TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sharon
20-5-2011
|
7-1-2011 8:39:41
Wij proberen om de dresscode zo vrij mogelijk te houden voor de suite. Voor de mannen een donkerkleurig kostuum, gelijk welk kleur maar niet dat van de bruidegom. Voor de vrouwen een jurk die kan gaan vanaf iets boven de knie tot helemaal lang. Ik zou het persoonlijk ook wel tof vinden om iedereen in hetzelfde te zien, het heeft een speciaal effect. Waarom dan toch niet gedaan? Ik wil vooral dat de mensen zich goed voelen op onze trouw. Dat is voor mij het belangrijkste. Zelf ben ik eens naar een feest geweest waar ik iets moest dragen die totaal niet bij mij paste en ik voelde me de hele avond niet op mijn gemak. Dit willen we absoluut vermijden en daarom hebben we de suite zo vrij mogelijk gelaten. Ook kan het zijn dat je een bepaalde kleur oplegt aan de mensen die ze niet mooi vinden en dan kunnen de vrouwen het kleedje bijvoorbeeld niet meer op een ander moment dragen omdat het niet echt bij hen past of omdat ze het lelijk vinden. Wanneer ze het toch nog willen dragen, moeten ze het dan al laten verven... Mijn conclusie ;): ik vind het zeer mooi en het heeft een prachtig effect wanneer iedereen ongeveer hetzelfde draagt, maar voor mij gaat het er vooral om dat de mensen mee genieten van onze dag en zich goed voelen. Misschien kan je er eens met de suite zelf over praten...
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
7-1-2011 9:25:07
T'goh ik wou dat niet. Velen vroegen mij ook van: moeten wij hetzelfde aanhebben en van mij was dat resoluut een nee.
Neemt nu je neemt de kleur : azuurblauw. Voila een prachtig pakje. Een mooi kleurtje ook. Maar iemand die dan wat "voller" is, zal met een aansluitend azuurblauw pakje niet staan. Dat zal haar nog voller maken en ze zal er zich zelf niet goed bij voelen en dus zich ook niet goed voelen op jullie dag.
Geef je haar een ander pakje dan de rest (minder aansluitend bv) zal ze dan weer merken dat ze "anders" is met als gevolg terug dat niet zo goed voelen.
Ik heb dus tegen iedereen gezegd: doe iets aan waar je je gemakkelijk in ziet, wel avondkleding en geen wit
|
|
Annelies
7-8-2010
|
7-1-2011 12:12:45
Hallo,
Dat is inderdaad iets dat je voor jezelf moet uitmaken. Wij hadden in onze suite alle mannen in hetzelfde kostuum (antraciet met zwart hemd en zilvergrijze das). De dames in de suite waren in het lang (zwart/wit). De kleuren van de suite waren sober en donker vermits ik in het rood was en mijn man in het zeer lichtgrijs. De dassen hebben de mannen van ons kado gekregen bij de overhandiging van de uitnodiging, de kostuums waren gehuurd.
Onze mama's waren in het lang, maar ze waren dan ook maar met twee. Ook de vriendin van mijn papa liep mee en was ook in het lang.
Ik moet wel zeggen dat dit voor de foto's heel mooi is, de hele suite hoort dan echt bij elkaar. Maar het moet natuurlijk niet. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Maar zoals je zegt, als iedereen al in dezelfde kleur is is ook heel mooi.
Groetjes
Annelies
|
|
Lieve
1-9-2006
|
7-1-2011 12:52:00
Hey,
ik vind dat je mensen tegenwoordig alleen maar iets kan opleggen als je het zelf betaalt. Stel nu dat mijn zus trouwt, en ze legt mij een kleur op dat mij absoluut niet staat, zoals felroze of zo. Dan zou ik mij niet alleen de dag zelf slecht voelen, ik zou het ook heel erg vinden dat ik daar geld moet aan uitgeven. Hetzelfde met het pak voor de mannen: je kan hen niet dwingen een zwart pak te kopen bijvoorbeeld, want misschien dragen ze het wel nooit meer. Dus als je er veel geld aan wil spenderen vind ik dat je je suite mag kleden zoals je wil, anders ligt het een beetje moeilijker...
