Nu Online
Momenteel zijn er 673 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eeuwige twijfelaar...

11-1-2011 14:45:52
Hey lieve bruiden in spé,

Kennen jullie ook dat gevoel, die ongerustheid dat je geen enkel kleed zult vinden die jou past ?

Dat heb ik dus nu al...

Binnenkort ga ik op kleedjesjacht (vraag me nog niet naar waar), in de hoop dat ik direct iets vind die mij staat, vermits ik geen shopper ben ;-)
Ik hoop op zeer proffesionele mensen in de bruidswinkel, die mij niet bij elk kleed zullen zeggen "dat het me beeldig staat", terwijl ik er misschien uitzie als een wandelende kerstboom ;-).

Als ik eens rondneus bij de bekende merken van bruidskledij, heb ik zo nog geen één kleed gehad waarvan ik dacht "dit ben ik" ! Oeps...

Maar, komt wel goed hoor ! Have a little faith zeggen ze dan ;-)

Kan mij iemand z'n ervaringen geven met een bepaalde bruidswinkel ? goed of slecht ?

Thanks, veel succes dames bij jullie zoektocht :-)

Charlene
2-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1259

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik11-1-2011 14:49:42

Oei oei maar een kleed ZIEN op het internet en een kleed effectief AANHEBBEN, is een heel andere ervaring.

Ik had ook zoiets van : ok dat is geen lelijk kleed en die kleedjes ben ik dan gaan passen.

Blijkt dat sommigen me beeldig stonden (2 van de 10 uitgekozen), blijkt dat sommigen me gewoon echt NIET stonden .. hoewel ik ze op foto zo mooi vond

Je zal dus wel zeker een kleed vinden

lies
2-7-2011
 Meld misbruik11-1-2011 15:03:25

Hoi Charlene,

elke bride to be heeft haar momenten van twijfel. Maar wees gerust, je zal vast en zeker een kleedje vinden waarin je straalt. Wie weet heb je binnenkort zelfs iets als zou ik het ene of het andere nemen...
Inderdaad, beetje vertrouwen hebben en komt helemaal goed. En wat de verkoopsters ook zeggen, je merkt zelf meteen of je het wel of niet mooi vindt.
Tip : neem iemand mee die je smaak volledig kent, helpt altijd!

Veel succes en genieten hé!

Tamara
12-5-2012
 Meld misbruik11-1-2011 16:24:07

he Charlene, ik ken je frustratie, ik zit namelijk met hetzelfde probleem
ik ga eens in Brussel rondneuzen, daar zijn best wel wat bruidswinkels dus misschien kun je ook eens tot daar gaan? Ik hoop in elk geval dat ik daar iets ga vinden.

Marijke
3-6-2011
 Meld misbruik11-1-2011 16:36:18

ik ben ook een eeuwige twijfelaar... maar had na 3 winkels mijn keuze gemaakt. Als ik een tip mag geven, pas verschillende modelletjes. Dan zie je soms dat dat ene mooi kleed je ineens kilo's dikker maakt. Dat had ik toch. Ik ben ben iets helemaal anders naar huis gegaan dan ik in mijn hoofd had.
Ik weet niet van waar je bent, maar ik heb mijn kleed gevonden in Le Chapeau in Bree. Ze laten je echt alle jurken zien in jouw prijsklasse en je mag passen wat je maar wil en ze geven goede tips.
Ik ben heel tevreden over mijn keuze, maar had wel niet het gevoel van 'wauw, dit is het helemaal' zoals veel bruidjes vertellen. Gelukkig heb ik van mijn getrouwde vriendinnen gehoord dat zij dit ook niet allemaal hadden.
Geniet er in elk geval van! Tis een leuke periode!

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik11-1-2011 17:26:19

Hey Carlene...

Ik ben bij Koonings in Deurne (Nederlands Brabant) geweest... supervriendelijk, veel geduld, een enorme collectie (maar echt!)... ik heb dan ook maar 1 winkel gedaan omdat 'mijn sponser' liefst één winkel wou doen... op voorhand ben ik wel nog bij Linx geweest in Hasselt. Maar zij hebben enkel Linea Raffaeli... en het bij één merk laten vond ik toch wel riskant... het is zoals ze hierboven al zeggen... een kleed aanhebben is een enorm verschil met de foto's in de boekjes! Ook ik had net als Marijke niet het gevoel van 'waw, dit is het helemaal'... maar ik wilde het gewoon niet meer uit doen... en dat is ook een goed teken hé! Heel veel succes met je zoektocht...

