Nu Online
Momenteel zijn er 540 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen met een kindje

9-1-2011 21:43:00
Hallo bruidjes,

wie van jullie heeft ook een kindje, en hoe lossen jullie de opvang hiervan op
op jullie trouwdag. Wij hebben een dochter die tegen dan 2 jaar en 3 maanden
zal zijn, maar al de mensen die we vertrouwen zijn op ons feest? Hoe lossen
jullie dit op. Ze gaat altijd om 7 slapen, maar niemand van ons kan natuurlijk
op dat uur weg van het feest om haar slapen te leggen, dus ook dit zal die persoon
moeten doen, pfffffffffffffff moeilijk

joke
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 578

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik9-1-2011 21:48:59

@Joke,
Bij ons was de mogelijkheid daar van de zaal uit om de kindjes(we hebben er 2 eentje van 3,5 tegen dan en eentje van 2jaar1maand)in het kamertje te slapen te leggen die voor ons voorzien is.
Eerst waren we dit ook van plan,maar nu wil mijn vriend(man tegen dan)aan zijn mama vragen om de mobilhome mee te brengen naar de zaal en de kindjes daar dan in te slapen te leggen,met babyfoon moeten we dan ook nog bereik hebben,en af en toe kunnen we eens gaan kijken naar hen of ze nog mooi slapen enzo(of de schoonouders of schoonzusje,...)maar zo zijn ze dichtbij en moet er niemand van het feest weg die we er graag bijwillen :-)
En zo kunnen de kindjes lekker blijven verder slapen als het feest ten einde is en we naar huis gaan)

groetjes

joke
13-8-2011
 Meld misbruik9-1-2011 21:55:48

hey Inge

bedankt voor je reactie, wij hebben ook een caravan en die gedachte heeft
ook al door mn hoofd gespeeld, in een kamertje bij de zaal kan ik me niet
voorstellen dat ze rustig kan slapen, die muziek en zo op de achtergrond, en
als ze daar dan ligt te huilen is de lol voor ons ook snel voorbij hé.
Misschien toch nog eens over de caravan nadenken dan toch bedankt
en als nog iemand ideeen heeft....

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 21:57:15

Wij hebben een meisje van 18 (dochter van goede kennissen).
Zij babysit regelmatig en onze kindjes ( 2 en bijna 4 jaar) kennen haar wel een beetje. (We zien haar een viertal keer per jaar) . Zij gaat heel de dag met ons mee en let in het gemeentehuis en in de kerk ook op onze kindjes. Na de kerk gaat zij met de kindjes naar ons thuis om hen wat te laten slapen, zodat ze 's avonds bij het feest kunnen zijn. Op het feest is zij er ook bij om op hen te letten. Als de kindjes moe worden gaat zij ermee naar huis om ze in bed te leggen en blijft dan ook bij hen.
Zo moet niemand van onze familie en vrienden er tijdens ons huwelijk op letten en zijn ze toch altijd dicht bij ons.

joke
13-8-2011
 Meld misbruik9-1-2011 22:01:32

hoi vanessa

dit is inderdaad een ideale oplossing, wou dat ik die ook had pff
jammer genoeg hebben onze vrienden kleinere kinderen , ale de
oudste zijn 12 dus toch wel te jong om zo een kleine spruit bij te
laten.
We zullen er nog wat nachtjes over moeten denken vrees ik.
bedankt groetjes

Kim
27-8-2011
 Meld misbruik9-1-2011 23:03:31

Hoi, mijn zus is vorig jaar getrouwd en mijn ouders hebben ook de mobilhome mee naar de zaal genomen. Dit is super goed gegaan en als wij trouwen gaan we het weer zo doen. Succes!

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik10-1-2011 6:52:16

hallo,

Wij hebben ook 2 kleine kindjes, en nemen een zaal waar wij ook kunnen overnachten.
Ze hebben een aantal kamers, en 1 zal voor de babysit en de kindjes zijn.

groetjes
veronique

Elisabeth
17-9-2011
 Meld misbruik10-1-2011 7:50:58

hallo,
wij houden houden ons feest thuis zodat de kindjes, als ze moe zijn gewoon in hun eigen bedje kunnen slapen! we houden geen feest voor 100 man of meer dus dat lukt prima :)

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik10-1-2011 9:53:21

bij mij heeft de nicht van een vriendin (en ondertussen zelf een vriendin geworden) zelf aangeboden om op ons zoontje te passen, omdat zij zelf ervaren had hoe moeilijk opvang vinden op die dag is.. zij komt dan gewoon naar het avondfeest, en als ons zoontje moe is, gaat zij ermee gewoon naar haar thuis, en wij gaan hem dag erna ophalen...

groetjes

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik10-1-2011 10:55:11

Wij hebben via een vriendin ook een vast babysit gevonden omdat bij ons in familie/vrienden er ook geen kandidaat-babysitters zijn. Zij past al een heel tijdje op ons zoontje, dus ze kennen elkaar goed.

