Nu Online
Momenteel zijn er 225 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

thema verbouwen, bouwen

  9-1-2011 15:56:10
Wij zijn aan het verbouwen en zouden dit ook als thema willen gebruiken voor ons huwelijk.

Weet er iemand mooie teksten voor in de viering ivm bouwen, verbouwen?
Hebben jullie nog ideeen voor zaal? kerk? ....

groetjes

ilse
20-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1265


Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik9-1-2011 16:07:49

Heb niet meteen teksten maar het zinnetje `bouwen aan geluk` vind ik hier wel toepasselijk.

En dan misschien andere zaken/ uitspraken zoals op elkaar bouwen, bouwen aan een toekomst? Als jullie al kindjes hebben of willen kan je iets zeggen over een stevig fundament of iets dergelijks?
Tzijn maar losse ideetjes hoor.



lies
2-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 16:09:24

Hoi Ilse,

hier ook al heel wat verbouwperikelen achter de rug en het is inderdaad leuk om er iets mee te doen! Misschien kan je er iets mee doen als thema voor de tafelverdeling?
Alvast veel plezier ermee

xxx



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-1-2011 18:16:49

Ik dacht ook meteen aan de tafelnamen. Er bestaan zo van die kleine baksteentjes, misschien daar de tafelnaam op noteren en aan de mensen geven? Of voor elke tafel iets anders: een baksteentje, een klein (lego)veiligheidshelmpje,...

Teksten ivm bouwen heb ik niet meteen, denk ik... Ik kijk even tussen het materiaal van school...



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-1-2011 18:46:17

Als evangelie: Het huis op de rots?

GEBED OVER DE GAVEN
Pastoor: Er zijn weinig dingen zo gezellig als samen aan tafel gaan in een huis dat een thuis is voor allen die er wonen en er binnenkomen.
Heer, ook vandaag willen we samen aan tafel gaan.
Wij bidden voor ... en ..., laat hen beseffen dat ze “broodnodig” voor elkaar zijn om alles tot een goed einde te brengen. Dat hun huis een thuis van vrede, vrolijkheid en geluk mag zijn, door een liefde als brood en wijn gebroken en geschonken. Laat hen hun leven delen zoals ook Jezus zijn leven deelde met anderen.

Uit onze eigen viering:

Openingsgebed door de priester

Als twee wegen elkaar kruisen,
en twee mensen besluiten
samen op weg te gaan,
als woorden niet hoeven,
maar je elkaar ook in stilte kan verstaan,
als het donker wordt
en je voor elkaar licht tracht te zijn,
als vriendschap liefde,
en liefde vriendschap wordt,
dan wil je samen gaan bouwen,
bouwen aan iets moois.
Vandaag willen Véronique en Robby de eerste steen leggen,
en jullie mogen er met z'n allen getuige van zijn.

Zegening van de ringen

Sofie:

Er waren eens twee trouwringen die samen in een doosje gingen wonen. Maar de ringen werden uit het doosje gehaald en ze werden zomaar verkocht en betaald. Gelukkig mochten ze weer bij elkaar in het doosje gaan wonen tot ze zich op zekere dag weer moesten vertonen. En vanaf die dag, ja, het trouwringenleven is hard, wonen die twee ringen weer apart. Maar soms, heel even, lopen ze terug hand in hand. Ja, zo gaat dat nu eenmaal in trouwringenland.

na de geloften:

Priester:

Véronique en Robby, vanaf vandaag en intenser dan voordien, horen jullie bij elkaar zoals het strand en de zee, zoals hemel en aarde. Voortaan zullen jullie in één adem genoemd worden en samenhoren: twee namen op dezelfde brief, twee namen op dezelfde deurbel, twee mensen onder hetzelfde dak en aan dezelfde tafel. Twee mensen, man en vrouw, samen sterk en gelukkig. Zorg dat jullie bij elkaar kunnen thuiskomen waar gezelligheid troef is!


Huwelijkszegen

Zegen Véronique en Robby.
Zegen hun handen, opdat ze niets zouden verbergen,
maar alles delen wat het leven hen schenkt.
Zegen hun ogen, opdat zij elkaar in de ogen zien
en stilzwijgend verstaan wat er in de andere omgaat.
Zegen hun monden, opdat zij lieve woorden
spreken tegen elkaar en elkaar bevestigen in de waarheid.
Zegen hun oren, om de verborgen vragen van de ander
te verstaan en te luisteren naar hun hart.
Laat hun huis een thuis blijven waar het prettig wonen is
en waar iedereen welkom is.





Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...