Nu Online
Momenteel zijn er 554 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

partner op uitnodiging zetten of niet

7-1-2011 10:03:48
Hallo,

ik heb een vraagje ivm de uitnodigingen. Zet je op de enveloppe altijd '& partner'? Of enkel indien je weet dat de persoon in kwestie een partner heeft? En wat indien je weet dat de persoon in kwestie geen partner heeft?
Hoe zit het voor neven en nichten? Vraag je bijvoorbeeld de partner voor alle neven en nichten (ook de jonge)? Of hanteer je een minimum leeftijdgrens?

Alvast bedankt,
groetjes,
Kirsten

Kirsten
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1347

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik7-1-2011 10:24:59

Wij nodigen iedereen uit. Incl. partners.

We hebben het wel niet gezet op de uitnodigingen omdat we ervan uitgingen dat iedereen dat wist Krijg ik nu toch de vraag van een vriendin of haar partner ook uitnodigd is... Ik vind van wel, zeker omdat dat meiske al 4 jaar samen is met die jongen en we beiden kennen ...

Ja het is beetje moeilijk maar kom, het is feest, en je zal zeker iemand kwetsen of "vies" maken als je de partner niet uitnodig...

deany
30-7-2011
 Meld misbruik7-1-2011 10:36:17

goei vraag, en doe doe je dat dan bij een gezin met 'kleine" kinderen??
nodig je die ook uit? op een avondfeest?

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik7-1-2011 12:03:29

Ik vind dit ook nogal moeilijk...Veel familie van mij woont in West Vlaanderen (wijzekf in Antwerpen), dus de band met sommige neven en nichten is niet zo goed, omdat we elkaar niet veel zien...Laat staan dat ik hun partners ken of al ooit gezien heb...Mijn moeder vind dat ik echt iedereen moet uitnodigen, ikzelf zou enkel neven en nichten (met partner dan)waar ik wel een goede band mee heb willen uitnodigen en de rest niet...Dilemma's, dilemma's ...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-1-2011 14:25:55

Als de partners zijn uitgenodigd, worden die vermeld, lijkt me nogal evident (maar is het blijkbaar niet)... Dat om alle misverstanden te vermijden! Als je weet dat de persoon geen partner heeft, vermeld je die ook niet. Anders zullen sommigen zich 'verplicht' voelen om iemand te zoeken om mee te brengen. En het is toch niet de bedoeling dat je jouw feest voor wildvreemden (voor jou dan) geeft.
Wij nodigden alle neven en nichten met partner uit (als ze al getrouwd waren of toch al een tijd verkering hadden). De minimumleeftijd was 16 jaar, de leeftijd waarop de meesten beginnen 'uit' te gaan en wel iets hebben aan een dansfeest.
Mijn nichtje van 17 (stond vermeld zonder partner) vroeg wel of ze haar liefje mocht meebrengen. Maar het was nog maar een maand aan, dus wij vonden dat te pril en hebben dat dan ook gezegd en maar best, want tegen het feest was het alweer 'af'...

lies
2-7-2011
 Meld misbruik7-1-2011 14:39:09

Wij zetten alle namen van de uitgenodigden op de enveloppe, om misverstanden te voorkomen!
We hebben een grens getrokken voor kinder onder de 12 en liefjes van neven en nichten die we niet kennen omdat het "heel prille liefde" is.

Gewoon heel duidelijk afspreken met je man to be en correct communiceren denk ik...

xxx

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik7-1-2011 17:04:40

Wij weten niet goed waar we de grens moeten trekken. Stel dat iemand 3 of 4 maanden voor onze trouw nog een lief 'aan de haak slaat'. Moeten we die dan mee uitnodigen of niet? Volgens mij gaan ze er in ons omgeving van uit gaan dat hun lief dan meemag, maar ja, voor ons is het wel een wildvreemde natuurlijk..

davina
6-5-2011
 Meld misbruik7-1-2011 17:07:51

hey, bij ons is het ook zo dat er geen kinderen welkom zijn op het avondfeest, dit omdat we willen dat iedereen op zijn gemak kan genieten en lang kan blijven want met kinderen erbij gaan de mensen altijd vroeger weg, de minimum leeftijd is ook 16. want dan gaan ze toch uit, de liefjes van de 16jarigen zijn ook niet welkom bij ons. en wij zetten ook met partner erbij zodat de mensen niet denken van ik mag komen maar mijn partner niet

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info