Nu Online
Momenteel zijn er 510 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geven jullie allemaal bedankjes aan alle gasten

9-1-2011 22:36:56
hallo bruiden

ik lees hier superveel over al die bedankjes, geven jullie hier echt allemaal
bedankjes aan alle gasten, wij hadden eigelijk gewoon in gedachten om
de ouders en getuigen te bedanken, is dit dan zo vreemd???

joke
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1464

M.
18-6-2011
 Meld misbruik10-1-2011 0:33:36

Goh, ik vind zo een bedankje wel leuk eigenlijk. De ouders en getuigen geef je sowieso een kado. Zo een bedankje is eigenlijk een "goedkoop" geschenkje waarin je iedereen bedankt voor de aanwezigheid.
(Dit is dan in de plaats van de foto die ze vroeger altijd opstuurden)
Je moet maw je later niet meer bezighouden met iedereen een kaartje sturen om ze te bedanken, want zo een bedankje geef je dan ineens mee met de gasten.
Er zijn echt honderden leuke geschenkjes, in alle prijsklasse.
Steeds meer doen mensen dit, en er bestaan ook super veel websites om ze te bestellen.
Ik zou er eens over nadenken, jullie moeten zelf maar zien natuurlijk!

Groetjes,
Mieke

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik10-1-2011 8:34:52

Hey Joke,

Bij ons kregen de ouders iets en de getuigen.
De gasten op de fuif kregen achteraf gewoon een foto (per koppel).
Er is helemaal niks vreemd met geen bedankjes geven, je doet daar eigenlijk mee wat je zelf wil maar je moet je zeker niet verplicht voelen omdat iedereen het doet.

Groetjes,
ilse

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik10-1-2011 8:51:44

Wij doen voor alle gasten de gekende organzazakjes met bruidssuikers en voor de getuigen (tevens ouders) een extra groot geschenk. De bruidssuikers komen op zo'n 100 euro, maar dan hebben we genoeg voor 200 personen met gepersonaliseerd kaartje.

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik10-1-2011 12:06:07

Wij gaan ook achteraf gewoon een foto opsturen om te bedanken. Is een klein gebaar, maar is denk ik wel genoeg :)

Wij zitten eerder in de knoei met onze bedankingen voor de ouders. Beide onze ouders zijn gescheiden. Mijn verloofde zijn vader zal op onze bruiloft zijn, maar hij heeft hem wel in 10 jaar nog maar 2 keer gezien.. Dus ligt het nogal gevoelig om de ouders over dezelfde kam te scheren... Niet iedere ouder verdient in onze ogen evenveel bedankt te worden. Wij twijfelen dus nog of we ook echt iets gaan geven op de trouw zelf. We zullen ze wel in woorden bedanken, maar een geschenkje zal in persoon worden af gegeven na de trouw ergens denken we.

uiteindelijk moet je zelf kijken wat voor jullie het beste werkt!

joke
13-8-2011
 Meld misbruik10-1-2011 12:21:02

hoi allemaal

alvast bedankt, blijkbaar moet je dus wel minimum een foto
naar al de gasten sturen, zelf daar had ik niet bij stil gestaan oeps.
Zal er nog eens over moeten denken, een geschenk voor iedereen
vind ik persoonlijk niet echt nodig, ze komen allemaal naar ons
avondfeest inclusief eten en drinken , is een extra cadeau dan nodig?

Kelly
11-7-2011
 Meld misbruik10-1-2011 13:23:01

Wij gaan normaal gezien geen bedankjes doen, toch niet meteen een kadootje geven wanneer de gasten vertrekken na het avondfeest. Misschien wel een foto erna opsturen.
Heb al vaker gemerkt op eerdere trouwen dat dit eigenlijk geld weggegooid is. Want vaak beland dit al na een week in de vuilbak en je hebt er toch wel veel voor betaald.
groetjes

joke
13-8-2011
 Meld misbruik10-1-2011 13:46:51

bedankt Kelly

daar zat ik dus ook mee, je betaald er zoveel geld
voor en het beland in een vergeten schuif of in de
vuilbak, dan koop ik van dat geld liever iets voor
onze dochter hoor.

groetjes

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik10-1-2011 17:37:05

Ik redeneer ook zoals Kelly hoor... Wij gaan ook geen bedankjes geven op het avondfeest normaal en weten ook helemaal nog niet of we achteraf een foto zullen sturen.... Uiteindelijk beland dat ook bij veel mensen gewoon ergens onderaan in een doos of een kast ofzo...