PS: moest het kunnen helpen... in februari hebben ze ook een bruidsshow bij Koonings... daar ben ik ook eerst naar toe geweest, dan heb je een idee van de (zeer uiteenlopende) stylen die ze er verkopen. Het uurtje rijden was het in ieder geval meer dan waard!

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik11-1-2011 18:09:52

Hallo,

Ik ben ook een eeuwige twijfelaar en heb mijn mama meegenomen op kleedjesjacht, ik vertrouw haar 100%, zij zou me nooit een lelijk kleed laten kopen.
Bovendien ben ik ook verre van een shopper en ben maar naar één winkel geweest waar ik meteen mijn goesting vond. De dame van de winkel liet ons ook altijd eerst ons mening zeggen en dan zei zij haar mening ook. Ook al zeiden wij dat het niet volledig ons goesting was, dan zei zij bijvoorbeeld wel dat er nog andere kleedjes beter zouden staan bij mij. Dus een eerlijke dame die je zeker niet verplichtte om te kopen.
Wij zijn bij Lucky Day in Terneuzen geweest, een kleine winkel maar net dat stelde me op mijn gemak. En ook al was het een kleine winkel, de vrouw van de winkel bleef echt maar kleedjes uithalen en ik mocht alles passen wat ik maar wilde. Zeker een positieve ervaring.

Nog veel succes met de zoektocht!

Groetjes,
Kendra

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-1-2011 18:14:23

Zoals Aurelie zegt: er is een héél groot verschil tussen een kleedje op foto en het aanhebben!
Mijn droomkleed bleek, eenmaal ik het aanhad, heus niet meer zo waaaw te zijn. En mijn uiteindelijk gekozen kleed, had ik niet eens in de catalogus opgemerkt (terwijl het er wél instond!). Ik heb ook een combinatie gemaakt: van het ene model de rok en van het ander de top. Ook dat kan! Dus maak je geen zorgen, alles komt goed!

Sofie
6-5-2011
 Meld misbruik11-1-2011 19:56:49

Hey Carlene,
Ik vond ook niet echt iets mooi op foto. Ik had wel enkele ideeën maar je moet die kleedjes toch aanhebben. Ik wist dat ik mijn kleedje gevonden had toen ik buitenkwam uit het paskotje en mijn mama de tranen in haar ogen had. Ze zei dat het kleedje perfect bij mij paste. Ik dacht ook niet dat ik ooit het gevoel ging hebben van dit is het, maar toen ik in de spiegel keek, wist ik waar iedereen het over heeft. Je weet gewoon wanneer je jou kleed aanhebt.

Heel veel succes bij het zoeken van je kleedje

Groetjes Sofie

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik11-1-2011 20:07:56

Charlene,
Ik begrijp je perfect. Nog 115 dagen te gaan en moet nog op zoek naar mijn trouwjurk. Ik zoek wel niks traditioneel en ook geen wit, maar het gaat niet simpel worden vrees ik.
Succes met je keuze, maar het het gaat je zeker lukken.
Groetjes

Oksana

Meld misbruik11-1-2011 22:44:45

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik12-1-2011 8:13:17

Hey,
Tegenwoordig kan en mag echt alles qua kleur en model dus heel veel keuze. Kijk zeker ook bij de suitekledij want daar zitten ook mooie dingen tussen (dat van mij kwam uit de suitecollectie)
Ik dacht ook dat het bij mij moeilijk ging zijn omdat ik niet traditioneel wit wou en ik dacht dat ik met zo'n trouw- of suitekleedjes niet stond en het allemaal zo duur is (je hoort hier op het forum immers al vlug prijzen van 1500 voor een jurk).
Wel dat is super meegevallen. Je ziet echt wel als je het pashok uitkomt of het kleed je staat of niet hoor. Ik had wel het wauwgevoel.
Mijn kleed was van model wel ietwat traditioneel (strapless top met rok) maar de kleuren zeker niet (turquoise en zwart) en het kostte ongeveer 750 euro.
Neem ook iemand mee waarvan je weet dat ze hun mening durven zeggen. En bij twijfel gewoon verder zoeken, je niet verplicht voelen om iets te nemen.
Namen van bruidswinkels vind je op dit forum genoeg. (afhankelijk van waar je woont en hoe ver je wil rijden).
Groetjes,
ilse

Miranda

Meld misbruik12-1-2011 13:30:09

Hallo,

Mag ik je ver-KOOP je trouwjruk even voorstellen.

