Nu Online
Momenteel zijn er 418 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonouders van zussen en broers uitnodigen?

8-1-2011 22:09:44

Hey iedereen

heb een klein vraagje; onze gastenlijst al volledig opgesteld, en dan komt schoonmoeder af dat we ook de ouders van vriend van mijn schoonzus moeten uitnodigen.

Dus mijn toekomstige man heeft 3 zussen met ieder een vriend. Dus de ouders van deze vrienden.

Nodigen jullie hen ook uit? Om eerlijk te zijn, heb ik deze mensen nog geen ene keer gezien en vind het dus niet nodig om hen uit te nodigen.

Vele groetjes

Kelly
11-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1461

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik8-1-2011 22:23:17

Sorry,
Maar jij bepaalt nog altijd je eigen gastenlijst op jullie trouw.En als jij die mensen niet kent vind ik persoonlijk dat ze niets op jullie huwelijk te zoeken hebben.
Kzou dat ook zo uitleggen aan mijn schoonouders,persoonlijk ken ik nu wel de ouders van mijn schoonzusjes maar om die nu daarom te gaan vragen op mijn huwelijk denk het niet hoor

groetjes

Sofie
2-7-2011
 Meld misbruik8-1-2011 22:26:49

Ik vind dat het een beetje afhangt of je ouders meefinancieren...dan vind ik dat het moeilijk is om mensen niet uit te nodigen die zij er graag bij hebben. Het is dan ook een beetje hun feest. Bij mij persoonlijk, ik nodig die mensen uit. En er zullen ook mensen naar mijn feest komen die ik eigenlijk niet ken, maar die mijn ouders of schoonouders erbij willen omdat ze er niet vantussen kunnen... . Maar alles hangt natuurlijk af van wie financiert en hoe jullie relatie is hé. Mocht ik alles zelf moeten betalen, zou ik zeggen tegen mijn ouders en schoonouders dat ze het deel van die mensen moeten bijleggen als ze per sé zouden willen dat we hen uitnodigen. Moeilijke dingen allemaal he... .
Sofie.

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik8-1-2011 22:34:16

Sofie,
Das idd ook een punt dat je daar geeft,ik gaf mijn reactie uit standpunt dat we alles zelf bekostigen,maar idd als je ouders/schoonouders natuurlijk meebetalen is het een heel andere situatie en zou ik mss dan ook wel de zin van mijn schoonmoeder doordrijven omdat zij hen er persé bijwil
Gelukkig is het bij ons niet het geval want ik vind het een beetje vervelend mensen op mijn eigen trouw te hebben die je voorbeeld zelf van haar nog pluim kent

Kelly
11-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 0:39:57

Het is nu wel zo dat mijn schoonouders en ouders meeleggen aan onze trouw. Maar schoonouders hebben een budget opgesteld dat nogal laag uitkomt, waarschijnlijk omdat mijn verloofde met 4 thuis is. Met hun budget hebben we juist zijn outfit, kostuum en schoenen kunnen betalen.

Dus in principe leggen ze niet mee voor het feest. Maar mijn verloofde wil graag zijn mama plezier doen daarmee, terwijl het ons eigenlijk al genoeg geld kost. Want zo hebben we er ineens 8 personen bij die we zelf moeten bekostigen.

lies
2-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 5:55:41

Hoi hoi,

bij ons idem aan situatie Sofie... Onze ouders financieren een stukje van het feest mee en waren ook vragende partij om deze mensen te nodigen. Wij kennen gelukkig wel alle mensen!

xxx

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik9-1-2011 10:51:21

Wordt bij ons ook gedaan, maar we rekenen hen bij de gasten van ouders / schoonouders en de kosten worden dan ook door hen gedragen...

Maar als het de bedoeling is om in intieme kring te vieren en jullie verder ook geen gasten van ouders en schoonouders hebben uitgenodigd, zou ik het niet doen.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik9-1-2011 11:27:28

Ik zelf zou dit niet doen, want waar stop dit. dat de vrienden of de verloofde van zijn zussen mee komen vind ik normaal maar daar dan de ouders van neen.