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

annemie
21-1-2011
 Meld misbruik10-1-2011 18:24:15

Hoi allemaal,

Wij moeten ook eerlijk toegeven de meeste van de bruidsbedankjes belanden bij ons in de vuilbak. Dus hebben we lang getwijfeld of we zelf iets zouden doen. Nu heb ik doosjes celebrations gevonden van 150gr. eigenlijk bedoeld voor bij de feestdagen mooi rood met een gouden strikje vanboven en een kaartje vanvoor waar ik bedankt heb opgeschreven.
Vind eigenlijk dat het niet veel moet kosten als je al iets geeft.
En waarom niks geven wat je zelf lekker vind: een lat chocolade, chips, iets wat de mensen opeten en niet iets waar je naderhand van denkt dat heeft de bruid veel geld gekost en dat gooi ik nu weg.
Je moet het zelf beslissen maar ik vind niet dat het perse moet.
Nog veel plezier met de voorbereidingen!!!!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik10-1-2011 18:51:20

Heyhey,

Ik zou persoonlijk toch voor iets van een bedankje zorgen hoor, al is het "maar" een foto. Inderdaad de gasten krijgen gratis eten en drinken maar natuurlijk doen ze ook de moeite om erbij te zijn en brengen ze kado's mee, dus een bedankje vind ik wel op zen plaats. De gasten zullen het zeker apprecieren en het hoeft echt niet veel te kosten.

Groetjes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-1-2011 18:52:24

Wij hadden ook de traditionele foto. Ook omdat er wel meer mensen zijn die je wil bedanken, niet enkel de avondgasten! Zo denk ik bv. aan mensen waarvan je een cadeau hebt gekregen zonder dat je ze hebt uitgenodigd, of mensen die speciaal naar de kerk komen zonder dat je ze naar het feest laat komen (die verdienen eigenlijk nog méér dank dan de mensen die zich 'verplicht' voelen van te komen...).

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik10-1-2011 22:46:24

Hoi,

Wij hebben geopteerd om achteraf een foto op te sturen naar de gasten alsook naar de mensen die aan het stadhuis iets hebben afgegeven als diegene waar we een kaart van hebben gekregen.

De reacties op de foto waren heel leuk en de foto zal zeker niet in de schuif verdwijnen! Bij iedereen staan we nog op de schouw of hangen we op het prikbord in de keuken :-)
(We zijn nu al bijna 5 maanden getrouwd).

groetjes

sofie

bobo
2-2-2013
 Meld misbruik11-1-2011 20:25:52

Omdat wij het ook een "jammere" kost vonden om die bedankjes te geven hebben wij een goed alternatief bedacht voor de traditionele foto.

Als je die laat maken en drukken door de fotograaf (om de avond zelf nog af te geven) betaal je immers superveel geld.
Ook nadien foto's versturen kost veel geld want postzegels zijn toch ook al prijzig.

Zodus, wij zochten een leuke foto uit van onszelf en lieten deze, samen met onze uitnodigingen drukken, dit op hetzelfde soort papier (maar dan kleiner formaat) en dezelfde tekstkleur (sepia - bruin). Gevolg: je moet maar één keer drukkosten betalen en slechts één keer de kost voor de kleur.
Wij betaalden amper 60 euro voor 230 bedankjes!!!
Op die manier stelden wij toch de mensen tevreden die zich vasthouden aan tradities en hebben wij ons niet blauw betaald.

Succes!

Groetjes

niki
7-5-2011
 Meld misbruik11-1-2011 23:03:53

Wij wilden ook eerst geen bedankjes geven,
omdat we vonden dat we al genoeg kosten hadden.
Nu hebben we dan toch maar onze menig herzien!
We hebben in de AVA cellofaanzakjes gehaald, lint en suikerkaartjes.
We gaan nog naar de Makro en daar halen we grote dozen snoepjes.
Dan kan ik al die zakjes vullen met snoep ( wij hebben dat zelf graag)
een mooie strik errond en een suikerkaartje eraan met Bedankt op!
We zijn dan rond de 50€ kwijt voor 150 gasten.
En op het feest zelf zetten we langs ieder bord een zakje, zodat ze dat
dadelijk mee kunnen nemen en wij niet bij iedere gast als ze naar huis gaan
moeten zeggen, vergeet u bedankje niet. Want dat wordt net vergeten!

KATHY
21-5-2011
 Meld misbruik12-1-2011 20:14:23

we hebben onze trouwkleding op voorand gepast en hiervan samen een foto laten maken
deze hebben we dan met de datum en onze namen laten afdrukken en we waren voor 60 STUKS NOG GEEN 6 EURO kwijt
want het is echt wel duur om ze de avond zelf te laten drukken
en opsturen is ook heel duur
dus weer uitgespaard
plus we geven ze als we onze sociale gesprekjes voeren aan tafel

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik17-1-2011 1:14:12

Ik krijg hier net ook nog een goed idee, misschien hebben ze wel bij de bodyshop of zo van die kleine zeepjes of badpareltjes. Zelf inpakken en lintje aandoen. Gaat waarschijnlijk ook meevallen van prijs. En is nog iets praktisch die ze de dag nadien lekker ontspannen kunnen gebruiken om het zweet van het avondfeest of de alcohol eraf te spoelen. Beter dan iets dat in de schuif of in de vuilbak verdwijnt. Ik ga deze week eens op inspectie in de winkelstraat.

joke
13-8-2011
 Meld misbruik17-1-2011 21:48:17

bedankt Cindy

is inderdaad een tof idee, ik vind het allemaal wel leuk maar denk
dat wij het zonder de cadeautjes gaan doen, enkel de ouders en'
getuigen denk ik

toch iedereen bedankt

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...