TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Mara
17-6-2011
|
7-1-2011 12:11:44
Belangrijk is het om eerlijk te zijn!! Benoem dat je hoopt dat je zelf in het middelpunt wilt staan..Het is tenslotte jullie dag en dus mag je in het middelpunt staan..
De kleding van je schoonzus/moeder kan mooi zijn, maar je mag best uitspreken dat je het te gekleed vindt!!
Overleg anders met je partner wat hij ervan vind..
Succes
|
|
Leontine
3-6-2011
|
7-1-2011 12:23:55
Probeer het heel luchtig te brengen, maar wees wel duidelijk dat jullie het zeer low-profile houden en dat als zij in het chique zullen gaan, dus zullen uitstaan van de rest.
En eventueel met een lach: zelf nog meer dan mij. Misschien dat ze dan de hint oppakken.
Mochten ze hem dan nog niet begrijpen, dan zit er maar 1 ding op als je het echt belangrijk vindt: vragen of ze er vanaf willen zien, omdat jij dan voelt dat je in het niet zult vallen.
Dan zullen ze toch niet meer anders kunnen als ze jou je super dag willen gunnen.
|
|
Lieve
1-9-2006
|
7-1-2011 12:44:45
Ik zou er niet te lang mee wachten, want voor hetzelfde geld hebben ze dat kleed al besteld... Je kan gewoon vragen om niet in het lang te komen, maar voor de rest zou ik er mij niets van aantrekken. Jij staat sowieso in het centrum van de belangstelling, wat zij ook aantrekken!
|
|
joyce
30-4-2011
|
7-1-2011 12:49:04
hoi Liselotte,
Ik heb ook een 'slechte' ervaring met de uitspraak:
"Als gij u goed voelt in wa je draagt, dan is het voor mij ook goed"
Mijn toekomstige en ik verkondigden dit ook, nu blijkt mijn schoonzusje een wit/crèmekleurig kleedje te hebben gekocht... Ik ben wel een traditionele bruid in het wit (off-white eigenlijk), en voel me er eigenlijk ook niet zo goed bij...
Oppassen dus met wat je zegt tegen je suite :-)
Misschien toch beter om op een subtiele manier duidelijk te maken wat je ongeveer verwacht van je suite en de kledij. Ik kan me voorstellen dat mensen zich ongemakkelijk voelen als ze over- of under-dressed zijn...
groetjes
Joyce
|
|
Evelien
9-7-2011
|
7-1-2011 13:32:26
Ik zou gewoon aangeven dat de andere mensen van de suite minder gekleed gaan zijn en dat ze dus best iets anders zoeken omdat ze anders wat uit te toon gaan vallen :) En zeg er gerust bij dat je eigenlijk voorkeur hebt voor dames in het kort! Meestal luisteren ze wel! Enneuh... Een schoonzus die in het wit komt? Hm, dat is écht not done... Dat ze dat zelf niet beseft is toch wel vreemd... Mss nog eens lachend laten vallen dat wit enkel voor de bruid is ofzo? Niet persé tegen haar alleen maar bv aan tafel als iemand wat vraagt ofzo?
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
7-1-2011 14:31:08
Eerlijk zijn!! Ik heb ook moeten verduidelijken op onze uitnodigingen: Geen wit! omdat ik het wel had voorzien dat er iemand daar toch mee zou afkomen want wij zeiden ook "als het feestelijk is, en ge voelt er u goed in, is het ok" ... En dan zie je idd plots een wit kleed verschijnen, ookal is het echt not done, sommige mensen schamen zich voor niets... Dus bespreekt dat ook met je vriend (het is zijn zus en moeder eh) dat jullie samen op een lievelijke manier verkondigen dat zelfs jij niet zoveel opgekleed zal zijn ...
|
|
Stefanie
11-6-2011
|
7-1-2011 15:05:09
Zeg hen duidelijk dat je niet wil dat de suite in het lang komt (vind ikzelf nogal ouderwets, ook al zijn die jurken ook heel mooi) en dat de jurken die ze op het oog hebben te gekleed zijn voor het feest. En natuurlijk dat ze niet in het wit mogen komen.
|
|
joyce
30-4-2011
|
7-1-2011 15:19:43
tja ik dacht ook dat het algemeen geweten was om niet in het wit op een huwelijk te verschijnen...
toen ze blij kwam melden dat ze een kleedje had gevonden, zei ik (eigenlijk om te lachen), "zolang het geen wit is, is het goed..." en ik zag meteen haar gezicht omslaan...
tja, we gaan sowieso wel subtiel melden dat wit echt not done is, en zeker niet voor iemand in de suite...
hopelijk kom jij er ook nog uit Liselotte!
|
|
ellen
14-4-2012
|
7-1-2011 16:53:37
Hey, Ik denk dat de mensen zowizo zullen zin en weten dat jij de bruid bent!! Zelf zou ik er geen probleem mee hebben dat de mensen uit de suite in het lang gaan, zolang het inderdaad maar geen wit is. Of het moet inderdaad zijn dat jij een kort rood (of ander kleur) jurkje hebt, dan zou ik het hen ook afraden. Maar als jou kleedje wit is geen enkel probleem naar mijn aanvoelen. Veel groetjes Ellen
|
|
jeff
27-8-2011
|
7-1-2011 21:13:59
Als je een dresscode inlast, ben je meteen van die problemen vanaf, en het kan een speciale sfeer geven.
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
7-1-2011 22:01:37
Dankjewel meiden! Dit forum is toch wel heel handig... eventje niet zien zitten en na het lezen van de reacties heb ik er terug zin in :) Ik zal dan maar een vlug gaan zeggen dat ik graag zou willen dat ze een kort kleedje aandoen :)! Aan iedereen nog veel succes met de voorbereidingen!!
|
|
ilse
7-8-2010
|
10-1-2011 9:03:31
Hey Liselotte,
Ik denk niet dat het nodig is dat heel de suite in een kort kleedje komt maar ik zou zeker wel aangeven dat het niet de bedoeling is dat ze een suitekleed aandoen.
Mijn trouwkleed kwam uit de suitecollectie en wij hadden ook een hele losse, informele trouw. Ik heb op voorhand gewoon tegen mijn ma, schoonma, zus en schoonzus gezegd dat ze mochten aandoen wat ze zelf wilden maar dat ik niet wou dat ze een kleedje uit de suitecollectie kozen. Enerzijds omdat het mijne daaruit kwam, anderzijds omdat ik dat zotte kosten vind, je kan dat achteraf toch niet meer aandoen en ik wou de mensen niet onnodig op kosten jagen.
Groetjes,
ilse
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|