Dit is natuurlijk persoonlijk...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-1-2011 11:46:55

Ik heb daar ook geen moment aan gedacht om die uit te nodigen... Idd, waar stopt zoiets op den duur? Dan kan je hun grootouders ook al gaan uitnodigen enz.
Ik vraag me dan af: zouden die mensen daar zelf ook iets aan hebben? Niemand die hen kent (buiten hun eigen kind die niet eens bij hen aan tafel zit, waarschijnlijk...).

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik9-1-2011 12:16:20

Misschien toch nog eens overleggen met hen?
Bij ons komt er niemand van de schoonfamilie tot hiertoe (zelfs mijn schoonouders niet) dus dat probleem hebben wij niet, ergens wel jammer genoeg maarja daar gaat het niet over :)

Misschien ook rekening houden dat deze mensen ook wel een cadeautje meenemen? Ik heb hier toch al enkele keren horen zeggen dat veel mensen toch wel een mooi cadeau krijgen dus dan is de kost misschien niet zo hoog? Het cadeau blijft natuurlijk wel afwachten...

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik9-1-2011 13:48:37

Wij hadden ook zo een situatie. De helft van de ouders kennen we wel, de andere helft niet. Mijn schoonmoeder wilde wel de ouders van haar schoonkinderen erbij. Wij hebben dit dan met de schoonmoeder en de twee koppels zelf besproken. Gaan jullie er de tijd voor 'willen' opbrengen en hun aandacht geven? Zij zeiden ja, dus zullen ze er op de receptie zijn. Als ze zich vervelen is het hun schuld.... We hebben het hen duidelijk gevraagd.

Best bespreken en dan je gevoel volgen zou ik zo zeggen!

Kelly
11-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 14:25:58

ja heb het al verschillende keren met mijn verloofde besproken en hij vindt dat we om zijn mama plezier te doen toch deze mensen moeten uitnodigen. Dus bij deze zullen we dat dan doen. Maar nu komt ze ook nog af dat ze een lijstje gaat opstellen van de mensen die ze er nog wil bij hebben. Krijg er echt maagpijn van. Ik heb er geen probleem mee als schoonouders dan nog samenleggen voor het avondfeest, maar dat is dus niet het geval.
We zitten nu al aan 175 genodigden, wat blijkbaar voor mijn schoonmoeder nog niet genoeg is,lol. En mijn verloofde kan maar niet "nee" zeggen tegen zijn mama.
Nu hebben mijn ouders voorgesteld om meer te geven dan mijn schoonouders, maar ik vind dit dan oneerlijk. Dat mijn schoonouders fier langs mijn ouders staan, terwijl ze alleen maar kostuum bekostigd hebben.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik10-1-2011 8:56:04

Als jullie deze mensen niet kennen, zou ik ze zeker niet uitnodigen.
Groetjes,
ilse

Philip
10-9-2010
 Meld misbruik10-1-2011 9:20:16

ik vond dat ook raar,
heb het toch gedaan, en ben er blij om!
reden:
je hebt deze mensen nu nog niet gezien, maar je zal ze later zeker en vast nog veel zien!
denk aan babyborrels van je zus/broer
eerste communiefeesten en dergelijke!
dan zul je met die mensen aan tafel zitten!

groetjes

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik10-1-2011 13:12:22

Wij nodigen de schoonouders van broers en zussen (pff, ingewikkeld om uit te leggen) uit op de receptie. Op het feest zelf zullen ze niet veel mensen kennen, dus dat leek ons niet echt nodig. Ik moet er nu wel bij zeggen dat we die mensen wel kennen of toch tenminste al een paar keer gezien hebben...
Toch niet evident, die lijsten, ik ging er echt van uit dat we alles volgens onze eigen goesting gingen doen, maar dat blijkt moeilijker dan verwacht.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info