TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
cindy
17-9-2011
|
6-1-2011 23:26:50
hey kendra,
Wij hebben t andersom gedaan, zijn verhuisd van nederland naar belgie voor het werk van mijn toekomstige....
Nu lijkt het me wel dat als je in nederland gaat wonen je ook jezelf moet aansluiten bij een mutualiteit in nederland, en daar ook een huisarts moet gaan kiezen... Wat betreft overige financieen... laat je daar goed over informeren, naar mijn mening is het toch een beetje duurder in nederland dan hier in belgie...
|
|
Kendra
21-5-2011
|
7-1-2011 9:03:20
Mja, ik zou graag bij mijn huidige mutualiteit en dokter blijven aangezien we maar 100m over de grens zouden wonen en in België blijven werken :(
|
|
Leontine
3-6-2011
|
7-1-2011 9:07:24
Hoi Kendra,
In Nederland mag je helemaal zelf kiezen waar je trouwt en moet dat niet noodzakelijk in je woongemeente zijn. Je kan wat dat betreft dus een locatie geheel naar eigen smaak en budget kiezen :-)
Ik woon zelf in Terneuzen NL (maar ben dan ook Nederlandse), maar dat ligt zoals je weet heel dicht op de grens. Ik ken hier dus mensen die in België naar de huisarts gaan. Dat is hier enkel afhankelijk van je verzekering (en daar zal je dan een Nederlandse voor moeten nemen). En ook speelt mee dat je waarschijnlijk te ver gaat wonen voor huisbezoeken, dus dat je wel altijd zelf naar de dokter zal moeten gaan (maar natuurlijk te hopen dat je sowieso geen huisbezoeken nodig gaat hebben).
Met betrekking tot de belastingen kan je best eens informeren bij de Nederlandse belastingdienst, omdat als je in België blijft werken je dan valt onder de grensarbeider.
Daarnaast denk ik dat het wel meevalt met dat Nederland duurder is. We hebben volgens mij inderdaad een duurdere zorgverzekering, maar daar valt dan volgens mij ook wel veel meer onder + dat de meeste dingen direct worden verrekend met de verzekering, dus dat je daar zelf niet tussen moet zitten (ik heb nog nooit ziekenhuisrekeningen ontvangen, maar wel al meerdere operaties ondergaan, ook in Brugge en Gent).
|
|
Claudia
12-8-2011
|
7-1-2011 10:40:02
Mijn zus is ook verhuisd van Belgie naar Nederland. Zij heeft wel alles laten veranderen, dus dokter en mutualiteit en bankzaken en dergelijke... Ze woont wel in Oudenbosch, dus dat is ietske verder dan 100m van de grens. Ik denk dat het niet echt duurder is om in Nederland te gaan wonen.
|
|
Kendra
21-5-2011
|
7-1-2011 11:33:04
Net eens gaan onderhoren bij de bank, zij kunnen ons blijkbaar geen lening geven voor een huis in Nederland, hadden we natuurlijk wel kunnen verwachten. Dus nu is het vooral afwachten van de goodwill van de banken in Nederland om ons een lening te geven :(
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|