Nu Online
Momenteel zijn er 263 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Effe hart luchten... schoonmoederperikelen PART II

9-1-2011 16:34:19
Dag iedereen,

nadat ik PART I uit de doeken had gedaan was ik door jullie herkenbare situaties best wat gerustgesteld. Maar mijn voornemen om me hiervan niets aan te trekken is al ver verdwenen!
Nieuwste evoluties?

Onze feestzaal vraagt min 150 gasten, anders moeten we de ontbrekende aantallen bijpassen. Bij de zaalbesprekingen was het van "Oooh geen probleem, daar komen we makkelijk aan", maar nu wordt alles wat concreter en komt madam af met zielig weinig mensen die ze uitnodigt. Zelfs niet de volledige familie van mijn ventje! Die 150 gasten is normaal geen probleem hoor, maar ik was dik op mene teen getrapt... Vooral omdat mijn ventje heel erg teleurgesteld was. Veel zeggen en beloven, maar als t erop aankomt niet dus!

En als tweede had mijn mama de oren van de kop gezaagd over wat ze zouden gaan dragen... Ons mama van Oh maar dat weet ik nog niet hoor. Enfin, toch afgesproken om geen hoed te dragen en niet in t lang te gaan. Ok, alles prima, tot gisterenavond. Kreeg ik ineens een sms : "Ik heb een supermooi kleed gevonden voor het grote feest! Het is lang en helemaal wat ik zocht!" Aaaargh, word ik dus gek van hé! Het maakt me echt niet uit wat de mensen aantrekken, onze dresscode is feestelijk en kan dus alle kanten uit. Maar zo terugkomen op beslissingen, sorry, niet aan mij besteed!

Toppunt van al, nu blijft ze bellen op gsm en vast toestel zodat ze me de oren van kop kan zagen over haar kleed. Puur zodat ik zou zeggen wat een mooi kleed ze heeft gekocht! Maar sorry... als zij nog eens niet iets leuks kan zeggen over mijn kleed ga ik me daar echt niet mee bezighouden!

Voila, moest er even uit! En doet deugd om dit bij jullie te doen omdat ik weet dat ik niet alleen sta in dit soort situaties!

Bride in stress
xxx

lies
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1119

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik9-1-2011 16:59:13

haha wat herkenbaar die schoonmoeders.... tis vaak zo erg dat er weinig te lachen valt eigenlijk maar ja, wat kun je doen...
Eens zeggen hoe je erover denkt, dat het JULLIE dag is, maar misschien is zwijgen soms een betere oplossing hé.
in ieder geval, je hart luchten helpt vast een beetje.

Bij onze aankondiging dat we gaan trouwen was schoonmoeders reactie;
Oh maar ik hoef toch zeker niets chiques aan te doen? ARGGG

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 20:45:31

Niet te veel van aantrekken.
Gewoon genieten. Het is jullie dag!

Veel plezier nog!

Annelies
22-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 20:50:21

Het is inderdaad JULLIE dag!!!
Probeer te genieten van de voorbereiding tot de dag zelf. Als je je nu in alles druk maakt, dan ga je ongelooflijk gestresst zijn op de dag zelf ook, gewoon door alle frustratie die je hebt opgebouwd. Laat het over je gaan. Als ze zaagt, zing een liedje in je hoofd en knik af en toe eens zodat ze denkt dat je nog steeds luistert.
Maar echt, van al de vriendinnen die al getrouwd zijn is er geen één die niet zegt dat ik moet genieten van de voorbereiding, dat maakt de dag zelf nog 10x zo mooi.
Ik hoop dat het je lukt!

Succes

An
23-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 22:28:33

Inderdaad.. niet teveel aantrekken.. gewoon jullie ding blijven doen!!! Geniet van alle dingen die er te regelen vallen en probeer je zo min mogelijk op te jagen... soms is zwijgen inderdaad het beste.. maar vaak kan een goed gesprek ook wonderen doen. Af en toe stoom aflaten en weer met volle moed ervoor gaan.. je kan dit best!!!

Wat ben ik super blij met mijn toekomstige schoonmoeder eerlijk gezegd... zowel ik als mijn moeder kunnen het goed met haar vinden. Onder ons 3 mijn trouwjurk gaan kopen.. beide mama's gaan ook met m'n ventje zijn pak kopen.. beide mama's helpen bij de voorbereiding waar nodig met veel voorstellen maar uiteindelijk zijn toch wij het die alles beslissen en nog een negatieve reactie hierover gekregen.. i like it!!

Peggy
12-2-2011
 Meld misbruik10-1-2011 0:21:59

Hella,
Ik herken je verhaal,
Die van mij is ook de Tam Tam van de familie.
Dat we al ons geld aan de trouw geven en dat het schandalig is wat we geven aan ons kleren.
Terwijl ik van mijn ouders mijn trouwkleed heb gekregen maar van schoonma komt er niks.
Niet dat we da verwachten, maar ze is de laatste die er over mag roddelen.
Ze meent echt da ze weet wat wij op de rekening hebben staan ofwat?
Jaloezie is da maar da is echt niet makkelijk om da een plaats te geven!
Ik ga da in ieder geval proberen, jij ook succes!!
Vrgr

M.
18-6-2011
 Meld misbruik10-1-2011 0:38:12

dan gaat uw schoonmoeder lekker uit de toon vallen ;-)

Anne
8-10-2011
 Meld misbruik11-1-2011 21:38:45

die dingen zijn zooo herkenbaar. Zeker wat betreft kledij van de suite. Wij hadden gezegd dat de suite geen zotte kosten moest doen, niet per se in het lang, geen hoeden, etc. etc., maar uiteraard wel feestelijk. De oplossing van mijn schoonmoeder: "ik zal dan voor de mis een tailleurke dragen en voor het feest een cocktailkleedje". Ik dacht dat ik me verslikte toen ze dat zei en zag mijn moeder ook zo naar mij kijken van "dat kunt ge niet menen" :-)
Hilarische toestanden allemaal, maar probeer het je niet te hard aan te trekken, alhoewel ik ook helemaal over de rooie ga hoor als ze zo'n dingen zegt.

Eigenlijk is het zoals M. hierboven zegt: dan valt zij uit de toon hé en zal het snel duidelijk zijn wie de (slechte) aandacht wil ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...