Lieve
|
|
Véronique
31-7-2009
|
7-1-2011 14:40:54
Onze mannen hadden allemaal een zwart kostuum gehuurd (met grijze das en pochette). De vrouwen hadden we helemaal vrij gelaten, alleen géén donkere kleuren, het is geen begrafenis (helemaal het tegenovergestelde van hierboven, merk ik). De vrouwen hadden dan onderling afgesproken om voor een rok met top en vestje / giletje te gaan. Wel vond ik dat ze iets moesten kiezen dat ze daarna nog konden dragen, dus géén typische suitekledij. Suitekledij is héél mooi, maar duur om maar één keer te dragen, vind ik. Als bruid kies je ervoor om één dag een duur kleed te dragen, als suite 'kies' je dat niet echt...
|
|
davina
6-5-2011
|
7-1-2011 17:15:12
hey, wij hebben voor alle mannen van de suite hetzelfde kostuum gehuurd en de dames mogen kiezen wat ze aandoen maar het mag niet in het lang, ik heb gezegd dat het rond de knie moet draaien, er juist boven of er juist onder. want lang zagen mijn mama en schoonmama niet zitten omdat ze 2 kleintjes zijn en ze daardoor nog kleiner zullen lijken. de kleur enzo mogen ze kiezen. hierdoor zie je op de foto's dat de suite toch bij elkaar past van lengte van kleedje of rok met top maar is er toch nog kleur op de foto want ze mogen zelf kiezen welk kleur enzo
|
|
sarah
17-12-2011
|
7-1-2011 19:05:33
Ik heb tegen de Dames van de suite gezegd, geen zwart en geen wit. Met dezelfde opmerking als Veronique : het is geen begrafenis.
Voor de rest hebben ze vrije keuze. Vooral mijn schoonmoeder doet hier lastig over,alle het is winter waarom mag ik geen zwart dragen. Dan erna en waarom geen wit...
En ik die dacht dat het toch algemeen geweten is dat wit not done is.
|
|
jeff
27-8-2011
|
7-1-2011 21:24:10
Je kan er blijven over discussieren! Elke heeft een verschillende mening en een verschillend type feest!
Wij hebben gekozen voor" feestkledij with a touch off pink."
De mannen allemaal een gelijk zwart kostuum met zwart hemd en een fushia das.
Alle dames zijn in het lang en hebben zonder verplichting allemaal ook gekozen voor zwart met wat roze, volledig, roze.....hoed....
Wij feesten in een kasteel en vonden dat lange suite kleren er wel bij pasten.
Wij zijn beide in het wit met een roze pochette in de vest....
|
|
Katleen
24-9-2011
|
7-1-2011 21:55:03
Als je toch een soort van uniformiteit wil, kan je vragen een accessoire in een bepaalde kleur te dragen of kan je voor de dames bvb een mooi, opvallend polscorsage voorzien. Of eenzelfde stola in een neutrale kleur die ze dan op de foto en in de kerk rond de schouders kunnen dragen om er toch een beetje gelijk uit te zien.
|
|
ilse
7-8-2010
|
10-1-2011 9:12:15
Hey,
Hierover zijn de meningen idd verdeeld. Bij de trouw van mijn schoonzus had iedereen zowat dezelfde kleuren (mannen zwart kostuum met lichtblauw hemd, vrouwen in het beige).
Wij wilden dit absoluut niet. Iedereen mocht zijn goesting doen en het was zomer dus wij hadden een zéér bont gezelschap Ik had turquoise met zwart, mijn zus zwart met geel, mijn ma fuchsia met beige, mijn schoonzus purper met wit, enz... Kan zijn dat niet iedereen dat mooi uniform op een foto vind maar het is een zéér kleurrijke super vrolijke familiefoto geworden bij ons.
Groetjes,
ilse
|
|
Circé
24-6-2011
|
10-1-2011 13:44:32
alvast hartelijk bedankt voor de reacties, ik heb hier al enkel bruikbare ideeën gelezen maar heb ook besloten ze toch even voor te leggen aan de vrouwen zodat iedereen zich goed voelt op onze dag, dat is toch wel heel belangrijk.
Ik laat nog weten wat het geworden is
groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|