De dag zelf gaan de ouders van ons bruidsmeisje ons zoontje mee opvangen en vanaf avondfeest komt onze vaste babysit met haar vriend mee feesten, zij gaan naar huis met ons zoontje als hij te moe is. Zij gaan bij ons thuis logeren en wij gaan naar een B&B. Tegen de middag gaat mijn getuige/meter van ons zoontje hen aflossen zodat wij toch nog eerst een heel daggetje voor ons 2 hebben

lies
16-4-2011
 Meld misbruik10-1-2011 12:11:22

Hoi,

Wij hebben ook 2 kindjes. Bij ons huwelijk zullen ze opgevagen door een goede vriendin van de zus van mijn toekomstige ;-).
We kennen haar ook aangezien die zus nog thuiswoont en die vriendin daar vaak over de vloer komt, ook de kindjes kennen haar wel. We nodigen ze uit op de receptie en zullen naar huis gaan als het te druk w voor de kindjes.
De babysit gaat dan naar het huis van oma en opa samen met de neefjes en nichtjes van onze kids.

Waar we eerst aan hadden gedacht waren de schoonouders van de andere zus. Mss is dat een optie voor jullie, die hebben ze dan mss ook wel eens gezien op andere feestjes ofzo...

joke
13-8-2011
 Meld misbruik10-1-2011 12:17:06

Dames
allemaal bedankt voor de reacties, ik ben dus nie de
enige met dit probleem
We zullen het allemaal eens in overweging nemen en dan
komen we er wel uit.
Alvast bedankt voor jullie tips

groetjes joke

davina
6-5-2011
 Meld misbruik10-1-2011 21:30:42

hey, onze dochter is 4 tegen dat we trouwen en we laten nu 2x per maand een vaste babysit van de gezinsbond komen zodat ze elkaar gewoon raken, soms is dat s'avonds maar meestal is dit overdag als wij vlug gaan winkelen en is dat soms maar 1 uurtje, zolang ze elkaar op tijd zien vlot da wel en op de trouw gaat de babysit de hele dag mee en na de receptie gaat zij naar huis zodat onze kleine meid in haar eigen bedje op haar gemak kan slapen

joke
13-8-2011
 Meld misbruik10-1-2011 21:38:18

Hoi Davina,

bedankt voor je reactie, dat is inderdaad een goeie oplossing,
jammer genoeg lukt dat voor ons niet, mijne man werkt in
Straatsburg dus wij wonen daar maar trouwen voor de kerk in Belgie
Maar we zijn niet genoeg in Belgie om haar op voorhand aan een
babysit te laten wennen.
Toch bedankt voor je tip

groetjes

AN
10-9-2011
 Meld misbruik10-1-2011 23:55:07

hey,
ons zoontje zal in september als we trouwen 18 maanden zijn...wij hadden ook het probleem voor opvang.
Toen dachten we aan onze onthaalmoeder....
Dus probleem opgelost...onze onthaalmoeder komt ons zoontje halen na de misviering en mag daar blijven tot de volgende dag....dan zijn we tenminste gerust...

Ellen
2-4-2011
 Meld misbruik11-1-2011 9:42:41

kindjes gaan gewoon alles meedoen , tegen dan 3 en 2 jaar, in namiddag gaan we ze wel proberen te slapen te leggen, dat ze beetje kunnen rusten
En dan savonds mogen ze gedeelte van de maaltijd ook blijven en daarna komt de onthaalmoeder hen halen, en mogen ze daar blijven slapen

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik12-1-2011 23:00:21

Hoi! Ja wij hebben ook een dochtertje van 2 jaar (tegen dan 3 jaar) en mijn zus heeft er ook nog eens 2. Dus hebben we al afgesproken dan Alissa met hun kindjes mee mag naar huis en daar komt dan een (vaste) babysit op de kindjes letten terwijl zij nog wat kunnen feesten samen met ons. en dan gaan wij haar de volgende dag terug halen. We waren er redelijk snel uit :-) dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...