Een enorm aanbod, alles op voorraad en super voordelig.
Originele merken voorzien van accessoires!

Als je interesse hebt om langs te komen dan horen wij dat graag.

Nele
4-6-2011
 Meld misbruik12-1-2011 15:52:00

Beste Charlene
Je bent heus niet de enige! Ook ik ben een geboren twijfelaar en probeerde me er niet al te druk in te maken. Ik had wel al sinds jaar en dag een zwak voor Linea Raffaelli. Ik vond heel wat jurken in hun brochure heel leuk. Vooraf heb ik besloten om eerst naar daar te gaan (concept shop Brugge) en dan eventueel nog 1 winkel te doen. Want ik was bang om in 10 winkels 100 mooie jurken te zien en dan te moeten onder gaan aan twijfel.
Vooraf had ik wel een licht idee van wat ik wou, doch had nog niet echt mijn zinnen op iets gezet.
Toen ik enkele maanden geleden naar LR ging, ben ik heel goed geholpen. De mevrouw die me hielp was heel oprecht. Ik zei ook meteen wat ik vond en hoe ik het aanvoelde. Maar dan uiteindelijk bleven nog 2 jurken over. Ik had 1 jurk die ik heel mooi vond en ik had 1 jurk waar ik me echt goed in voelde. Allebei waren ze heel mooi. Ik vreesde echt dat dit hét twijfelmoment van m'n leven zou worden...maar wonder boven wonder...niet. Ik heb op 't einde de jurken telkens afwisselend aangedaan totdat ik uiteindelijk beslist heb. Tja, dat duurde wel enkele uren, maar na mijn stap buiten de winkel heb ik geen seconde meer getwijfeld.

Marita

Meld misbruik12-1-2011 16:02:10

Hallo Charlene,
eventueel kan je bij Het Bruidsparadijs in Merksem eens een kijkje gaan nemen. Daar is a.s. vrijdagavond 14 januari om 20u een modeshow. Zo heb je natuurlijk al meteen een mooi beeld van wat er op de markt is. Uiteraard moet je de jurken zelf proberen want - zoals hierboven reeds gezegd - niet elke jurk die jij mooi vindt, zal je mooi staan en het kan best zijn dat de jurk die je helemaal niet mooi vindt op kapstok, je lichaam heel mooi doet uitkomen. Je zal dan ook meteen merken dat het dè jurk is als je de paskamer uitkomt en je dat echte wauw-gevoel hebt. Eventueel een bruidsbroekpak? of een gekleurde bruidsjurk? groot of klein budget? Bij Het Bruidsparadijs is alles mogelijk! Komend weekend zijn er bij ons opendeurdagen zodat de jurken van de modeshow (én andere uiteraard) kunnen gepast worden (zowel zaterdag als (uitzonderlijk) zondag). Maak wel een (vrijblijvende) afspraak zodat je zeker bent dat er een verkoopster voor je beschikbaar is. Tijdens onze opendeurdagen zijn er ook speciale voorwaarden en acties bij aankoop van een bruidsjurk of trouwkostuum.
Nog veel succes in je zoektocht!
Marita
www.bruidsparadijs.be

valerie

Meld misbruik25-1-2011 22:01:27

Charlene,

Ik heb gelezen dat je op zoek bent naar een trouwkleed....

Een tip: Kaat Tilley heeft een nieuw salon geopend in Antwerpen: Belle Boudoir.
Hier wordt er heel persoonlijk gewerkt. Samen met jou wordt er gekeken wat je wensen zijn. Je vertrekt van een aantal basismodellen waarop er vele variaties mogelijk zijn. Je hebt zelfs inspraak in de keuze van de stoffen.
De bedoeling is om uiteindelijk samen de jurk van je dromen te creëren. Doordat ze op afspraak werken, maken ze echt tijd vrij voor u.

Ze hebben mij daar echt verder geholpen.
Regelmatig hebben zij opendeur namiddagen. Ik denk dat er dit weekend trouwens één is.
De moeite waard!!
Kijk ook even op hun facebookpagina: salon de rencontre Belle Boudoir. Ik heb daar alle gegevens gevonden.

Groetjes en succes!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info