Terug naar overzicht
hey ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en durf de stap ook niet te zetten. ik heb maar schrik dat er iets misgaat hoewel het eigenlijk een routine operatie is...
ik zou het ook heel graag laten doen, maar zit, net als jij toch een beetje met schrik hoewel je het toch regelmatig van mensen hoort die het gedaan hebben en er ook wel content mee zijn groetjes
Hey, De kostprijs van zo een operatie voor beide ogen is ongeveer 2500 a 3000 euro .Verder is het inderdaad een operatie die vrij vaak gebeurt, je kan hiervoor wel niet inslaap gebracht worden en moet enkele dagen met zonnebril op lopen. Verder kan het ook enkel één malig worden toegepast. Als je ogen nog niet stabiel zijn wacht je mms beter nog een beetje, verder komt ook niet iedereen in aanmerking (vraag het eens na bij je oogarts). Veel groetjes Ellen
Mijn verloofde heeft het onlangs laten doen en is SUPER content!!!! Hij heeft de lasec techniek laten uitvoeren. 2 dagen met de zonnebril opgelopen en 's nachts en onder de douche een speciale bril! Hij zou het dadelijk opnieuw laten doen! Dit alles heeft een 2700 euro gekost. Op internet vinden jullie hier heel veel informatie over. En anders moeten jullie eens gaan kijken op de site van Dr. Colla in tongeren. Veel succes!
Ikzelf heb een dik jaar geleden ook een oogoperatie ondergaan. Mijn oogarts doet ook laseren, maar vond dat zelf niet meer de ideale oplossing. Als er iets mis gaat met laser, is het voor eens en altijd mis. Hij heeft bij mij nu als het ware lenzen ingeplant, eigenlijk hetzelfde principe als ze bij mensen met 'staar' of cataract doen... Enige verschil: bij staar halen ze het 'slechte' gedeelte helemaal weg, bij mij is er gewoon een lens overheen geplaatst. Met als grote voordeel: als je niet tevreden bent of er is iets anders niet zoals het moet zijn: dan kunnen ze die ingeplante lens er weer gewoon uithalen. Weet niet waar je woont, maar ik heb dit laten doen door dokter Steven Janssen uit Genk. Echt een super-aanrader: onmiddellijk na mijn operatie kon ik perfect zien, gewoon een aantal dagen zalf en pijnstillers en een zonnebril bij al te fel daglicht... Succes!
Ik heb dat een jaar of tien geleden laten doen volgens het lasik principe. Het kostte toen 100.000 BEF en het is het best besteedde geld ooit! Je komt van die tafel af en je ziet goed, wat een openbaring! Ik had ook enorm veel schrik, maar kon, net als jij, geen lenzen meer verdragen. Overdag mocht ik een zonnebril dragen de eerste dagen, maar dat moest niet. 's Nachts moest ik een soort schelpen over mijn ogen kleven zodat ik er niet in zou wrijven. Behalve de eerste uurtjes een schurend gevoel, heb ik geen centje pijn gehad. Ik ben dan ook heel erg tevreden en zou het zo opnieuw doen. Lieve PS: mijn oogarts zei toen: "Ja, er kan iets mis gaan, maar als ik het nu nog niet kan oplossen, dan binnen een paar jaar wel."
Hallo! Ik heb ook mijn ogen laten behandelen en lenzen laten implanteren. Dat is een omkeerbare operatie (ze kunnen de lenzen er terug uithalen moest dat nodig zijn) en je ogen worden niet beschadigd (wat bij laser wel nog altijd het geval is). Ik denk dat ik dus dezelfde behandeling heb laten doen als Sofie (Artiflex lenzen). Ik ben er SUPER tevreden over, geen pijn, kon direct perfect zien en heb er nooit last mee gehad (is inmiddels meer dan 3 jaar geleden). Dr Goes in antwerpen (www.goes.be) heeft mijn ogen geopereerd en ben supertevreden over alles. Een echte aanrader, wel prijzig. Heb een 5.000 euro betaald voor alles (ook vooronderzoekn enzo). Maar het gaat tenslotte toch om je ogen en hier wou ik echt niet op besparen! groetjes Tina