Nu Online
Momenteel zijn er 236 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagplanning hulp gevraagd enkel kerkelijk huwelijk en feest

11-1-2011 20:46:39
hey meiden,

wie van jullie heeft een idee van een dagplanning als je enkel voor de kerk trouwt
en avondfeest geeft zonder receptie???
Het is namelijk zo dat wij in maart al voor de wet trouwen en dus in augustus enkel
ons kerkelijk huwelijk nog hebben.
Ik weet niet goed hoe ik al de tijd van de hele dag moet opvangen, ook hebben we
een dochtertje en ik zou haar graag rond de middag nog laten slapen zodat ze er de
rest van de dag beter tegen kan.
Ik had dus al gedacht van dan alles maar namiddag te laten beginnen, ale misschien kapper
en make up zo rond 11 laten beginnen, terwijl onze meid in bedje leggen.En dan zo om 14.30
bruidegom en familie laten komen, 15 tot 16 uur mis, 16.30 tot 17.30 foto's ( is een uur genoeg)\
rond 18 uur naar de zaal en rond 19 uur gasten ontvangen?
Laat me weten wat ik allemaal vergeet en hoe jullie het zouden doen

thanks joke

joke
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 540

lies
2-7-2011
 Meld misbruik11-1-2011 21:19:50

Hoi Joke,

keileuk te zien dat er nog iemand in zo'n situatie zit!
Wij zijn namelijk 1,5 jaar geleden getrouwd voor de wet en nu dus volop in voorbereiding voor de kerkelijke trouw...

Onze misviering is om 11u30, namiddag was reeds bezet...
De namiddag kunnen we dus lekker ontspannen erop uit trekken met de fotograaf, kunnen we perfect invullen zoals we willen. Dan doen we de verplaatsing richting bed and breakfast waar we met de familie overnachten. en dan naar de zaal om een laatste check up te doen van alle details. Het avondfeest start om 18u...

In jouw geval kan je, indien nog mogelijk, dus alles verplaatsen naar de namiddag zodat je dochtertje nog lekker kan dutten zodat ook zij van de dag kan genieten ;-)

Veel plezier verder met de voorbereidingen!

An
23-7-2011
 Meld misbruik11-1-2011 21:25:20

Dit lijkt me een heel goed idee!! Zo heb je een relax ochtend waar je alles op het gemak kan doen zeker omdat jullie een kleine meid hebben.
Wij trouwen ook pas namiddag.. gaan naar de gemeente, kerk, feestzaal, hier even op adem komen en een heerlijk stuk taart eten met alle mensen die naar de kerk zijn gekomen, daarna foto's maken (wij tellen 1h30 mss te lang maja weet je niet op voorhand) men zich ondertussen samen maar even bezig houden (iets drinken in de feestzaal of een wandeling gaan maken), daarna nog even terug naar onze kleine groep mensen om daarna alle overige genodigden te ontvangen en samen met iedereen heerlijk te smullen en feesten..

Weet niet of je er iets aan hebt..

joke
13-8-2011
 Meld misbruik12-1-2011 9:57:20

Bedankt voor jullie reacties,
ik ben ook blij te horen dat ik niet de enige in deze situatie
ben want al de planningen die ik hier zag waren kerk en wet
en dus een mooi gevulde dag.
Ja ik ga proberen de ochtend lekker rustig te houden en smiddags
nog een dutje te voorzien voor onze pruts zodat ze tegen de drukte
van de verdere dag een beetje bestand is.
verdere tips ivm planning en nodige tijd voor fotos altijd welkom

groetjes

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik12-1-2011 10:21:34

Hey Joke

Je bent zeker niet de enige hoor wij trouwen ook enkel voor de kerk
We zijn op 18/ 06/ 2009 voor de wet gehuwd en doen dit 18/ 06/ 2011 voor de kerk over. je moet het inderdaad als iets positiefs zien en dag opvullen? ik vrees dat je die dag blij gaat zijn als je effe een half uurtje kan zitten. Probeer elk vij moment die er is te benutten om een stoel onder je poep te schuiven want het zal een busy day worden.
Je uurschema ziet er ongeveer uit als het onze enkel de foto's daar trekken we wat langer voor uit, je moet immers naar je locatie, van de locatie ook terug naar de zaal etc... wij nemen ook nog wat foto's aan de zaal zelf omdat het een oude boerderij is en wij helemaal verkocht zijn aan deze stijl maar met een oldtimer bruidswagen die maar 50 km per uur rijdt ben je meestal wat langer onderweg dan een gewone wagen :) dus daar ook wel effe rekening mee houden :)
Veel succes op je schitterende dag

joke
13-8-2011
 Meld misbruik12-1-2011 12:24:58

hoi Fatimma

bedankt voor je reactie.
Ja mijn man vond eer uurtje voor de foto's ook weinig
misschien moet ik daar toch nog wat wijzigingen aanbrengen.
En ja je hebt wel gelijk eigelijk moet ik ervan genieten dat
het een rustig dagje is ipv een drukte zal het alvast proberen

groetjes

Ellen
2-7-2011
 Meld misbruik12-1-2011 20:38:25

Hey Joke,

Wij zitten in dezelfde situatie. Wij zijn op 14/02/08 getrouwd voor de wet en trouwen op 02/0/11 voor de kerk.
Ook wij hebben een zoontje, hij zal dan 2,5 jaar zijn. We trouwen om 14u, dus kan hij ook uitslapen 's morgens en kan alles rustig verlopen.
Als je wilt, dan stuur ik je de voorlopige dagplanning eens door.

Groetjes,
Ellen

joke
13-8-2011
 Meld misbruik13-1-2011 9:23:01

hoi Ellen

bedankt ik zou het heel fijn vinden als je je planning
eens wil doorsturen. Gaat jou zoontje smiddags ook
nog slapen voor alles begint of hou je hem wakker?
ph.joke@hotmail.com

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...