Nu Online
Momenteel zijn er 371 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwlijst

6-1-2011 23:59:24
Hoi medebruidjes,

Mn verloofde en ik zijn al een tijdje op zoek naar een goed alternatief voor een klassieke trouwlijst (zo met zilveren servies, een broodrooster en zo) en een onpersoonlijk rekeningnummer op onze uitnodigingen. We vinden niet direct een goede oplossing. We wonen al enkele jaren samen, dus we hebben al alle huisraad, en willen eigenlijk liever centjes dan huishoudelijke dingen. iemand ideetjes??

Gr,
Karolien

Karolien
11-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1874

Suzanne
5-8-2011
 Meld misbruik7-1-2011 0:04:56

Eigenlijk willen jullie dus centjes, maar jullie willen geen rekeninnummer op de uitnodiging zetten? Dan zet je er een zinnetje/rijmpje dat er op wijst dat jullie centjes willen....

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik7-1-2011 6:58:34

Vrienden van ons hadden kilometers gevraagd voor hun huwelijksreis...
of heb ook al eens gelezen :
"We hebben al vele potten en pannen, maar nog 1001 plannen.
Wilt u ons graag verrassen, dan hopen we dat uw cadeau in een enveloppe zal passen."

lies
2-7-2011
 Meld misbruik7-1-2011 7:17:52

Dag Karolien,

wij hebben op de uitnodiging gevraagd of ze mee onze droom willen waarmaken... Voor ons is dat een reis naar Brazilië. Het helpt een heel stuk als de mensen weten waarvoor ze geld geven; Dus misschien iets in die stijl

An
23-7-2011
 Meld misbruik7-1-2011 10:24:24

Mocht u ons toch iets willen schenken, dan weet u wel waar wij aan denken!
Is ook duidelijk genoeg denk ik....

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-1-2011 14:43:48

Een vriendin van me had een soort huwelijksreis-lijst. Zij gingen enkele weken naar Bali en dan kon je tot de huwelijksreis bijdragen door hen een stuk van hun reis te betalen: bv. een ontbijt, een overnachting, een uitstap,... Hier zie je wat ik bedoel: http://www.katleenenfrederik.be/product

Karolien
11-9-2011
 Meld misbruik7-1-2011 19:02:27

Heel leuk om zoveel reacties te krijgen!

Een rijmpje op de uitnodiging zie ik niet zo zitten, dat vind ik hetzelfde als een rekeningnummer plaatsen, maar dan mooi verwoord.

De ideeen van de huwelijksreis site vind ik heel leuk, zoiets zou me zeker aanstaan. Uiteindelijk ontvang je nog steeds geld, maar mensen kunnen toch concreet bijdragen aan een onderdeel van een droom / droomreis
Hebben ze die website zelf helemaal gemaakt, of kan je je hiervoor ergens aanmelden?

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-1-2011 19:33:32

De website is zelf gemaakt...

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik7-1-2011 21:17:42

Hey,

Wij hebben ook een huwelijksreislijst.
We hebben dit samen met het reisbureau gedaan.
Ze stellen de lijst op en sturen hem naar ons op ter goedkeuring.
Wij vermelden dan op de uitnodiging de gegevens van het reisbureau.

En de mensen kunnen ons schenken:

duiken met dolfijnen
luxe ontbijt met bubbels
een aantal kilometers van onze vlucht
massage
cocktails
....
Dit kan heel simpel: door langs het reisbureau te gaan, te bellen, te mailen, ...
en vervolgens het geld op de rekening te storten van het reisbureau.
Als er geld overschiet, krijgen we dit mee "als zakcentje" op reis.

Erik

Meld misbruik12-1-2011 14:07:41

Als alles wat je wil op Amazon te koop is kan je http://www.amazon.com/gp/wedding/homepage?ie=UTF8&*... gebruiken.

Karolien
11-9-2011
 Meld misbruik13-1-2011 17:30:02

Dank je Erik,
Inderdaad een mooie oplossing via Amazone. Spijtig natuurlijk dat je effectief spullen moet kopen met de giften die je ontvangt, en niet gewoon contant op de rekening krijgt

Heb intussen zelf wat rondgehoord voor de mogelijkheid met reisbureaus, en we zouden liefst een eigen overzicht maken van onze huwelijksreis, en dat mensen daar een bijdrage voor kunnen geven, zo hebben we nog alle vrijheid van hoe we het geld besteden. Maar het zal wel een hele klus worden om iets dergelijks te maken!

Karolien
11-9-2011
 Meld misbruik23-2-2011 18:17:52

Hoi,

Wij hebben intussen een supertip gekregen van vrienden die een oplossing gevonden hebben: zij hebben een online trouwlijst aangelegd met al hun dromen, gasten op de trouw kunnen dan kiezen welke droom ze steunen. In plaats dat ze alle spullen fysiek krijgen, ontvangen ze de steunbijdrages cash op hun rekening. Tot dusver loopt het bij hen goed (hier vind hun lijst hier: http://www.trouwlijst.be/liesenmichael ), mijn ventje en ik gaan ook dergelijke lijst aanleggen. Nu alleen nog al onze dromen bedenken natuurlijk :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...