Terug naar overzicht
ja, we hebben ook wegwerpcamera's. je moet gewoon zien dat er een goede flits opzit. en ik zou ze na de trouw alleen laten ontwikkelen en op cd zetten. en pas nadien foto's laten maken, bespaar je ook veel geld. want vaak mislukken er toch een groot deel van de foto's.
Hoi Vanessa, ik ben al op enkele bruiloften geweest waar ze wegwerpcamera's op de tafels hadden geplaatst. En eigenlijk gebeurde er altijd hetzelfde:- de kwaliteit van de foto's is een pak minder dan die van een echte fotocamera of een digitale dus dat verschil ga je wel zien als je ze in een album wilt plakken- de flits werkt niet altijd opperbest dus kan het zijn dat je van die donkere foto's krijgt- een boel foto's waren niet bruikbaar omdat de mensen er zo van die 'onnozele' foto's mee gemaakt hebben (ik hoop dat je weet wat ik bedoel).Maar al bij al moet je doen waar je je zelf het beste bij voelt, ik deel alleen maar mijn ervaringen met je. Op zich vind ik het wel een leuk ideetje. Misschien zijn er bruidjes op het forum die er wel goede ervaringen mee hebben gehad en dan moet je het zeker doen.Vele groetjesLindsay
Wij hadden dat idee ook gehoord, maar dat gaan wij niet doen omdat die foto's niet digitaal zijn, dus om ze te bekijken moet je ze allemaal laten afmaken om dan vast te stellen dat waarschijnlijk de meeste foto's onduidelijk, onscherp of helemaal niet mooi zijn. Ik denk dat je mooiere foto's zult hebben als je enkelen vraagt om hun digitaal fototoestel mee te brengen en foto's te nemen. Ik vind zo'n wegwerptoestelletjes weggesmeten geld, maar dat is natuurlijk maar mijn mening hé.
Wij gaan het wel doen... vrienden van ons hebben het gedaan en zij hadden wel enkele hilarische, onuitwisbare foto's. Mijn tante heeft een apparaatje waarmee dat je de negatieven van de foto's kan scannen waardoor deze digitaal worden. Op deze manier kan ik ze achteraf ook in een digitale album verwerken. Ik vind het het proberen waard na de reactie van onze vrienden (maar wij hebben ook onze fotograaf op het avondfeest die zal zorgen voor 'goede' kiekjes) Succes ermee!
wij gaan ook wegwerpcamera's gebruiken en onze 2 fotografen blijven ook en men nonkel gaat filmen ;-) ik wil niets missen van ons feest en wil massa's leuke foto's om later te kunnen wegdromen van onze leuke dag!! misschien een beetje veel maar als er dan iets mislukt heb ik nog altijd het andere om op terug te vallen
Vrienden van ons hebben dit ook gedaan en het viel ook tegen... Je moet alle toestelletjes ontwikkelen, ook al zijn ze niet 'leeggetrokken', veel foto's onder of overbelicht, te ver, 40x de openingsdans, evenveel keer de taart, mensen die er maar half opstaan, omdat mensen het niet meer gewoon zijn om door zo'n viziertje te kijken,... Wij hebben het dus anders gedaan en plaatsten volgend bericht op onze site: OPROEP Lieve gasten allemaal, Onze fotograaf zal er niet bij zijn op het avondfeest. Toch was een fotootje wel leuk geweest. Daarom durven wij vragen, uw digitaal fototoestel mee te dragen. Als je ons de foto's nadien bezorgt, wordt er voor de eventuele onkosten zeker gezorgd! Alvast bedankt en een dikke kus! Zo hebben we toch zo'n 300 foto's gekregen waaruit we zelf konden kiezen welke we zouden afdrukken en welke niet. Ik zou het meteen weer overdoen!
OPROEP
Lieve gasten allemaal,
Onze fotograaf zal er niet bij zijn op het avondfeest.
Toch was een fotootje wel leuk geweest.
Daarom durven wij vragen,
uw digitaal fototoestel mee te dragen.
Als je ons de foto's nadien bezorgt,
wordt er voor de eventuele onkosten zeker gezorgd!
Hallo Onze vriendin heeft het ook gedaan en had wel heel mooie fotos en de toestelletjes werkten goed. Het was echt een mooi resultaat. De fototoestellen werden gekocht bij ACTION en kosten daar maar 2,98 euro! met flits! Wij hebben ze nu ook daar al gaan kopen! Véél goedkoper dan bij een fotograaf.
Hey, Een collega van mij heeft dit ook gedaan, en bijna geen enkele van de foto was mooi of stond het koppel op. De mensen trekken meer rare foto's van elkaar aan tafel. Wij hebben gevraagd aan vrienden die niet zo graag dansen en aan familie om hun fototoestel mee te nemen en foto's te nemen van het avondfeest. Het resultaat is super mooi! We hebben echt vele en zeer mooie foto's! Dus misschien is dat ook een idee? groetjes sofie
Hey hey, Mijn verloofde had ook het idee om dit te doen maar ik ben daar zelf niet zo'n voorstander van aangezien de foto's (zelfs MET flits) toch wel van slechte kwaliteit zijn heb ik in het verleden al gemerkt... Je hebt er echt weinig aan dus wij gaan het waarschijnlijk ook niet doen. Bovendien heeft tegenwoordig bijna iedereen wel een digitaal fototoestel dat veel betere foto's oplevert en ik ben er vrij gerust in dat er minimum 1 fototoestel per tafel zal zijn ;-). Groetjes!
Hoi, Ik wilde dit ook eerst doen en dan zo''n 10 camera's regelen. Maar toen kwam mijn aanstaande met het idee om daarvoor inplaats 2 goedkopere digitale camera's te halen en deze neer te zetten. Een heleboel foto's mislukken idd op wegwerpcamera's, je hebt een heleboel quasi grappige foto's en van de leuke momenten heb je dan ook gelijk 10 foto's, omdat iedereen die gaat fotograferen. Met maar 2 digitale camera's heb je toch redelijk goede foto's, meer foto's (grote geheugenkaart) dus grappige foto's geven dan niet, en niet meer dan 2 foto's van steeds hetzelfde moment. En als je dan zelf via zo'n site er gelijk een album van maakt, heb je ook geen ontwikkel en afdrukkosten van foto's die je niet gaat gebruiken.