik ben zelf niet op dieet maar de maanden vóór mijn trouw ga ik toch meer sporten omdat ik niet wil dat er ook maar één kilo zou bijkomen voor mijn trouw

bobo
2-2-2013
 Meld misbruik6-1-2011 10:49:07

Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat zij heel goede resultaten boeken door in een warmtecabine oefeningen te doen. (infraligne geloof ik).
Pakt probleemzones aan en geeft snel een mooi en stevig resultaat.
Met nog 4 maanden te gaan toch niet te snel panikeren!
Succes!

suzy
6-8-2011
 Meld misbruik6-1-2011 13:51:18

als je je kleed koopt en je hebt naderhand nog pasbeurten dan kunnen ze het ook toch nog altijd vertstellen moest het zijn, het wordt toch op maat gemaakt?
mij hebben ze toen ook gemeten om het kleed te bestellen (maar bedoelen ze dan niet de stof) ik ga ervanuit dat als ik het nu ga passen dat het vaststaat met speldjes of ben ik daar in mis??? ze zeiden mij toen ook dat je tot 10kg kon bijkomen of afvallen zonder dat het te klein of te groot zou zijn....

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-1-2011 14:57:04

Infraligne is wel héél duur en geeft geen blijvend resultaat...
Ik ben voor ons huwelijk gestart met Start to Run en dat gaf een goed en fit resultaat. Ik had natuurlijk ook een 'doel' voor ogen, met als gevolg dat ik na ons huwelijk geen enkele keer meer ben gaan lopen... :-/

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik6-1-2011 16:27:51

Ik ben, na 10 kilo kwijt te zijn geraakt door een eigen variant op koolhydraatarm eten, in februari 2010 begonnen met het proteïnedieet (lang voor de verloving dus).

Ondertussen staat de teller op -23 kg. Sedert mijn eerste pas zijn er nog een paar kilootjes af, maar niet te veel.

Met het proteïnedieet verlies je redelijk vlot gewicht en het is goed vol te houden (voor mij alleszins).

Natuurlijk ben ik niet beginnen dieten met de trouw voor ogen, intrinsieke motivatie werkt altijd beter dan extrinsieke!

eline
20-5-2011
 Meld misbruik6-1-2011 16:39:59

hey

ik heb na mijn zwangerschap (1 jaartje terug) infraligne gedaan. Inderdaad zéér duur en helpt volgens mij niet echt. Je lichaam is inderdaad wat strakker maar er vliegen geen tot weinig kilo's af (tenzij je dieet tegelijkertijd). Ik ben ermee gestopt en weeg weer evenveel.

Ik ga af en toe naar de diëtiste in het ziekenhuis. Daarvoor betaal ik slechts 5 euro voor een goed advies en een peptalk. Ben deze morgen geweest sinds lange tijd en kzie het helemaal zitten. Kheb gezegd dat ga trouwen in mei. Ze heeft dat meteen genoteerd en zal mij  helpen om mijn streefgewicht te halen. (een 5tal kg is ok voor mij).

Veel succes  

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik6-1-2011 21:20:24

om af te vallen van sport alleen, zonder je voeding aan te passen, moet je een 5-tal uur per week sporten...

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik9-1-2011 2:28:19

Ik kamp al sinds jaar en dag met overgewicht. 4,5 jaar geleden heb ik een maagring laten plaatsen en daarmee ben ik in eerste instantie 26kg afgevallen. Het probleem is echter dat je na verloop van tijd leert "valsspelen" als de motivatie om echt gezond te leven er nog niet is... Na 2 jaar is er stilletjes aan ook weer 15kg bijgekomen... Ik zag er op onze trouw dus zeker niet uit zoals ik het gewild zou hebben! Maar ik heb me daarom niet minder prinsesachtig gevoeld hoor! Je bént die dag gewoon dé ster, met of zonder die extra kilootjes... Nu ben ik 1,5 maand geleden naar een diëtiste gestapt omdat ik eindelijk mijn levensstijl wou omgooien. En kijk, ik - de onverbeterlijke jojo-er - ben sindsdien 5kg kwijt en ik kan ze er vlotjes afhouden. Geleidelijk aan verdwijnen de grammetjes. De dingen die bij mij het verschil maken zijn: water drinken, op vaste tijdstippen eten en geen maaltijd overslaan (avondmaal ten laatste om 18u, niks meer na 20u) en uiteraard bewegen! Ik ben m'n honden beginnen verwennen en ga nu ELKE avond een stevige wandeling van 45min maken aan een goei tempo. Hond blij, weegschaal blij, ik blij, iedereen blij :-) Kop op, het lukt je wel! Haal gewoon niks in huis wat niet goed voor je is. Als het er niet is, kan je het ook niet opeten.

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik10-1-2011 11:00:41

Ik ben nu infraligne aan het doen, het is duur maar het helpt echt wel!!

Misschien moet je je daar eens over informeren...

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...